Gå til innhold

Service nå igjen?

bmwhans
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e91 320 diesel touring.

I følge serviceheftet var den på service på 79000 ca. Var ikke mye som er krysset av som er gjort.

Nå har bilen gått ca 87000 og maser om service igjen?? Hvorfor det?

Er det fordi det ikke ble skiftet olje osv på forrige? De har i alle fall ikke krysset av for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har behovsprøvd service og hvilken service du skal inn på for du fram i displayet på bilen.

Oljebytte og service henger nødvendigvis ikke sammen på biler med behovsprøvd service.

Etter jeg starter bilen kommer det opp et bilde av en bil og skriften service. Står ikke noe om hva som er problemet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På blinklys-/kjørecomputer-spaken din, har du en bryter ytterst og en vippebryter opp/ned).

Trykk to ganger på den ytterste knappen, for så å kjapt bla én gang opp og ned.

Nå kan du bla i forskjellige menyer for f.eks sjekke låsing/lys/etc.

Bla frem til Service, trykk på ytterknappen for å velge. Nå kan du sjekke når alle servicer bør taes.

Jeg har akkurat hatt samme tråd som deg, og kom til slutt frem til at det var microfilter som må skiftes (500,-)

Fikk selv hetta, etter å ha skiftet omtrent det som går an å skifte på de intervallene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka litt nå.

Ut i fra bildene kunne jeg lese hva de betydde i instruksjonsboka (greit at jeg kan litt tysk)

Det ene bilder var Hovedservice 12/2010 - dette er da at jeg må ha det innen desember?

Det var en ting til som det stod 12/2010 på og det var avgassundersøkelse? Er det nødvendig på en 4 år gammel bil?

det stod også Motorolje 9000km. Må jeg ha det innen 9000 km da?

Hvis jeg bestiller full service så skifter de vel olje og sletter service meldinger og finner nye intervaller?

Takk for hjelp til en som er litt blank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg får opp som skal utføres i desember er:

Den med bilde av sånn tegn bak bilen ja. I instruksjonsboka står det forklart: Abgasuntersuchung. Ut i fra det jeg kan om tysk betyr dette " avgassundersøkelse.

Jeg får også opp i desember, den som har sånn tegn FORAN bilen. Der står det: Hauptuntersuchung, og dette skal bety "hovedundersøkelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer det opp at den skal på eu når det er et år til?

Gidder ikke kjøre rundt med varsel om sevice et år til.

Tenker jeg bestiller en service nå med oljeskift og litt sjekk.

Har du hatt eu kontroll på en såpass ny bil?

(regner med den er ganske ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...