Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2000mod e39 touring med m52TU 2liter og manuell kasse, og har et spørsmål. Har disse motorene (altfor) tungt svinghjul? Bilen eier ikke gassrespons, selv med clutchen inne. Hvis jeg ruser opp motoren, går det også usevanlig lang tid fra man slipper gassen til turtallet er nede på tomgang.

Dette fører bl.a til at det blir vanskelig å "treffe" girene/ få fine girskift, siden det er nesten lettere å endre bilens hastighet enn motorens turtall idet man fører ut clutchen.

Noen andre som føler seg truffet? eller er det noe galt med bilen min?

Skrevet

Har forresten hatt bilen inne hos Bavaria på forus for et par måneder siden for en fullstendig gjennomgang, kontroll, og de fant ingen feil, og mente det var i skjønneste orden. Dette er altså ikke noe problem, jeg bare synes det er litt rart i forhold til andre biler jeg har kjørt. (Aldri prøvd en annen e39)

Skrevet

dette dreier seg først og fremst om at bilen er programmert sånn, for at ikke du skal kløne det til når du tar løs ol...

men helt enig med de fleste her, det er ekstremt irriterende.. og e39 er vel den bilen de "dro den lengst" mtp dårlig respons..

amerikanerne har en sånn boks som kødder med signalene fra gasspoten for å kompensere litt..

Skrevet

For å være helt ærlig; jeg merker absolutt ingenting til dette på min E39..

jeg kjører også endel forskjellige biler i hverdagen, og har aldri hatt noe utmerket problemet med treg gassrespons i forhold til andre normale biler.

Skrevet

bra for deg :)

sier ikke at ikke trådstarter har et problem med bilen, synes han beksriver problemet som litt for stort til at det ikke er noe prob, men jo, det er programmert en ganske drøy forsinkelse på en del e39 modeller. (jeg sier en del da jeg ikke har gjennomført sammenligningstester med alle e39 som er levert)

Som diesel mann kan jeg referere til e34 og e39 med TDS motor. det er to helt forskjellige verdener.

Og det er jo en grunn til at det finnes produkter for å motvirke dette.

Skrevet

Den gamle V70en min var og slik, 2,3 t5 motor.

Vis jeg ikke clutcha ut rett før jeg slapp gassen, så ville den henge igjen en liiiten stund, noe som gjorde at det hørtes rart ut, samt at d ble vanskelig og få til et fint gear skift. Veldig irriterende. Spesielt ved flat pinne i 1. gear, da den var over på 1 sekund.. Så da ble det lett litt rykk og napp.

Det ble sagt på volvoforumet at dette var for å brenne rein motoren eller noe slikt.. Syns det bare var dumt :?

Skrevet
Høres ut som et typisk dobbeltmassesvinghjul.

Djevelens oppfinnelse.

Er det ikke 2 lter som har det lette hjulet da, og 2,5 har dobbel masse?

M50

Skrevet
Høres ut som et typisk dobbeltmassesvinghjul.

Djevelens oppfinnelse.

Er det ikke 2 lter som har det lette hjulet da, og 2,5 har dobbel masse?

M50

M50 har enkeltmasse, men trådstarter har en M52b20TU og den har dobbeltmasse, og etter min erfaring så synes jeg E39 har late motorer, og det pga det massive dobbeltmasse svinghjulet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...