Gå til innhold

Dårlig revers automat E39 2001

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bmw er et risikoprosjekt når den runder 10 år...

Så i grunnen så meiner du at det er bedre å kjøpe ei gammal merce eller ein gammal Toyota i staden for en 10 år gammel BMW

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bmw er et risikoprosjekt når den runder 10 år...

Så i grunnen så meiner du at det er bedre å kjøpe ei gammal merce eller ein gammal Toyota i staden for en 10 år gammel BMW

Økonomiske innsatsen står helt klart mer i stil til risikoen ved kjøp av Toyota vil jeg påstå.

Skrevet

Testet litt mere i dag:

Hvis man først setter den i D før man setter den i R så får den "litt" moment og rygger på tomgang hvis det ikke er for mye motstand.

Kan det være for lite olje, eller er det en eller annen del som har havarert? Noen som vet?

Skrevet

Du kan egentlig ikke regne med at du får noe avklarende svar her inne.

Du må nesten bare få "peilet" nivået for og svar på om det er lite olje f.eks.

Jeg tror dessverre kassa er ferdig, og at den lurker avgårde på flat mark på tomgang er noe den normalt gjør når alt er på stell også, men det er nok også sannsynligvis alt som er igjen av reversen også, siden den ikke greier og dra mer med gasspådrag.

Har mye og si hvordan den har blitt behandlet tidligere dette, da med tanke på om bilen alltid har stått stille før revers legges inn osv. Veldig mange som legger over i revers og motsatt før bilen står stille, og det er noe som ikke er heldig uansett hvor grovt overdimmensjonert clutcher i automat kassene er, men ei "grov" kasse tåler selvsagt mye mer skjødesløs bruk enn hva disse pingle kassene til f.eks BMW m.fl. tåler.

Har en liten følelse av at bilen din har feriekule også, og muligens blitt rygget og knotet en del med henger/vogn.

Skrevet

ZF Automatkassene i e39 går for å være de beste på markedet,oljeskift med Esso lifetime oil bør man ikke tenke på før lenge etter 200 000 km,trengs oljeskift før det er det noe som er feil,tar man oljeskift med annen olje enn den jeg nevnte vil kassen havarere selv om den er aldri så bra fikk jeg vite av diverse bmw verksted fordi jeg selv ville ta ett oljeskift på min e39,ble ihvertfall anbefalt å ikke røre kassen selv,ved normalt bruk skal den holde motorens levetid.Mye kan ødelegge kassa,det værste er spoling på grus\is og tauing over lengre strekninger for å nevne noen.Har hatt 2 stk e39 siden 97 med automat uten problem,97 modellen har gått over 300 000 uten skift og girer mykt og fint.

Skrevet
ZF Automatkassene i e39 går for å være de beste på markedet,oljeskift med Esso lifetime oil bør man ikke tenke på før lenge etter 200 000 km,trengs oljeskift før det er det noe som er feil,tar man oljeskift med annen olje enn den jeg nevnte vil kassen havarere selv om den er aldri så bra fikk jeg vite av diverse bmw verksted fordi jeg selv ville ta ett oljeskift på min e39,ble ihvertfall anbefalt å ikke røre kassen selv,ved normalt bruk skal den holde motorens levetid.Mye kan ødelegge kassa,det værste er spoling på grus\is og tauing over lengre strekninger for å nevne noen.Har hatt 2 stk e39 siden 97 med automat uten problem,97 modellen har gått over 300 000 uten skift og girer mykt og fint.

Byttet olje på ett verksted i fjor sommer. Bilen girte fin både før og etter, helt til i går ettermiddag. Da var det slutt for reversen sin del. Att det skal være den beste kassa i e39 er i så fall trist. Ser att det er en egen side på internett som heter " noreverse.org " som KUN omhandler dårlige BMW kasser. Må nok se om jeg klarer å få byttet revers-trommelen, siden det er den som bruker å ryke på denne kassa. Jævla drit

Skrevet
Vell,bmw og gammel automat er et risikoprosjekt...

GAMMEL!!!!

Når en BMW har gått ca 170000 så anser jeg det ikke for å være særlig langt, greit den er 10 år snart, men for gammel...D FÅR DA VÆRE GRENSER, D ER JO EN BMW. En skoda, ok, d skjønner jeg, men en BMW, d skjønner jeg ikke

Skoda er ikke noe dårli bil :^o

Skrevet
Vell,bmw og gammel automat er et risikoprosjekt...

GAMMEL!!!!

Når en BMW har gått ca 170000 så anser jeg det ikke for å være særlig langt, greit den er 10 år snart, men for gammel...D FÅR DA VÆRE GRENSER, D ER JO EN BMW. En skoda, ok, d skjønner jeg, men en BMW, d skjønner jeg ikke

Skoda er ikke noe dårli bil :^o

Neida, sikkert ikke........

Skoda??????? Bil?????? Tror ikke det!!!!!!!! Når vi NORMALT snakker om BMW så er ikke Skoda en bil.

• 1 month later...
Skrevet
Sikkert mange som vil vite hvordan du gjorde det. Mye arbeid? Kostnad?

Enig!

Syns du burde lage en DIY på dette, med bilder osv :)

Håper virkelig jeg slipper dette, men om det skulle skje, er det greit og vite at noen har gjort dette før, og vet hvordan det gjøres :) Og en DIY er gull verdt da! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...