Odd-M Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Driver å dealer på ny bil med innbytte i min E39. Hvor mye er en 99 E39 530dat verdt egentlig? Prisene spriker voldsomt. Min er kjørt 250.000 km, har klima, stor webasto, avtagbar krok, sportstoler i skinn, telefon for å nevne noe. Mangler M-pakke, navi og alt det dyre utstyret. Min bil er teknisk i meget god forfatning. Bråter med nye slitedeler (masse foringer, dempere, klosser, frontrute etc) og er så vidt jeg vet 100% i orden teknisk sett. Servicehefte fulgt så langt som til siste service, men har kvittering på alt av serviceartikler som da ble byttet. Forøvrig kvitteringer på alt som har vært gjort på bilen, dvs. firehjulskontroller, oljebytte på automatkassen etc. Alt fungerer som det skal og ingen ulyder. Kosmetisk er det endel steinsprang i panser og litt begynnende rust i falsen på panser, rundt spyledysa på bakruteramma, bittelitt på bakluka og i nedkant av tanklokk. Dvs. der "alle" E39 ruster før eller seinere. Lakken forøvrig fremstår som helt ok, men det finnes selvsagt tegn på at bilen er 11 år og kjørt endel. Hva mener dere noe slikt kan være verdt på bruktmarkedet, reell pris ferdig prutet?
Tom K Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Innbytte er vel ikke noe god deal, prøv heller å selge privat
Odd-M Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Det vet alle, men man slipper slipper annonsering, telefoner, mailer, prøvekjøring, pruting og all tid og kostnader et bilsalg måtte ta. Bilmarkedet er generelt tregt for tiden. Slipper å betale ekstra på et lån, da jeg både slipper fullfinansiering av den nye bilen og kan bruke den gamle som egenkapital for å få lavere rente. Ikke minst så slipper jeg all risiko i forbindelse med bilsalg. Tror jeg har fått en relativt ok innbyttepris ting tatt i betraktning, men er interessert i hva andre føler at noe slikt er verdt?
BMW-Coupe Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Vel, litt feil sammenligning men.... En venn av meg solgte just en 530D sedan med ALT utstyr, og manuell. Det var en 2002 model, med en kmstand på ca 130000km. Han la den ut for 260k på finn.no, og ca 13 timer etterpå var den solgt. Jeg vil tippe du kan få ca 150-160k for din vis den er bra!
Hawkon88 Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Erfaringsmessig gir de deg maks 90% av markedsverdi ved innbytte. Er bilen din lettsolgt/god stand etc. så ville jeg skaffet et tilbud på innbytte, lagt på 20% av innbytteprisen og lagt bilen ut for dette med 10% prutningsmonn.. Har du muligheten for det- kan du jo kjøpe en billigbil (typ 10 000kr japaner) i mellomtiden mellom avateringen av 530en og du har fått den nye bilen.. Beregn ca 2uker fra avatering til bilen er solgt.
Kjennern Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Jeg fikk 220' i innbytte for min 530Dat for over 1 år siden. KM var på 198000, sportskinn, navi facelift-2001. Så syns 160K virket mye jeg. Synd men E39 raser i pris...
Mikael-B Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Iflg. prisene på bruktmarkedet ville jeg nok si at den er verdt noe mellom 120-150000. Som du selv sier, prisene spriker veldig på E39 og prisene avhenger nesten kun av utstyrsnivået på bilen. I tillegg er E39 en tungsolgt bil om dagen.
Odd-M Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 E39 har rast fullstendig i pris, som alle andre biler som blir eldre. Jeg gav 190k for den for 3,5 år siden, den gang som varebil. Jeg har kalkulert med at jeg kanskje klarer å få 130k hvis jeg selger den selv. Når man ser forhandlere averterer disse bilene til rundt 150-160k, så tror jeg det er vanskelig å få mer som privatperson. Også vanskelig å bedømme hvordan en bil er ut fra annonse på internet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå