e3978 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 På min e39 523, er det to timer-innstillinger på kjørecomputeren. Regner med at det er en slags webasto, for når jeg stiller inn et klokkeslett, så starter varmeanlegget--men det kommer bare kaldluft... Hvorfor??? Kan heller ikke se noen form for brenner eller noe slags extra exosrør, sånn som webastoen har... Noen med peiling?
todleif Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Kommer det kaldluft når motoren er varm og?
Otis Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Tror nok at du har noe som heter Auxillary ventilation, som kun er luften utenfra som suges inn i kupeèn. Det er ikke så veldig vanlig at bensin bilene har auxillary heating, som er en drivstoff brenner som varmer opp motoren og kupeèn.
e3978 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 Kommer det kaldluft når motoren er varm og? Ja det gjør det...
e3978 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 Tror nok at du har noe som heter Auxillary ventilation, som kun er luften utenfra som suges inn i kupeèn.Det er ikke så veldig vanlig at bensin bilene har auxillary heating, som er en drivstoff brenner som varmer opp motoren og kupeèn. Det er en knapp under kjørecomputern som det står "Rest" på... Trykker jeg på, tar den restvarmen utav motoren...står også at det er det den gjør i boka.. Kan "rest-knappen" og timeren være samme funksjon, bare at timeren kan starte neste dag feks?? Da skjønner jeg ikke vitsen med timer-innstilleren hvis det bare kommer kaldluft... :? Vil jo helst ha varme om morran
nimitz Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Dette er mer beregnet for en kortere tur fra bilen. For eks en tur på et kjøpesenter eller lignende. Da kan du stille inn timeren så tar den restvarme fra motoren og varmer bilen innvendig. Men er motoren kald så er det self ingen hjelp. En fattigmanns webasto med andre ord.
Otis Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Tror heller at timer funksjonen er beregnet for å få det "litt" kjøligere i bilen på varme dager. Mener at alle e39 har REST eller MAX knappen.
e3978 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Dette er mer beregnet for en kortere tur fra bilen. For eks en tur på et kjøpesenter eller lignende. Da kan du stille inn timeren så tar den restvarme fra motoren og varmer bilen innvendig. Men er motoren kald så er det self ingen hjelp. En fattigmanns webasto med andre ord. Ja du har nok rett idet...Litt kjipt igrunn Men i helga koblet jeg opp Defa-anlegg, så nå er det knall å sette seg inn i en varm bil om morran
perpilot Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Jeg har også en e39 523ia. Hos meg har jeg valgene zeit1, zeit2, heiz1 og heiz2. Da kan jeg bruke heiz for å sette tidspunkt for bensinbrenneren som varmer kupèen, mens zeit er kun kaldluft. Jeg har også en fjernkontroll, denne velger varme eller bare kald luft etter om temperaturen er over eller under 16 grader.
e3978 Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Jeg har også en e39 523ia.Hos meg har jeg valgene zeit1, zeit2, heiz1 og heiz2. Da kan jeg bruke heiz for å sette tidspunkt for bensinbrenneren som varmer kupèen, mens zeit er kun kaldluft. Jeg har også en fjernkontroll, denne velger varme eller bare kald luft etter om temperaturen er over eller under 16 grader. Ja da har du nok den "bedre" utgaven av varmeren... Jeg har nok av den typen som bare tar restvarme fra motoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå