Gå til innhold

Hawkon88's garasje tråd. ny(e) garasje(r)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle rørene står framdeles på tannstangen selvom ingen av dem er koblet til. Jeg vil ikke ha servoen tilkoblet da jeg syns det er en del av sjarmen å kjøre uten i en slik bil. Jeg har bare bøyd de til slik at de ikke stod i veien for monteringen.

Vel, alle modne jenter har litt urein hud og arr etter tidens tann, men hun kan vel betraktes som en god gammel milf.. En erfaren dame det er verdt å ta vare på og behandle med respekt. Så får vi se om ikke hun får litt spabehandling etterhvert.. :P

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skjedde litt siste dagene. Ferdig med forsterkning etc. av understellet. Brant ut siste foringene på søndagen+ribbet bilen. Har kun varmeapparatet og rattstammen igjen.

c9ppfjyu8ptsg1rutkha.jpg

x6jozlc3txhvpe20mbaq.jpg

x6jozlc3txhvpe20mbaq.jpg

Planen i dag er å få maskert opp understellet slik at det blir klart til lakk.

• 2 weeks later...
Skrevet

Teppet og varmeapparatet er utav. Noen som har nytt varmeapparat til meg? Mitt lager en stygg lyd.. Syns den var ganske fin for rust, men tanke på å være norsksolgt (i bergen) og gått alle sine km på vestlandet..

wvpmpl02lajcgkrqha3w.jpg

jbiowbxmh90ff840za03.jpg

5wekb9y11ivwvi9xhhg9.jpg

Ellers så har jeg sandblåst og grunnet det jeg fant av overflaterust i bagasjerommet og bak.

Jeg må sette inn nytt "øre" til å feste baklysene da det ene ikke gikk an å redde. Noen som har et gammelt bakstykke de kan kappe av en bit?

Fikk også sveist igjen et rusthull i bagasjen.

wjre2lns8q5ydrgb5x6s.jpg

dyv25sae5j68ocgpqi7h.jpg

Tiden var litt knapp for å bli ferdig med malingen. Jeg tar et ekstra strøk og begge hjulhusene bak om ikke så lenge..

• 2 weeks later...
Skrevet

litt rustsveising er gjort..

x5vrbbqjejj8tr07vfjq.jpg

7ljri1cwe5iqs7eht9xv.jpg

jpf1rk5triv2ya9xdae5.jpg

3fyn0gims5mwoosz0apq.jpg

c178g23p9gdf4dt4yomb.jpg

Ellers fant jeg et lite hull under passasjersetet, og etterhvert må den ene kanalen byttes/åpnes da det er hull rundt jekkfestet.

bensincatchtank, fuelcell, bensinpumpe an koblinger, bensintrykksregulator, bøttestoler og belter er kjøpt inn..

Skrevet

Driver også og forhører meg på priser angående tørrisblåsing av karosseriet for å bli kvitt gammel tektyl, karosserikitt etc. Det blir da snakk om å leie utstyr og gjøre jobben selv. Visstnok skal det være ineffektivt å tørrisblåse lakk, men jeg kommer hvertfall til å gjøre et forsøk for ikke annet enn å få erfaringen. Jeg har allerede en dialog med en kompiss som er overflatebehandler angående å få blåst og grunnet bilen hos de..

Skrevet

Litt har blitt gjort denne helgen også.. Alt av asvaltmatter er ute av bilen.

rjagp2jdrdok6unahw8n.jpg

Jeg har også fått på 2komponent epoxygrunning innvendig, men glemte å ta bilde når jeg var ferdig.

Ellers fikk jeg tak i en tom m52b28 blokk av rogeren her inne. Blokken ble syrevasket, og pusset ned med 400papir på de detaljene jeg ville ha blank. Ble lakket med motorlakk og klarlakk etterpå. Kjekk stuepynt :)

9drvln69dv9k4f6keykj.jpg

Ellers har jeg bilstein b12 dempere og camberjusteringsplater framme på vei i posten..

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå begynner jeg å bli lei av rust!

Har fått gjort litt de siste dagene. Plukket ned bakstilling og bensintank. Funnet en del mer rust, så holder på med det siste av rust før jeg begynner å sette sammen bilen igjen. Da vil det kun gjenstå rustarbeid som er mest hensiktsmessig å ta når motoren skal ut en gang..

Skrevet

Tusen takk for kommentarer :D

Er heldigvis ferdig med rustsveisingen for denne gang. Det var en del mer enn jeg regnet med, men nå er alt gjort så ordentlig som jeg har kompetanse og utstyr til. Det kunne nok sikkert blitt bedre med tynnere tråd etc, men det får duge. Bare kline på noe karosserikitt, så tror jeg det blir bra nok. Satser på å legge ut litt bilder fra de siste dagene i morgen..

Noen som har brennemaler på dørsidene forresten? Jeg tenkte å lage det til slik at det ble alu plater istedet for dørsidene..

Jeg fikk sjekket opp i dette med tørris/sandblåsing. Og satser egentlig på å kjøpe sandblåseutstyr og gjøre jobben selv.. Tror det blir det greieste på sikt..

Skrevet

Kjøpt meg fuelcell

xa2aupw86dkiiw2bpp65.jpg

catchtank til bensin

zwyezo5aevykgdxb7cvs.jpg

bensinpumpe og filter

almbmzv1yjx16owb0m8c.jpg

kjøpt litt slanger etc utenom også..

b46a8by9x61c7jzze2dc.jpg

tatt ned bakstilling

var litt for mye rust her

i2aq3ysu10pjy64nybug.jpg

Skrevet

her er biten jeg kappet av

5sd3xeipvc7rj24dizm9.jpg

så jeg lagde ny.

qzylsm8f6ibq36t8r66e.jpg

a42nqspd3aeiyuyfttb3.jpg

pusset og lakket diffen

ox7jh7n2rq7w47raz9bb.jpg

jeg lagde meg noen stolfester

sshyslxyxt7z7h3bhxmj.jpg

et lite status bilde

3z56vydf8mf08e0habi6.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...