PIIIPower Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Tempviseren inne i bilen har begynt å leve sitt eget liv/trasse (slik ungdomer i 14års alder gjerne gjør) Bilen kommer som vanlig greit opp i riktig temperatur,men ettersom jeg kjører i litt opp- og nedover bakker synker måleren. Det er ikke lite væske i anlegget og det er varmt inne i bilen. Er det termostaten som er moden for utbytting? Jeg har brukt "vinterknappen" endel i år, noe jeg ikke har gjort tidligere. Kan det være noe relatert til den?
perpilot Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Vinterknappen? Hvis du mener den med snøkrystallen på så er det for å skru av/på kjøleaggregatet til klimaanlegget. Den skal uansett ikke ha noen innvirkning på kjølevannstemperaturen. Jeg ville prøvd å lufte kjølesystemet først siden det er gratis og veldig enkelt. Men det er sannsynlig at termostaten er moden for utskifting.
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Jeg vil også tro at termostaten er gåen om temperaturen faller i nedoverbakker, og stiger i oppoverbakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå