Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På veg hjem med min nylig kjøpte E34 525ix touring, ble plutselig klutsj-pedalen sittende igjen helt inne etter å ha giret. Den kom ut igjen av seg selv etter kort stund, men etter dette bare slurer klutsjen.

Alt virket feilfritt frem til dette skjedde, ingen tegn til sliten klutsj. Men, bilen har stått ute i ca. et år, så vedlikeholdet er ikke på topp.

Hva kan dette være? Hydraulikken, utløserlager, ..?

På forhånd, takk :)

Skrevet

tror ikke hydraulikken har noe med dette å gjøre da clutch ikke hadde slurt uten den, så hvem vet hva som kan være synderen til dette. har lest om flere emner angående pedal som står igjen inne med torpedoveggen. sender deg en Pm om jeg finner ut noe :)

Skrevet

kan være luft i systemet. skjedde akk det samme på en merce jeg har, å der var det liten lekkasje i masterpumpa som gjorde at pedalen hang seg ved torpedoveggen. måtte dra den ut for hånd.

Skrevet
kan være luft i systemet. skjedde akk det samme på en merce jeg har, å der var det liten lekkasje i masterpumpa som gjorde at pedalen hang seg ved torpedoveggen. måtte dra den ut for hånd.

men dette resulterte vel ikke i sluring ?

Skrevet

men dette resulterte vel ikke i sluring ?

den slura jo, skjedde når jeg kjørte, sto parkert å satt den i gir. vis jeg stoppa bilen å starta den i igjen når pedalen var i bunn så fikk jeg ikke den ut av gir. så tipper han sliter med luft i systemet.

Skrevet

Går vel an å legge seg under bilen på venstre side å få luftet clutchpumpen hvis noen hjelper til? (ev å bruke trykk) At utløserlageret henger er det vel ikke vanlig. Pleier bare å bli trådt og lage skramle lyd. Ved pedal i bunn ville jeg vel som en dyr nr to velge å tro at trykkplaten er gåen. Ville først ha satset på å etterfylle bremseveske og lufte jeg da.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/b/229.png

p

Skrevet

Pedro har et poeng.. begynn med det enkle først! Å få gjerne et verksted til å gjøre det om du ikke har peiling selv :) Tror ikke det koster skjorta å få bytta eller lufta veska :)

Skrevet

Kan bare være vann i bremseveska som har fryst. Og resultert i at en ispærle har flyttet på seg. Prøv og tine opp og bytt veske. Er vel ikke så varmt i OL byen nå. -18 her.

Skrevet

Jeg byttet slavesylinderen som sitter i girkassa når jeg opplevde det samme. Rustet i stykker innvendig pga gammel bremsevæske med i overkant mye vann i..

Skrevet

Klart det kan fryse under kjøring. Jepp, OK. Kaldt i hele landet nå. Gikk en nattetur med fillebikja bort til krysset ved deg maxi og tilbake og selv pelsdyret ville hjem.Du bor jo i høyden og er kanskje ikkelike eksponert for kuldegrop fenomenet som borte hos meg.

P

Skrevet

Hei.. hadde samme dritn på min bil. der var det fjæren clutsj armen som datt av. Og rotet sei inn i clutsj huset.. DVS fjæren på motsatt side av clutsj pumpen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...