Gå til innhold

Aluminiumsinnsug fakta

maddafakka
 Share

Anbefalte innlegg

Jasså! Aluminium smelter jo ikke før 950 grader.. DA blir det varmt til motoren!

Så den tviler jeg på.. :?

Ikke for å være asshole, men aluminium smelter ved 660.32 grader celcius.

MEN du hadde riktig om du mente kelvin(933.47 grader kelvin). :wink:

Asshole.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at du havarerer hele motoren før du klarer å oppnå en temperatur som er høy nok for å så smelte et innsug som er laget av plast. Jeg aner ikke hvilken type plast bmw bruker på plastinnsug, men det finnes flere plasttyper som tåler lett arbeidstemperatur på 300+ grader celsius samt mye vibrasjon og kjemikalier. Noen polymerer brukes til og med til å lage impellere i kompressorer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye rart de finner på, Ja den plastik typen som du snakker om nå har vi mye av på jobben, det kalles POM etter hva vi kaller det sikkert et annet navn og vil jeg tro, den er mer robust og letter en aluminium men tåler isje like høy temperatur som aluminium. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråen var jo ments som et synspunkt på visse mennesker som isje har peiling men allikevel isje gir seg når det gjelder allmen kunnskap, og se hva andres synspunkter er når det gjelder å få sånne dumme påpekelser som denne her, " E du helt fjær kem i helvete som kjører med aluminiumsinnsug det smelter jo, helt fjern du" Men sånn er jo folkene fra fyllingsdalen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...