Ollie78 Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Kjøpte meg en E39 528iA her i høst, go som gull. Men nå når kulda har satt inn får jeg ikke opp tempen under kjøring, ligger så vidt over blå strek. Om bilen blir stående på tomgang eller jeg kjører hardt kommer tempen, men synker igjen når motorbelastningen senkes igjen. Er dette normalt på disse bilene? Kan jo ikke se at noe er feil i og med at tempen stiger ved økt belastning.... Andre med E39 som har hatt dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Defekt termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Er garantert termostaten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 som dem andre sier, termostat;) husk å lufte ordentlig ved bytte av denne;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Må man ut med radiator for å skifte termostaten, eller er det såpass plass at man klarer det uten? Sitter på jobb og får liksom ikke sett i motor-rommet..... Så det var er lufteskrue på termostathuset. Er det den man bruker, eller er det en på radiatoren og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Trenger ikke av med radiator. Du åpner lufteskruen på termostaten når du fyller på. Når du skal lufte med motoren i gang, så stenger du den på termostaten, og åpner på radiatoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Trenger ikke av med radiator.Du åpner lufteskruen på termostaten når du fyller på. Når du skal lufte med motoren i gang, så stenger du den på termostaten, og åpner på radiatoren. Glimrende, da skal jeg får skiftet når jeg kommer hjem. Har vel 2 stk liggende fra E36'n, en av dem må da funke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå