Gå til innhold

Hvilken abs sensor? *Byttet sensoren og det lyser fortsatt!*

CEJ
 Share

Anbefalte innlegg

Abs og antispinn lampa lyser konstant, speedometer virker, cruisecontroll virker,

så da kan jeg vel utelukke at venstre abs sensor bak er gåen.. ? alt virker bortsett fra abs/antispinn..

Har de øvrige sensorene egne "oppgaver" ?

Får ikke diagnose verktøyet til å virke, så vurderer å gamble på hvilken det er :P

Tenkte f.eks starte med høyre foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abs og antispinn lampa lyser konstant, speedometer virker, cruisecontroll virker,

så da kan jeg vel utelukke at venstre abs sensor bak er gåen.. ? alt virker bortsett fra abs/antispinn..

Har de øvrige sensorene egne "oppgaver" ?

Får ikke diagnose verktøyet til å virke, så vurderer å gamble på hvilken det er :P

Tenkte f.eks starte med høyre foran.

eg hadde ikkje noe problem med speedo og cruisekontroll sjøl om det var venstre abs sensor som var gåen, det kjappaste og enklaste er nok å trille ned på eit verksted å ta diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på abs sensor foran(har bestilt) bytta dekk idag, og tenkte å titte litt på sensoren.

Sensoren på høyre siden foran ble byttet for 1år siden fant jeg ut da jeg så i kvitteringene, og den så ganske ny ut.. rengjorde den og rengjorde inni etc. men ingen forskjell...

sitter igjen med 2spørsmål,

1) Er abs sensorene veldig dårlige?! hehe

2) kan det være at når jeg tok diagnose nå sist, så viste den forrige feil? f.eks at verkstedet som tok det sist

ikke har slettet feilkoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på abs sensor foran(har bestilt) bytta dekk idag, og tenkte å titte litt på sensoren.

Sensoren på høyre siden foran ble byttet for 1år siden fant jeg ut da jeg så i kvitteringene, og den så ganske ny ut.. rengjorde den og rengjorde inni etc. men ingen forskjell...

sitter igjen med 2spørsmål,

1) Er abs sensorene veldig dårlige?! hehe

2) kan det være at når jeg tok diagnose nå sist, så viste den forrige feil? f.eks at verkstedet som tok det sist

ikke har slettet feilkoden?

Bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...