Gå til innhold

En god grunn til ikke å ha senk :-)

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Må si meg fornøyd med min E46 320i touringen med manuell gir på vinter føre. Igår (lørdag) var jeg på vei til ei hytte på skauen/fjellet og det var lett snø med -11.Kompiser av meg måtte gni seg litt i øya, da de kun så ei snø føyke og et front vindu med viskere på fullt og tenkte merklig brøytebil, he he :-). (ingen skadder på bil da det var utrolig lett snø). Jeg måtte stoppe par ganger for dra av snø for se over panseret og det føyka hvert 5 sec med 2 sec null sikt tross lunke fart.

5366axcl0kmoeyl5gpbz.jpg

no0jbbki9vf67vgsnfap.jpg

0c53p1sy9pwdl5ydosg2.jpg

w13hjy7uh215t1ljjpj2.jpg

gt7vky4e0kdmk6r7x7ib.jpg

Idag (søndag) var det dobbelt så mye snø, så heldigvis hadde en av karra i 4X (av feil merke) reist ned på morgenen får hente traktor, bra tror jeg det var fordi det var så vidt de kom seg ned med 4X (av feil merke). Jeg slå av antispinn opp noen bratte bakker og trodde det skulle stoppe men holdt jevn fart så kom jeg overraskende opp partier jeg trodde jeg ikke ville komme opp. På hoved veien gikk køen i 40km/t men hovedsaken er at enn kommer seg vel hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen gode grunner for å ikke senke bilen :)

en traktor med drift på to er lite gromt :P

Ellers så kom den seg bra fram, men det imponerer ikke.. vi kom opp en bakk med 215 piggfritt på en gamal w123 uten sperre som selv en a6 quattro sleit med i risør.. da sto snøføyka over panseret på samme vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kom den seg bra fram, men det imponerer ikke.. vi kom opp en bakk med 215 piggfritt på en gamal w123 uten sperre som selv en a6 quattro sleit med i risør.. da sto snøføyka over panseret på samme vis :)

Traktor? Jeg kjører med 205 15 piggfritt som er noen år gamle her uten sperre eller andre hjelpemiddler som kjetting på boks, avfettning.. men finnes helt sikkert gromere historier, syntes det bare var litt morsomt legge ut ;-):-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor? Jeg kjører med 205 15 piggfritt som er noen år gamle her uten sperre eller andre hjelpemiddler som kjetting på boks, avfettning.. men finnes helt sikkert gromere historier, syntes det bare var litt morsomt legge ut ;-):-).

ja, det er bra det! Var ikke meninga å klage, men med rett temp og tørr snø, så kan det være mye snø før man setter seg fast. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har du rett i superturbodiesel.com :-). Forøvrig langt inne på Holtefjell for du som er lokal kjent ;-).

å ja, stemmer :) fra hvilke side da? myhrespiten da eller? :)

Traktorutspillet var basert på generell mening, ikke bilen din. Bare så det er sagt, for det kunne lett virket litt støtende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har du rett i superturbodiesel.com :-). Forøvrig langt inne på Holtefjell for du som er lokal kjent ;-).

Traktorutspillet var basert på generell mening, ikke bilen din. Bare så det er sagt, for det kunne lett virket litt støtende :P

Nei fra bingen mot Flesberg/lampaland. Ok, det var oppklarende ;-):-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fra bingen mot Flesberg/lampaland. Ok, det var oppklarende ;-):-).

jøss, da kjørte du inn skogsvegen til skogen vår! :) Den grusvegen er forøvrig laget av grus fra grustaket vårt :) Der er det fint å herje, men etter at en miljøverner gikk ut med underskriftskampanje mot rallykjøring, så har det vært stille.. makan til tulling.

Du kjørte over ei murbru opp mot holthefjell, sant? :) Der har det vært mye herjing tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei i går var det ikke mye bra føre ute gitt... her i oslo området var det så sinnsykt glatt. Kom fra østfold og inn til oslo og bilen lå og konstant sklei/sladdet i 100 sonen innover, slitsomt. For de som er motstander av at veiene saltes burde virkelig ha kjørt bil i går... fy f... som jeg savnet saltede veier.

Slet med å komme opp bakke på Nordstrand gjorde jeg også, og det var vel maks 5 cm med snø, men kom faktisk opp til slutt uten hjelp, 1.gir bånngass og antispinn inne, funka greit, tok lang tid, sikkert ikke noe bremser igjen bak, men kom opp.

Og når det gjelder sladding, det kunne jo bare utføres i lav fart, med en gang man fikk litt fart var det ikke sjangs da det var så glatt at forhjula ikke hadde noe som helst tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte fra bergen i går.. med sånn veier du snakker om.. hadde dem saltet der hadde det bare blitt værre på 10 minus +.. og folk kjører jo som noen sinker selvom det er glatt!

kjørte hiace på 2 tonn på turen og den spant lett på 5 gir med bare gasspådrag.. men klarte da å holde fartsgrensene fordet!. men andre folk ligger i 30-40 (!) når man fint kan ligge i 80-90.. men sånn er det med heia nordmenn på glatta..

nei folkens.. kjøp piggdekk å lær dere å kjøre bil på snø/isen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...