v77 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Har ujevne oppstarter på min x5 noen ganger ved varm/lunken motor.Må liksom holde starteren i gang 2-3 sekunder mer en nødvendig. Dette skjer aldri ved kald maskin. Har målt dysene for indrelekasje alle er helt jevne, matetrykket er på 3,9-4,2 bar ,railtrykk på 250-260 bar når startmotoren går. Er det noen som har forslag på hva mer jeg bør sjekke?
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Høres ikke bra ut. Jeg er ingen ekspert på dette, men har du hatt feilen lenge? Og jeg regner med at du ikke har noen andre feil med at motoren trekker dårlig, ujevn tomgang og diverse?
SweetBMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 kan være temp sensor eller kam føler ... ville tippa på en temp sensor, men har vært borti at kam føler kan lage lignende trøbbel ved varm motor.
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 I følge WDS så skal defekt kam/veiv sensor komme opp som en feilkode, da de sammenlignes med hverandre om det registreres ulike verdier fra dem, så det skal egentlig ikke være det da. Temp sensor skal og komme opp som en egen feilkode.
v77 Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Kan dieselpumpe rele lage sånne problem uten å få feilmelding på det?
Otis Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Kanskje, men husk at den har matetrykk måling, men vet ikke om den klarer å miste trykket nok til at det trigger en feilkode.
v77 Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Ok, tenker at et rele har begrenset levetid og at matetrykket ikke blir liggende lavt lenge nok til å trigge feilkode. Har et liggende så tror jeg bare bytter det.
Otis Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Som sagt, det kan godt hende det ja. Men det er igjen veldig rart at det skal være problemer kun under oppstart. Men det gjelder for såvidt hele greia det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå