Gå til innhold

Skal jeg klage på dette? Ødelagt list rundt ruta. [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ok, høres jo lovende ut.... Men virker det ikke som at de har "glemt" dash problemet ditt?

Men det er vel ikke så mye mer å gjøre der. Jeg skal si med han at de kunne fått det finere til. Det er nok en irritasjon. Jeg har et visst antall bulker, og tror ikke det går en dag uten at jeg tenker på dem :D

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Javisst vat hva du mener:)

E34 er sinnsykt bekvemme biler med høy kvallitet! Er bare så kjipt når man lever bilen på en plass så får man den tilbake med kosmetiske feil som ikke er sin egen feil...

Men jeg blir skikkelig engasjert når jeg hører som sånn, så hold oss oppdatert om besøket ditt :lol:

Skrevet

Update

I dag stod jeg opp ekstra tidlig for å levere bilen så tidlig så mulig hos Riis Tiller. Jeg ringer kl 0800 og får beskjed om å ringe tilbake kl 0900. Blir passe irritert da jeg er midt i eksamenforberedelsene og har ikke tid til dette tullet.

Jeg ringer opp og får beskjed om at de ikke tror på meg og at han som opprinnelig bestillte nye lister og frontrute og satte opp time til meg i dag ikke har myndighet til det. Da kjenner jeg det koker, og etter en lengre samtale kjører jeg oppover ENDA en gang for å vise en hva som er skadet.

Der står vi lenge og diskuterer. Han og sjefen som bytta ruta husker ikke om lista hadde skader eller ikke, og dermed er det ikke deres skyld. Nå blir jeg passe forbanna og forklarer han at lista var strøken da den forlot Riis Fauske, og at de kan bekrefte det.

Han prøver å ringe sjefen, men han svarer ikke. Og nå sier han med et kanskje at alt skal ordne seg når han får pratet med sjefen.

AMATØRER!

Så det blir ikke gjort noe som helst, og jeg må fortsette kamper, selv etter at jeg ble lovet at han som pratet med meg sist torsdag at alt skulle ordnes av dem.

Skrevet

Hmm.. Da vet jeg ihvertfall hvor jeg ikke skal gå å få byttet rutene mine.

Er jo nesten så man blir nødt til å fyre seg opp på flintsopp og forklare problemet slik vikingene gjorde i sin tid. :stupid:

Skrevet

Nå er klokken halv fem, og de stenger fire. Har ikke hørt et pip, så regner med at de tar en "vent til kunde er så lei at han ikke orker mer og slutter å mase". Problemet er dog at det ikke lar seg gjøre å betale lista selv, for ruta må ut.

Vi får se i morgen da.

Skrevet

Ring heller ditt forsikringsselskap og ta en prat. Verkstedet du bruker er dems kunde og de sender regning dit for en dårlig utført jobb.

Viktig å se nøye over bilen når den har vært på verksted ! ! Det er stort sett ikke is og greier på den om den står inne et sted. Kan bli et problem om bilen blir hentet senere eller dagen etter...

Skrevet
Ring heller ditt forsikringsselskap og ta en prat. Verkstedet du bruker er dems kunde og de sender regning dit for en dårlig utført jobb.

Viktig å se nøye over bilen når den har vært på verksted ! ! Det er stort sett ikke is og greier på den om den står inne et sted. Kan bli et problem om bilen blir hentet senere eller dagen etter...

Det er jo ikke alltid man kommer på eller har tid til å sjekke hele bilen for skader etter man henter bilen. De var jo "heldig" med at jeg ikke oppdaget det med en gang fordi jeg ikke sjekket.

Men en ting er jo å få en ny bulk hos verkstedet og så melde i fra senere. Det skaden min bil har fått er jo så åpenbart relatert til at ruta har vært ute. Jeg spurte han om han mente jeg hadde brukt et skrujern og knekt listene med vilje. Men det trodde han heldigvis ikke. Jeg fikk ikke noen forklaring på hvordan skaden da kunne ha oppstått.

Jeg kjører bilen inn til Riis Fauske og lista har et lite hakk helt opp der hvor listene skjøtes. Det er fylt i med et plastmateriale og er ikke synlig. Så får jeg bilen fra Riis TIller og lista er herpa.

Må vel ringe forsikringa hvis det ikke kommer noe svar fra dem.

Skrevet

Du kan kontakte forbrukerkontoret og skrive klage via dem. Dvs at du legger fram hele saken og at du har prøvd flere ganger å få dem til og rette skaden etter seg.

Men hvor mange BMW har de hatt som kunder?

Hvor mange medlemmer er det av bimmers.no?

Hvor mange med bmw handler til GS?

Er det noen som vil dra dit som kjenner din historie?

NO!

Skrevet

Klag for guds skyld. hørtes veldig jalla ut med en dash sicaflex! villet krevd ny rute, nye lister og droppet egendelen pga skjæring i dashen og som plaster på såret.

ring forsikringa og stoppe betalinga deres kan jo være lurt?

Skrevet

Jeg kjørte enda en tur dit i går tidlig for å treffe på noen som faktisk har mulighet til å svare for seg. Da fikk jeg heldigvis muligheten til å snakke med sjefen mann mot mann. Det er jo veldig lett å blåse folk av på telefonen, men ikke så enkelt irl..

Så jeg forklarte hele historien på nytt igjen, og ble presentert med et papir han hadde fått tak i fra Fauske hvor det stod at lista var sprø. Jeg visste selvfølgelig at han ikke hadde snakket med noen som faktisk holdt på med ruta, men bare med resepsjonisten.

Jeg sa med han at jeg vet av samtlige skavanker på bilen, og at jeg hatt helt siden i sommer til å oppdage disse sprekkene i listverket. Hvorfor i all verden skulle jeg drite i å si i fra til dem om at de måtte bytte lista? Og hvorfor hadde de i så fall ikke ringt meg og sagt at lista er ødelagt?

Etter det ble han enig om at de hadde gjort en feil, og at jeg skulle få nye lister og vindu. Og bilen er inne i dag, og skal være ferdig i morgen etter eksamen. Jeg drar 650km nordover på lørdagen.

Hvis det nå blir ordning og alt er i orden så er det fordi jeg har måtte krangle meg frem med i alt 3 forskjellige personer, som alle har tilslutt konkludert med at de har gjort en feil. Og jeg har ingen grunn til å anbefale disse folkene til noen som helst. Eneste positive jeg kan se er at jeg slapp å lage en stor forsikringssak ut av dette.

Så får vi håpe at ruta blir tett da. Det jeg frykter mest for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...