daniel1989 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Min BMW 520 starter omtrent ikke i minusgrader. Hvor kaldere det er desto vanskeligere er det å starte den. Jeg må nesten kinne den varm for at den skal starte og er det over 10 minus kan jeg bare glemme det. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Er det kaldstarten som ikke slår inn? Eller er det en sensor et sted som er defekt eller dårlig?
Reef89 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Velkommen til bimmers.no:) først og fremst har du skjekket batteriet ditt? Biler med dårlig batteri har vanskligheter med start når det er kaldt.
ØrjanHøyvik Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 vist da ikke er batteriet, kan da være chocken, eller ECT Temperaturføleren til motoren som e rusken. korleis høres motoren ut når du kinner den da ? høres det ut som lite batteri, el drivstoff mangel ?
nimitz Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Ville holdt en knapp på at det er automatchocken som ikke virker.
hauken Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Hvis de var batteriet ville han nok ikke kunnet kinne...
BRIO Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Har du hatt kondensfjerner på tanken? Kaldegrader og mer eller mindre tom tank er nesten garantert å gi kondens og startproblemer som dette. Dette er rimeligst å teste først.
daniel1989 Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Takk for svar:) Ja batteriet er i orden har testet med 2 forskjellige. Man hører at det er litt tenning i motoren. lyden minner meg egentlig litt om en motor som ikke får nok luft. Når jeg kinner en stund så høres det ut som om den drukner litt i bensin også. Men jeg har jo selvfølgelig sjekket luftfilteret og det er i orden. Det hjelper dessuten ikke med start gass heller. Hvis det skulle være temperaturføleren, hvor sitter den og er den vanskelig å skifte? Det samme gjelder chocken, er dette en jobb jeg kan gjøre på et hjemme verksted?
daniel1989 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 Jeg fant ut hva det var for noe. Det var veivakselsensoren som var gåen. byttet den og nå starter den som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå