jearacing Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Noen som har vært borti dette før? Begynner å gå tom for ideer nå. Det er en Ford Mondeo 2006 mod som fungerer som universal fjernstyring for alle garsjeanlegg. Om bilen står parkert nærmere enn 50 meter fra garasjeporter så begynner portene å gå opp og ned. Om du tar en random nøkkel med fjernstyring, feks BMW X5 nøkkel og trykker lås opp så kan du kjøre portene med den også, så lenge du har mondoen i nærheten.. helt sykt! Noen som har peiling på dette? Virker som om bilen fungerer som en slags sender!!! Sentrallåsen virker heller ikke...
EasyL Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Vi hadde problemer med garasjeporten i borettslaget jeg bor i. Gikk noen ganger opp av seg selv, og noen ganger gikk den ikke ned igjen. Tror styret leide inn noen som sjekket div. frekvenser i nærområdet, og de klarte tilslutt å blokkere de signalene som forstyrret.
Yngvejos Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Jeg hadde en lignende episode på en parkeringsplass en gang. Jeg stilte meg ved siden av e39en og trykket på lås opp knappen. Låsene mine forble lukket mens låsene på chrysler voyageren ved siden spratt opp. Et trykk til på knappen fikk mine dører til å låse seg opp. Jeg greide ikke å låse den igjen med min nøkkel.
Wacman Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Problemet er overdreven bruk av frekvens 433MhZ, samt at det er en Ford det er snakk om Alle biler i Nåreg bruker 433MhZ (vel,de aller fleste) som grunnfrekvens for nøkkelfjernstyringen,dessverre bruker også diverse garasjeportåpnere og annet samme frekvensbånd. Etterhvert begynner det å bli maaaaange mikro-avarter av 433MhZ-sendere,noe som faktisk fører til at litt "slappe" sendere sender såpass bredt at det er andre ting i nabolaget som reagerer også. Tipper mondeoen har en litt laus frekvensomformer,så den sender et såpass bredt signal at mange fininstilte ting også tar inn signalet. - Skyt mondeoen. Gjerne med trangborret hagle og buckshot ammo
skillbill Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Jøss, dette var skikkelig sprøtt! Men med tanke på all elektronikken i disse dager så er det ikke så rart at noen ting kommer i konflikt med hverandre! Kanskje Ford Mondeo blir den nye innbruddsbilen-bilen? Bare kjøre rundt og vente på at en garasjeport åpner seg!?!?
Kjetil88 Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Hvis du har en Renault Master nøkkel så kan du lage kvalme for lastebil sjåfører, når de kjører løftelemmen på bilen er det bare å trykke som en gal på fjernkontrollen, lene seg tilbake å nyte showet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå