Gå til innhold

hele bilen vibrerer og den drar dårlig.. E34,525ia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du setter fingeren foran den slagen som er løs med motoren i gang... suger den da??

Hvis ikke den suger,så gjør nok den andre delen du ikke finner det.. hør etter lyden isåfall.

Hvis den slangestussen du finner har vacuum så ta en 5mm bolt eller liknende og plugg den igjen.. eller hold over den for og se om motorgangen blir bedre...

Ser ikke den slangen du mener på bildet.. hvis du finner noen måte og peke ut eller ta et bilde av bare den slangen så kan jeg gå ut og se hvor den ender på min bil.

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser ikke hvor slangen skal, men en vakumslanger har stor betydning for motor.

Antar at når du får satt den på plass så er bilen grei :)

Du bør jo få fikset lekkasje på kjøleveske men det er uvesentlig mht hvordan motor går så lenge den har kjøleveske og motor ikke har gått uten slik at topp/pakning har røket

Hvis du ser nøye rundt om i motorrommet så vil du nok finne en plass der slangen passer :)

Tror det er 2 muligheter. Den kan gå inn på topplokkets venstre side helt øverst i forkant.

Eller inn i blokka på venstre side, men der er det vanskelig å komme til.

hei.. det sitter allerede en vakumslange på de stedene og dessuten er den alt for kort....

men takk for svar

Skrevet

vakumslangen suger luft.... jeg blinda den i stad,har kjørt en tur oxo men med dette været så fikk jeg lissom ikke prøvd normal kjøring engang... mulig han var litt bedre...

skal gå ut nå og ta noen flere bilder..

Skrevet

Har vært ute å sett på M50B25 non vanos M50B25 singel vanos og M50B20 singel vanos men ingen av de hadde denne duppeditten. Tydelig du har m50B20 non vanos, den jeg ikke har.

Skrevet

her ser du hvordan det er til meg. regner med den slangen der er noe med bensinregulering.

til meg går det en vakumslange fra bensinregulatoren (uoriginal) og innpå innsuget som man ser på bildet, imellom de to siste rillene der. går innpå i bakkant der mener jeg

kan stikke ut å se i morra om du vil..

lqlhww7gmdsifndr2ue5.jpg

Skrevet
her ser du hvordan det er til meg. regner med den slangen der er noe med bensinregulering.

til meg går det en vakumslange fra bensinregulatoren (uoriginal) og innpå innsuget som man ser på bildet, imellom de to siste rillene der. går innpå i bakkant der mener jeg

kan stikke ut å se i morra om du vil..

ja takk det hadde vært fint....

også lurer jeg på hva er vanos?

Skrevet
VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung) er en teknologi for variable ventiltider utviklet av BMW og Continental Teves for BMWs bilmodeller. VANOS varierer åpningstidene på motorens ventiler ved å endre kamakselens posisjon i forhold til drivverket. Denne bevegelsen varierer fra 6 grader tidlig til 6 grader forsinket åpningstid. VANOS ble først introdusert i 1992, på BMW M50TU-motoren i 5-serie.

Den ser omtrent slik ut:

m50b25vanos.jpg

Skrevet
hmm. slangen går innpå den bensingreia der? da TROR jeg den skal innpå innsuget. litt til høyre for luftinntaket. imellom rillene der skal det være ett lite hull. muligens litt på undersiden. er noe vakumstyring til bensinregulator om jeg ikke tar helt feil.

ja det er vakumstyringa til bensinregulatoren..MEN jeg finner fortsatt ikke det lille hullet slangen skal på.

jeg gikk ut i 20 kalde i går med et lite håndspeil og prøvde å se...MEN det ble bare frost på speilet,av/på knappen på lommelykta frøys fast oxo kutta tlf så jeg gikk inn igjen.Brrrr..

jeg oppdaget at det er en sprekk i den luftfilter "slangen" som sitter etter luftmengdemåleren(tror jeg det heter)..

har lest masse på nettet og lurer på om disse 3 tinga kan være årsaken til problemet?

vakumstyringa til bensinregulatoren..

sprekken i "luftslangen "..

oxo kanskje bilen ikke lager nok strøm evt dårlig batteri..jeg kom på at bilen ble sånn rundt da jeg satte inn anlegg i bilen( ca 60 mil etter) og mange kuldegrader.....

skal ta en tur på skroten og se etter den" lufteslangen" nå.. skal passe på å se oppi flest mulige motorrom sammtidig..

Skrevet

Hei

Får du strøm når du tar på bilen kan det være en overledning. Feil ved montering av bilstereo slik at en plussledning ligger inntil karosseriet. Det kan sende feil signaler til motoren.

Skrevet

Sprekk i slangen etter luftmengdemåler kan lage en del tull.. og hvis du samtidig har vacuum-lekkasje så blir det fort artige motorganger..

Det er ikke akkurat optimal temp ute for gamle halvslitte batterier nå heller ;)

Skrevet

så det hørtes ikke så dumt ut?

hadde det bare blitt litt varmere ute så ikke verktøyet fryser fast i hendene :wink: eller så må jeg bare se å få isolert ferdig garsjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...