Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er min og andres oppfatning av veien bekrefta: E39 igjennom Sogn&Fj. er verst i hele landet!

7ziqxode9g8vefamgcbg.jpg

En tittel en gjerne kunne vært foruten desverre... :(

Sakset fra Nrk:

"E39 gjennom Sogn og Fjordane er den verste vegstrekninga i landet.

Det slår Opplysningsrådet for Veitrafikk (OFV) fast i ein ny rapport.

Rapporten blir lagt fram under ein stor vegkonferanse i Trondheim no til veka.

Omfattande analyse

Ifølgje VG kjem E39 gjennom fylket dårlegast ut, uansett korleis dei ulike kolonnene blir summert i den omfattande undersøkinga.

OFV har overlate tusenvis av data frå Norges vegdatabase til konsulentfirmaet Rambøll som har analysert datane.

Det er på bakrunn av dette at E39 i Sogn og Fjordane hamnar heilt på botnen.

Utvalsleiar: – Langt under stardarden

– Vårt krav er at vi får like god stamvegstandard som dei andre fylka som denne vegen går gjennomm seier leiar i stamvegutvalet, Jenny Følling til VG.

Følling, som også er ordførar i Gaular for Senterpartiet, meiner rikspolitikarane har forsømt E39 lenge nok.

– Vegen ligg langt under stamvegstandar, den ligg langt over på ulykkesstatistikken, og flaskehalsane ligg i kø, seier utvalsleiaren.

Dette er arbeidsplassen vår. At E39 er i så dårleg stand er det vi som må betale for, seier administrerande direktør i Firda Billag, Peter Olav Midthun.

Det er opplysningsrådet for vegtrafikk (OFV) som i ein rapport har slått fast at E39 gjennom Sogn og Fjordane er den verste vegstrekninga i heile landet. Årsaka er i hovudsak omfanget av flaskehalsar, krappe svingar og smale vegar.

Det fører til negative konsekvensar for dei som nyttar vegane kvar einaste dag.

- Vi får eit høgare dieselforbruk og meir slitasje på utstyret vårt. I tillegg går det utover sjåførane våre, som får ein meir slitsam arbeidsdag - og alt dette påverkar måten vi transporterer gods på, forklarar Midthun.

At vegen som arbeidsplass gir dårlege forhold for dei som arbeider der, er også noko opplysningsrådet for vegtrafikk har slått fast i sin rapport.

- Dette fører til at varetransport er dyrare enn det som er naudsynt, seier fagsjef Vilrid Femoen i OFV.

- Stor auke i dieselforbruk

Også dagleg leiar i Thor Tenden Transport i Stryn, Rolf Olav Tenden, merkar den dårlege standarden i sine rekneskap.

- Det er klart dårlege vegar er dyrt for oss. Vi må ha meir vedlikehald på vegane på grunn av dårleg vegbane. I tillegg kostar det oss meir fordi det tek oss lengre tid å kome fram når vegane har så dårleg standard, forklarar Tenden.

Den dårlege vegen fører også til hyppigare stogg på bensinstasjonane.

- Den dårlege vegstandarden åleine fører til auka dieselforbruk. Dette fordi bilane ikkje kan ha jamn fart. På ein stor bil utgjer denne auken kanskje må mykje som ein halv liter diesel per mil, seier Tenden."

Då denne semitraileren og rutebussen møttes på E39, vart tålmodet sett på prøve for både den eine og andre.

6zkovqkcc2d19n6zrclo.jpg

"- Det gjekk sikkert ti minutt med lirking. Eg trudde han skulle komme forbi, men det gjekk ikkje. Så vi måtte lirke begge to, fortel yrkessjåfør Roy Korneliussen hos Haugsdal Transport om møtet med ekspressbussen på E39 ved Vadheim.

Korneliussen var på veg mot Lavik då køyreturen frå Måløy tok ei litt uvanleg utfordring. For den smale vegen frå Bogstunnelen til Vadheim var berre akkuratt brei nok for begge. Og det sjølv om begge la seg så langt ut dei kunne.

- Det var trongt frå før, men etter at støypekantane kom vart det spesielt trangt. Det plar ikkje vere så gale som i dag, men treff du dei på feil plass så kan det fort bli litt lirking, fortel Korneliussen.

eu2nzv8s0c7r1ysfrh0u.jpg

- Men blir det ikkje litt nervepirrande å sitte bak rattet og drive med slik lirking?

- Det er jo det. Og så skal det så veldig lite til. Er du borti, så blir det fort nokre tusenlappar, fortel Korneliussen som i seks-sju år har køyrt vogntog på vegane i Sogn og Fjordane. Det blir to-tre turar for veka.

- Har skjedd mykje

- Det har jo skjedd store utbetringar dei åra eg har køyrt her. No er det berre dette stykke att, seier han.

- Møter du trafikk på litt feil plass, så må ein rygge. Bussen kunne sjølvsagt ha rygga ned att, men det blir ofte til at ein prøver, legg Korneliussen til.

Skal utbetrast

Statens Vegvesen har nyleg starta opp eit stort utbetringsprosjekt mellom Torvund og Teigen. Her skal det byggast 5,5 kilometer ny veg til 370 millionar kroner. Etter planen skal vegen stå ferdig i 2013.

Men prosjektet gjeld ikkje vegen mellom Bogstunnelen og Vadheim. Vegvesenet har planar om å utbetre også denne strekka, men korleis er førebels uvisst. Det har ikkje lukkast NRK å få avklara kva framdriftsplanar ein tenkjer for strekka."

Stod lenger bak i køa,i tunnell-åpningen,hadde heldigvis personbilen den dagen :roll:

ltcr2dcxi5ukyj8mue1i.jpg

Ulykke fra samme strekning ifjor: http://www.firda.no/nyhende/article4595651.ece

Skrevet

Det er helt utrolig hvor store forskjeller det er på veistandarden i dette landet. Utbyggingen av veinettet rundt om kring tar for lang tid i forhold til hva som må gjøres.

Skrevet

Jeg syns også de bruker dårligere asvalt? enn tidligere. Det er flere veier rundt om kring her i området som ble nyasvaltert for 4-5år siden. nå begynner hullene å bli alvorlige. Flere av strekningene som blir asvaltert blir også "humpete" pga ugjevn tykkelse på asvalten. Det er heller INGEN bekkalokk som ligger plant med asvaltkanten- og skjelden ligger bekkalokkene på fortauet framfor veibanen hvor det humper..

Skrevet

Kjørte Bergen-Førde på e39 i kveld... en skam at dette liksom skal være europavei / kyststamvei! Er glad det var få større kjøretøy på veiene oppover der i dag, en del plasser var det jo helt latterlig dårlig standard.

Sorry Norge, men dette holder ikke!

Skrevet

I en geomatikk-time på skolen forrige uke kom spørsmålet om Norges veistandard opp.. Svaret fra foreleseren var sjokkerende. Norge bruker gjennomsnittlig 13 år i veibyggingsprosessen. Det vil si fra planlegginga begynner til veien står ferdig til bruk. 13 år!!! Sverige og Danmark bruker betydelig kortere tid (husker jeg ikke helt tallet), men en god del år kortere.. Heia Norge! :clap:

Skrevet

Veien fra Trondheim til Bodø har vært utrolig dårlig, men det har faktisk skjedd en del de siste årene, så jeg skal ikke syte når jeg ser på veiene i Sogn og Fjordane.. :P Dog plages ikke jeg av at veiene er smale, men heller hull og humper. Ødelegger bilen :(

Der de utbedrer veien nå er kjørebanen blitt utrolig mye bredere. Det gjelder stort sett alle plassene de jobber, så det er jo positivt.

Nye E6'n:

1274989940000_3418340799_3258160708x708r.jpg

Neida, ser litt bedre ut nå :P

Skrevet

Ikke et helt overraskende resultat dette! Fort litt spennende der når folk samtidig skal rekke fergen, men synes fortsatt Innvik - Olden i vintermørke er betydelig verre. Jaja, skal ha en ny runde i hele S&F igjen om ikke lenge. Godt å vite ihvertfall at når jeg kjører sistnevnte vei, er jeg straks er fremme på Alexandra for kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...