Gå til innhold

320 DAT. Gåen topp?!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg har lagt opp denne lille slangen slik at jeg ser enden, og dersom det renner ut vann vil jeg kunne se at det er bløtt nedover langs kanten på radiatoren ;)

Men ett spm bare!

Dersom det skulle vise seg at det er termostaten som kødder her, er det mulig at den stenger for vann og gjør at vannet blir presset ut andre plasser, som f.eks denne slangen ved radiatorlokket mens bilen blir kjørt?

Skrevet

Det er en teoretisk mulighet at den kan komme vann ut ved den slangen, men det kommer i virkeligheten aldri til å skje.

Vannet kan ikke komme ut av motoren uten videre. Har du sjekket etter lekkasje på termostathuset, EGR termostaten og vannpumpen, evt alle slangene? Det er mer sannsynlig.

Når termostaten er defekt så er den åpen hele tiden, ikke lukket hele tiden.

Skrevet

All kjølevæske blir spyttet ut i denne slangen ved radiatorlokket! Hva er galt da?

For meg virker det som sprekk i topp eller defekt toppakning, som gjør at den får trykk i kjølesystemet som da presser ut vannet og kansje tar seg en slurk med vann i ny og ne da den ryker unormalt mye..

Verksted time må nok bestilles her :(

Skrevet
Det er en teoretisk mulighet at den kan komme vann ut ved den slangen, men det kommer i virkeligheten aldri til å skje.

Vannet kan ikke komme ut av motoren uten videre. Har du sjekket etter lekkasje på termostathuset, EGR termostaten og vannpumpen, evt alle slangene? Det er mer sannsynlig.

Når termostaten er defekt så er den åpen hele tiden, ikke lukket hele tiden.

Det stemmer ikke nødvendigvis. Hadde en kompis motorn gikk varm hele tiden.. riktig nok ikke bmw men uansett.. Da han bytta termostat var alt ok.. Fikk rare symptomer på det og..

Men blårøyk fra motoren er ikke bra (dog som du ser på gamle diesel motorer så er det veldig blå røyk.. så kan være bare at det er diesel). Men det er verksted og trykktest på kjølesystemet og kompresjons test som er svaret her :) Hvis det er ok så er det vell ny termostat og vannpumpe trolig?

Men verkstedet er nok behjelpelig med å finne den beste mulige måten å finne det ut på :)

Skrevet

Tror ikke du trenger å overreagere.. Det er nok feil på idikatoren på kjølevesken.. Å hvis du mister kjøleveske ville jeg fått trykktesta kjøleveske tanken å tatt det der i fra :) Da vil verkstede se om det er behov for kompresjonstest osv. Spesielt hvis bila går fint osv.. Å når det kommer til røyk.. så hadde jeg en gang en camry som røyka som helv.... Viste seg at jeg burde bytta luftfilter for 20 000km siden :P

Men det er litt bekymrings verdig at den gikk så varm at den stoppa da.. Er det 6'er diesel? Har hørt de har lettere for å slå seg hvis det blir varmgang.

Skrevet

Ja da er den ganske sterk.. Men kjører du en motor varm så kan den ødelegges.. Men har mine tvil på det. Men ingenting skal utelukkes :) Gjør som du er anbefalt først.. så tar du det der i fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...