Kjetil 323i E36 Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 Sliter litt med å få godkjent senkesettet mitt grunnet at camberen ligger utenfor spek. Har til og med satt på K-Mac camberplater uten ønsket resultat. Derfor lurer jeg på om det er noen andre med E36 som har fått godkjent senkesettet til Biltilsynet med camber utenfor spek? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 Ingen som har altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Bare ta firehjulskontrollen, scan arket og rett opp vinklene.. da er mye gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Er ikke så veldig gira på forfalske noen papirer gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Er vel ikke akkurat rikets sikkerhet inne i bildet her.. men men.. du er en ærlig sjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Hvor mye er den senket? Du kan jo legge noen skiver mellom navet slik at du får mindre negativ camber når du tar målingen. Bare ta de av igjen etter på. Jeg hadde e36 som var senket 40/15 og den hadde camber inforbi den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Share Skrevet November 27, 2010 Den er ikke senket så voldsomt, skrudde de til og med 2 cm opp på sist kontroll uten at det hjalp. Har vel 34cm fra center felg til skjermbue nå. Hva mener du med å legge skiver mellom navet? Altså jukse meg innenfor under selve hjulstillingskontrollen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 Den er ikke senket så voldsomt, skrudde de til og med 2 cm opp på sist kontroll uten at det hjalp. Har vel 34cm fra center felg til skjermbue nå.Hva mener du med å legge skiver mellom navet? Altså jukse meg innenfor under selve hjulstillingskontrollen? Når jeg tenker meg om så går det jo ikke å legg imellom skiver for og få mere positiv camber. De virker bare for at man kan få mere negativ kamber.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Den er ikke senket så voldsomt, skrudde de til og med 2 cm opp på sist kontroll uten at det hjalp. Har vel 34cm fra center felg til skjermbue nå. Jeg kan ikke fatte at det skal være noe problem. Med mindre du har noen seriøse skevheter i opphenget ditt så må de som monterer camberplatene surre veldig.. hvor langt utenfor var du med orginale topplager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Lå på ca - 2.20 på venstre og ca - 3.1 på høyre med originale topplager og det var ikke mye de fikk endre de tallene med K-Mac'ene i følge papirene jeg har. Spurte hvorfor det var forskjell på sidene, men fikk egentlig ikke noe bra svar av BMW-verkstedet annet et at det mulig kunne være en spindel e.l som var skjev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Visst du har -2.2 på ene og -3.1 på andre, så vil jeg tro at du har skjev spindel ja. Rart at du ikke fikk det innenfor med camberplater da de har ganske mye justering! hva skal du egentlig ha i camber? -0.50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Jeg hadde 1 grad feil når jeg skulle godkjenne senk på biltilsynet. Det gikk fint det. Det kunne være 4 grader avvik på den type bil visstnok. Det var en E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Det skal være - 0.5 (+-0.3), samt at Biltilsynet godkjenner det viss vinklene ligger 1 grad +- utenfor. OLEZZ: Du har ikke de papirene liggende? Og hvor sa de at det ble godkjent med 4 grader utenfor spek? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Så lenge du har TÜV papirer så skal det ikke være noe problem. Godkjente min E36 med 60/30 og camber langt utenfor spec. Sa jeg ikke fikk gjort noe med det da det ikke var justerbart fra fabrikk og det var i orden. TÜV papirene er jo laget for orginal bil, ikke biler med justerbare topplager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Det var på biltilsynet jessheim. Jeg er litt usikker på om han mente at E36 kunne godkjennes med 4 grader utenfor, eller om senkesettet var testet 4 grader til og fra. vi hadde ihvertfall 1 grad feil og fikk det godkjent. Jeg har ikke papirene forran meg da det ikke var min bil, men jeg var bare med under godkjenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå