oveerlend Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Hvis den starter når den er kald? Kan det være glødepluggene da? Problemet vile vel vært værre når motoren var kald hvis det var glødepluggene? det hadde nesten jg også trodd. skulle ikke tro det var startproblemer når bilen er halvarm heller om det var glødeplugger. Må nesten være noe annet.
oveerlend Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Da var glødepluggene målt ut, og alle var over ein kilo ohm. Noen var uendeli motstand, så det er iallefall bare og skifte di. håper at dette er opphav til alt tullet, men tviler litt.
Otis Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Alle er defekt da, om du ikke har feil med alle kablene eller noe annet muffens.
oveerlend Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Alle er defekt da, om du ikke har feil med alle kablene eller noe annet muffens. er ikke kablene nei, er nokk pluggene for fikk målt direkte på ene pluggen og det ga samme resultat..
Kristov Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Alle er defekt da, om du ikke har feil med alle kablene eller noe annet muffens. er ikke kablene nei, er nokk pluggene for fikk målt direkte på ene pluggen og det ga samme resultat.. Du målte direkte på pluggene ja - dvs. uten den hetta tilkoblet?
oveerlend Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Alle er defekt da, om du ikke har feil med alle kablene eller noe annet muffens. er ikke kablene nei, er nokk pluggene for fikk målt direkte på ene pluggen og det ga samme resultat.. Du målte direkte på pluggene ja - dvs. uten den hetta tilkoblet? ja, direkte på pluggene uten hetta.
oveerlend Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Da var glødeplugger skiftet. Bilen starter alltid lett når det er kaldt nå. Men når jeg har kjørt den opp til driftstemperatur og latt den stå en times tid er den fortsatt umuleg. Motor er nesten igang for så plutseli og være helt død. Lar den stå en times tid, og den starter igjen som om ingenting skulle ha skjedd... Takknemlig for tips
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 viewtopic.php?f=1&t=161793&hilit=generell+info Hvis matesida er i orden, gløding er i orden, sensorer er orden, har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. Dette skyldes normalt for lavt trykk i railen (et absolutt minimum her er 250bar når starteren går). Dette kan skyldes flere ting, hovedpumpe, trykk sensor, trykk akkumulator, men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje”, altså den lekker tilbake for mye diesel til returen. Det er ikke nødvendig å ta ut injektorene å teste dem i benk. De som jobber med det greier stort sett aldri å finne noe feil (skulle tro de ikke tester indre lekkasjen engang). De vil prøve å overbevise deg om at du trenger nye injektorer fordi sprayebildet er for dårlig, eller at du må ha diesel rens fordi det er for mye urenheter. Stort sett er det tull og pølsevev fordi de ikke vet bedre. Og klart bilen blir i orden med 6 nye injektorer (til den nette sum av 24k pluss arbeid). Å sjekke for for stor indre lekkasje er enkelt, tar 10 minutt, og som oftest avdekker det problemet. Kanskje ikke så veldig relevant, men det eneste jeg kunne bidra med.
oveerlend Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=161793&hilit=generell+infoHvis matesida er i orden, gløding er i orden, sensorer er orden, har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. Dette skyldes normalt for lavt trykk i railen (et absolutt minimum her er 250bar når starteren går). Dette kan skyldes flere ting, hovedpumpe, trykk sensor, trykk akkumulator, men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje”, altså den lekker tilbake for mye diesel til returen. Det er ikke nødvendig å ta ut injektorene å teste dem i benk. De som jobber med det greier stort sett aldri å finne noe feil (skulle tro de ikke tester indre lekkasjen engang). De vil prøve å overbevise deg om at du trenger nye injektorer fordi sprayebildet er for dårlig, eller at du må ha diesel rens fordi det er for mye urenheter. Stort sett er det tull og pølsevev fordi de ikke vet bedre. Og klart bilen blir i orden med 6 nye injektorer (til den nette sum av 24k pluss arbeid). Å sjekke for for stor indre lekkasje er enkelt, tar 10 minutt, og som oftest avdekker det problemet. Kanskje ikke så veldig relevant, men det eneste jeg kunne bidra med. all info er relevant, og jeg er meget takknemlig:) men har sjekka for indre lekasje, og det er det ikke. dysene hadde jevn returmengde og ikke for mye. den er nå etter jeg bytta glødeplugger lettstarta når den er kald, og når den er varm om det ikke går for lenge (halvtime eller mer) fra jg slukker den til jeg starter igjen. går det over halvtimen, er den helt umulig. lar den stå en halvtime til, og den starter helt fint igjen. er ikke glødeplugger for di er nye. er ikke stor indre lekasje. maks en halv liter på alle 6 injektorene på 3 min tomgang, og ganske jevn returmengde. er ikke kamakselsensor som noen har anntydet har ikke sjekka trykket på matepumpa, men den leverer store mengder (lett 5 6 liter i minutet) hva har vi da igjen?
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Den bruker kam/veiv aksel sensor for å starte. Men de trigger feilkoder, så det vil være lett å se. Men bilen skal starte uansett da den regner seg fram til start. Jeg vet ikke, men skal tenke litt på det.
oveerlend Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Den bruker kam/veiv aksel sensor for å starte. Men de trigger feilkoder, så det vil være lett å se. Men bilen skal starte uansett da den regner seg fram til start.Jeg vet ikke, men skal tenke litt på det. takker så mye for hjelpen:) begynner og bli ganske oppgitt over det her. tipper det mest sansynli er en bagatel, men det var det og finne den da
Otis Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Jeg er jo overhodet ingen ekspert på diesel eller bil generelt sett, så jeg sitter på gjerdet og venter spent på at e34_525tds kanskje får tida en dag
oveerlend Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Jeg er jo overhodet ingen ekspert på diesel eller bil generelt sett, så jeg sitter på gjerdet og venter spent på at e34_525tds kanskje får tida en dag Ingen disel ekspert selv heller.... Men fikk et tips fra et firma som driver bare med disel om hvordan man sjekker om man har nokk trykk i railen ved oppstart. Måler spenninga ut fra ene ledningen på føleren på railen. Om det er andre som lurer/ har samme problem er det bare å spørre så skal jg forklare nermere... Skal prøve det ut ikveld. Snakket også om og helle kaldt vann på høytrykkspumpa, og om den da startet, kunne den vere slitt. Hadde hyggelie priser på overhalte byttepumper der, med 2 års garanti. ca 3500 til 4000 +mva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå