Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 2003 mod 320D som ikke blir noe særlig varm. Jeg har en 15 min kjøretur hver morra og innen det så har ikke temp måleren passert den første streken engang. Jeg har teipet igjen den ene grillen for å så prøve å sperre noe av lufta men er like kald. Jeg får ut litt varm luft av varmeapparatet og har sjekket at det ikke er noe luft i kjølesystemet. Bilen er importert hvis det hjelper noe. Har noen erfaringer med dette?

Skrevet

Og bilen blir varm på lengre turer?

Det tar litt tid å få varme i dieselbiler.

Er jo ein grunn til at dei fleste biler har dieselvarmer o.l.

Importbiler har ofte ikkje dette.

Her må du antagligt bruke ein del peng på å ettermontere litt utstyr!

Men me får sjå kva andre seier om dette

Skrevet

Termostat på EGR kjøleren, evt termostat for motoren også. Like greit å ta begge 2, nesten like mye arbeid.

Skrevet
Og bilen blir varm på lengre turer?

Det tar litt tid å få varme i dieselbiler.

Er jo ein grunn til at dei fleste biler har dieselvarmer o.l.

Importbiler har ofte ikkje dette.

Her må du antagligt bruke ein del peng på å ettermontere litt utstyr!

Men me får sjå kva andre seier om dette

Etter lengre turer får jeg varm luft i cupen, men temp nåla kommer aldri i midten hvis ikke det er mye by kjøring. Har ikke montert diesel, motor eller kupe varmer.

Skrevet

Det stemmer det, men min 520d med nesten samme motor klarer fint å bli varm uten webasto.

Men såklart, det kan godt hende at det er defekt ekstra varmer, men også defekte termostater.

  • 4 months later...
Skrevet

Det er vel egentlig AGR, men igjen så er det endel som har hatt trøbbel med den vanlige å.

Skrevet

Husk at det ikke er alle bilene som har AGR-termostat. Er din bil EU4 godkjent (etter september 2003)ELLER levert med automatgir har du AGR-termostat. Er din bil EU3 godkjent og uten automatgir har du ikke AGR-termostat.

Skrevet

Den elektriske varmer fungere kun på defroster/ all luft på front rute hvis du har en slik se i den brønnen på h side foran ved torpedo veggen, en fire kantet boks med en grov pluss kabel som går inn + 2 tynne ledninger.

Hvis du skal måle noe på den så husk at den er minus styrt med konstant pluss på ene ledningen (de tynne)

Ellers byttet begge termostatene på min bil den ble bra.

Skrevet
Husk at det ikke er alle bilene som har AGR-termostat. Er din bil EU4 godkjent (etter september 2003)ELLER levert med automatgir har du AGR-termostat. Er din bil EU3 godkjent og uten automatgir har du ikke AGR-termostat.

Bilen min er regisrtrert 11/2002 og har automatgir. Har kjøpt AGR termostaten så skal få skiftet den samtidig som jeg tar glødeplugger og veivhusfilteret

Skrevet

Min blir varm etter 8-10 min kjøring.

Jeg har AC med klimaautomatikk osv.

Men tror AGR, bare bidrar til at den blir 2-5 min raskere varm. Mange som sier det i hvert fall, men vet ikke sikkert.

Prøvd å stille på varmeapparatet? F.eks. Kun frontrute, høyre eller venstre side? Alle andre BMWene jeg har hatt, har kun gitt varme i en viss posisjon.

Men det pleier å være feil med termostat, eller "stemplene" i varmeanlegget som henger seg fast. Pleid å dunke litt på dem, eller til slutt skiftet dem. Hehe.

Eller noe av det de andre sier her! Bare til å prøve seg frem, eller forhøre seg på et verksted. :D Den trenger sikkert etterfyll av R-134a i samme slengen, dersom AC! Lykke til.

Skrevet

Men ja.. Nålen i tempsensor pleier ikke å ligge i midten ved normal kjøring på E46. Den gir full varme på andre streken :D Men hvis du gasser litt, havner du på midten. Men normal driftstemp på min, er som sagt 2. streken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...