Hawkon88 Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Alle rørene står framdeles på tannstangen selvom ingen av dem er koblet til. Jeg vil ikke ha servoen tilkoblet da jeg syns det er en del av sjarmen å kjøre uten i en slik bil. Jeg har bare bøyd de til slik at de ikke stod i veien for monteringen. Vel, alle modne jenter har litt urein hud og arr etter tidens tann, men hun kan vel betraktes som en god gammel milf.. En erfaren dame det er verdt å ta vare på og behandle med respekt. Så får vi se om ikke hun får litt spabehandling etterhvert..
Tynes944 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Er bare å koble på servo! Er en drøm å kjøre med Følger med videre her
Hawkon88 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Pumpa er for liten hvis man skal kjøre kjappe kontra sladder..
Hawkon88 Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Skjedde litt siste dagene. Ferdig med forsterkning etc. av understellet. Brant ut siste foringene på søndagen+ribbet bilen. Har kun varmeapparatet og rattstammen igjen. Planen i dag er å få maskert opp understellet slik at det blir klart til lakk.
Hawkon88 Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Skrevet Mars 9, 2012 Teppet og varmeapparatet er utav. Noen som har nytt varmeapparat til meg? Mitt lager en stygg lyd.. Syns den var ganske fin for rust, men tanke på å være norsksolgt (i bergen) og gått alle sine km på vestlandet.. Ellers så har jeg sandblåst og grunnet det jeg fant av overflaterust i bagasjerommet og bak. Jeg må sette inn nytt "øre" til å feste baklysene da det ene ikke gikk an å redde. Noen som har et gammelt bakstykke de kan kappe av en bit? Fikk også sveist igjen et rusthull i bagasjen. Tiden var litt knapp for å bli ferdig med malingen. Jeg tar et ekstra strøk og begge hjulhusene bak om ikke så lenge..
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Skrevet Mars 21, 2012 litt rustsveising er gjort.. Ellers fant jeg et lite hull under passasjersetet, og etterhvert må den ene kanalen byttes/åpnes da det er hull rundt jekkfestet. bensincatchtank, fuelcell, bensinpumpe an koblinger, bensintrykksregulator, bøttestoler og belter er kjøpt inn..
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Skrevet Mars 21, 2012 Driver også og forhører meg på priser angående tørrisblåsing av karosseriet for å bli kvitt gammel tektyl, karosserikitt etc. Det blir da snakk om å leie utstyr og gjøre jobben selv. Visstnok skal det være ineffektivt å tørrisblåse lakk, men jeg kommer hvertfall til å gjøre et forsøk for ikke annet enn å få erfaringen. Jeg har allerede en dialog med en kompiss som er overflatebehandler angående å få blåst og grunnet bilen hos de..
Hawkon88 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Litt har blitt gjort denne helgen også.. Alt av asvaltmatter er ute av bilen. Jeg har også fått på 2komponent epoxygrunning innvendig, men glemte å ta bilde når jeg var ferdig. Ellers fikk jeg tak i en tom m52b28 blokk av rogeren her inne. Blokken ble syrevasket, og pusset ned med 400papir på de detaljene jeg ville ha blank. Ble lakket med motorlakk og klarlakk etterpå. Kjekk stuepynt Ellers har jeg bilstein b12 dempere og camberjusteringsplater framme på vei i posten..
Hawkon88 Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Nå begynner jeg å bli lei av rust! Har fått gjort litt de siste dagene. Plukket ned bakstilling og bensintank. Funnet en del mer rust, så holder på med det siste av rust før jeg begynner å sette sammen bilen igjen. Da vil det kun gjenstå rustarbeid som er mest hensiktsmessig å ta når motoren skal ut en gang..
SpiXi Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 fin bil stå på driver med en e30 selv nå er mye jobb med dissa gamle damene
Hawkon88 Skrevet April 8, 2012 Forfatter Skrevet April 8, 2012 Tusen takk for kommentarer Er heldigvis ferdig med rustsveisingen for denne gang. Det var en del mer enn jeg regnet med, men nå er alt gjort så ordentlig som jeg har kompetanse og utstyr til. Det kunne nok sikkert blitt bedre med tynnere tråd etc, men det får duge. Bare kline på noe karosserikitt, så tror jeg det blir bra nok. Satser på å legge ut litt bilder fra de siste dagene i morgen.. Noen som har brennemaler på dørsidene forresten? Jeg tenkte å lage det til slik at det ble alu plater istedet for dørsidene.. Jeg fikk sjekket opp i dette med tørris/sandblåsing. Og satser egentlig på å kjøpe sandblåseutstyr og gjøre jobben selv.. Tror det blir det greieste på sikt..
monskjellevoll Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 stili prosjekt, liker at andre i næheten holder på med samme bil som meg, ser du har rust på samme stedene som meg, skal følge med her:P bare å stå på
Hawkon88 Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Kjøpt meg fuelcell catchtank til bensin bensinpumpe og filter kjøpt litt slanger etc utenom også.. tatt ned bakstilling var litt for mye rust her
Hawkon88 Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 her er biten jeg kappet av så jeg lagde ny. pusset og lakket diffen jeg lagde meg noen stolfester et lite status bilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå