Jås Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Hei!! Har en 2003 530 dat som rykker når den kommer opp i 3500-4000 omdr...har ikke testa om det er på alle gir,men vertfall på 2.gir og muligens 3. Noen tips?
Jås Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Skrevet Desember 5, 2010 Hmm,ja det kan være mulig...var påstått bytta for 6 mnd siden når jeg handla bilen,men er vel ikke all verden i å bytte det igjen.
Otis Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Ja, men da skal det strengt tatt ikke være nødvendig. Men som sagt det koster ikke så mye så... Men en diagnose, har du tatt det?
Jås Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Skrevet Desember 5, 2010 Nei merka det igår ettermiddag,så har ikke gjort noe mer en å tenke på løsninger. Får ta diagnose først,om ikke noe dukker opp der er dieselfilter neste..
Trond H. Olsen Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Kan også være fødepumpen som ligger sånn ca under førersetet. Hvis den tuller litt så er det rundt det turtallsområde men då kan bilen også være vanskelig å få start på.
Gjest Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Kan høres ut som innjektor trøbbel, men med all elekronikken som biler har i dag er det nesten umulig å jette seg til kan være så mye rart som lager samme symtomer. Kjør på verksted å få tatt en diagnose:)
Jås Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Skrevet Desember 5, 2010 guardion skrev: Kan også være fødepumpen som ligger sånn ca under førersetet.Hvis den tuller litt så er det rundt det turtallsområde men då kan bilen også være vanskelig å få start på. Åja,ligger fødepumpen der?? Hører nemlig en lyd derfra som ikke har vært før,men tenkte kanskje det var fødepumpa til webastoen som holder på å streike...
Odd-M Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Hadde samme problem på min gamle 530d. Det begynte med at den kuttet slik, etterhvert også lavere i registeret og ved fullt pådrag. Fødepumpen under setet var da ødelagt. Hørte en kraftig summelyd fra den.
Jås Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Hmm,min er det en kraftig dunkelyd av.. Får slenge meg under og studere litt... takk for hjelpa hittil...
DannyRS Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Dunkelyden har jeg alltid hatt når webastoen starter og i et par minutter
Jås Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Ja har hatt en liten dunkelyd,men den har blitt mye kraftigere...så da er det kanskje fødepumpa til webastoen jeg hører da,ligger den på ca samme plass som den andre fødepumpa?
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Merker selv at pumpen til webastoen kan bråke litt mer noen ganger, mens noen ganger er den stille.
Jås Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Pumpa til webastoen lager altså dunkelyd,mens den andre pumpa er ei rotasjonsumpe? Eller?... Skal under bilen senere idag,greit å vite hva jeg skal se etter.. Ligger begge under førersetet??
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Pumpa til webastoen er vel montert på webastoen. Usikker på om det faktisk er pumpa som lager lyd da. Men webastoen lager lyd uansett Den andre pumpen vil jeg tro er en rotasjonspumpe og ligger under førersetet sånn ca. Bak et deksel ilag med noen dieselrør, såklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå