Gå til innhold

Camber vinkler ved godkjenning E36

Kjetil 323i E36
 Share

Anbefalte innlegg

Den er ikke senket så voldsomt, skrudde de til og med 2 cm opp på sist kontroll uten at det hjalp. Har vel 34cm fra center felg til skjermbue nå.

Hva mener du med å legge skiver mellom navet? Altså jukse meg innenfor under selve hjulstillingskontrollen?

Når jeg tenker meg om så går det jo ikke å legg imellom skiver for og få mere positiv camber. De virker bare for at man kan få mere negativ kamber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke senket så voldsomt, skrudde de til og med 2 cm opp på sist kontroll uten at det hjalp. Har vel 34cm fra center felg til skjermbue nå.

Jeg kan ikke fatte at det skal være noe problem. Med mindre du har noen seriøse skevheter i opphenget ditt så må de som monterer camberplatene surre veldig.. hvor langt utenfor var du med orginale topplager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på ca - 2.20 på venstre og ca - 3.1 på høyre med originale topplager og det var ikke mye de fikk endre de tallene med K-Mac'ene i følge papirene jeg har.

Spurte hvorfor det var forskjell på sidene, men fikk egentlig ikke noe bra svar av BMW-verkstedet annet et at det mulig kunne være en spindel e.l som var skjev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har TÜV papirer så skal det ikke være noe problem. Godkjente min E36 med 60/30 og camber langt utenfor spec. Sa jeg ikke fikk gjort noe med det da det ikke var justerbart fra fabrikk og det var i orden. TÜV papirene er jo laget for orginal bil, ikke biler med justerbare topplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på biltilsynet jessheim. Jeg er litt usikker på om han mente at E36 kunne godkjennes med 4 grader utenfor, eller om senkesettet var testet 4 grader til og fra. vi hadde ihvertfall 1 grad feil og fikk det godkjent.

Jeg har ikke papirene forran meg da det ikke var min bil, men jeg var bare med under godkjenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...