Gå til innhold

coil smelter i en e36 318i touring (M43)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Coilen smelter på en bestemt plass, vi prøvde å bytte den men det var det samme på den og. den går vell bare på 3 sylindere også (er sikkert en sammenheng). Tanken er at det er noe feil før coilen,men isåfall hva?

Noen som har peiling på hva det kan være?

Skrevet

kortslutning, enten på en plugg eller plugg ledning.

hvis den smelter på et sted så er det nok kortslutning ETTER coilen som gjør det, pga det går mye strøm der. jeg har coil til deg med kabler dersom du er int :)

Skrevet

Tviler litt på at det er etter coilen i og med at både plugg og pluggledningen er skiftet.

Men coil må man jo ha så kan eventuelt spørre deg senere ;)

Skrevet

Antagelig hjernen som er gåen. Sitter en slags "effekttransistorer" (tenk forsterker) i hjernen som styrer strømmen ut til coilene. En slik transistor kan ryke, og da kansje kortslutte slik at det legger seg spenning inn på coilen hele tiden. Da vil den gå varm og i ytterste konskvens smelte og "brenne" opp viklingene internt.

Du burde kunne måle dette med voltmeter, slå på tenningen, evt start motoren og mål spenning på de to ledningene som går inn på coilen. Du skal ikke kunne måle en stabil spenning her når bilen går, den skal pulse. IKKE prøv å mål spenning i plugghetta, hvertfall ikke uten å filme det og legge resultatet på Youtube ;-)

Skrevet

hehe..skal snakke me en om det,så får jeg høre om det er hjernen som er feilen. takk for tipset om hjernen btw :)

tar eventuelt kontakt hvis hjerne blir aktuelt :)

Skrevet

Dette skyldes 90% sikkert sluttstegene til coilene som ligger i hjernen.

Har selv vært borti at det tok fyr i en coil på en slik bil, det er litt skøy :P (helt til man må betale regningen)

Skrevet

hvor mye skal dere ha for hjernen da? og hvor mye ligger de i pris hvis jeg skulle kjøpt ny?

Det er helt sikkert dyrt for ny men spørr nå uansett jeg :P

Skrevet

jææ...ikke akkurat billig nei,men viste det egentlig fra før av men ville bare høre pris. tror jeg heller går for huggern gitt :P

takk for alle svar btw :)

Skrevet
Antagelig hjernen som er gåen. Sitter en slags "effekttransistorer" (tenk forsterker) i hjernen som styrer strømmen ut til coilene. En slik transistor kan ryke, og da kansje kortslutte slik at det legger seg spenning inn på coilen hele tiden. Da vil den gå varm og i ytterste konskvens smelte og "brenne" opp viklingene internt.

Du burde kunne måle dette med voltmeter, slå på tenningen, evt start motoren og mål spenning på de to ledningene som går inn på coilen. Du skal ikke kunne måle en stabil spenning her når bilen går, den skal pulse. IKKE prøv å mål spenning i plugghetta, hvertfall ikke uten å filme det og legge resultatet på Youtube ;-)

Hahahahaha, dagens: IKKE prøv å mål spenning i plugghetta, hvertfall ikke uten å filme det og legge resultatet på Youtube :applause::applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...