Gå til innhold

Noen som har montert Defa Warmup på E60 / E61?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plugger og gløderelè er jo begge kjente feilkilder. Batteriet bør også være friskt. Dersom det er like gammelt som bilen kan feilkilden ligge her, selv om den sviver rundt på starteren. Har opplevd det på både E39 og E61 med M57.

Skrevet

Batteri, plugger og gløderelè var skiftet i 2011 og jeg håper det skal holde i mere en 2 år for det var ganske kostbart syns jeg å huske...

Batteriet lader jeg av og til, med en ctek ladder for å unngå problem pga mye småkjøring etc. og det ble laddet før vi reiste på tur i helga. Det var rikelig med strøm og når batteriet mitt ble tomt prøvde vi med start kabler fra NAF bilen uten at det gjorde susen.

Får se hva de sier på torsdag, frykte det værste og håpe på det billigste :-)

Skrevet

Jeg kan opplyse om at mine glødeplugger, eller noen av de er defekte, og de har kun vart i 2 år og 4 mnd.

Gløderelet er også defekt.

Batteriet holdt i 3 år og 2 mnd.

Jeg lader batteriet mitt 1 gang i uken eller mer med CTEK XS7000. Så det har ikke blitt dårlig vedlikeholdt.

Så ikke alt går på skinner ser jeg.

Ingenting holder.

Skrevet

Det var voldsomt Otis. Jeg har kjørt disse dieslene i over 6 år og drøye 150.000 km nå. Har ikke opplevd det så dramatisk.

Skrevet

Hei Otis,

Da er det nok glødeplugger og gløderelé som har tatt kvelden med meg igjen :-(

Jaja... Gode biler men de kostar å ha ja!!!!!! Syns 2 års levetid på slike deler er vanvittig lite jeg da......

Skrevet

Joda, jeg har nok vært uheldig med mine deler.

Nå skal det sies, for å holde mitt på det rene, at glødereleèt ikke er skiftet siden bilen var ny.

Så det har virket i 277kkm da.

Men glødeplugger og batteri er for dårlig. Såklart dekkes ingenting av garanti eller reklamasjon, da det er en slitedel som har en begrensning på 2 år.

Så nå blir det OEM plugger fra BMW i tyskland og nytt biltema batteri.

De forrige pluggene var BERU og batteriet var Sønnak SA1000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...