Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig greit at folk har andre oppfatninger enn meg selv, man kan stort sett lære noe av de fleste innspill. Det var tonen din jeg kommenterte da jeg oppfattet den som noe hånlig og ovenfra og ned.

En indirekte påstand om at en noe impulsiv, godtroende unggutt bare pent må finne seg i å tape 35000.- fordi bilen han skulle bytte i overhode ikke stod i stil til eier's beskrivelse, og at dette måtte han bare tåle og ta som en lærepenge, er vel temmelig strengt..?

Pengene er èn ting, de hadde så absolutt vært og anse som tapt dersom vi hadde måttet ta til takke med en ix som knapt er verdt vrakpanten.

Grunnen til at ix'en ikke ble grundigere sjekket før den ble kjørt hjemover mot Lillehammer, er bl.a at enkelte av oss er så "dumme" at vi tror andre er like ærlige som oss selv. Ikke alle er oppdratt til, desverre, å tro at de fleste andre mennesker er ute etter å svindle oss uten skrupler.

Videre var det ikke mulig å få sjekket bilen for rust under pga de kappede fjærene, den var rett og slett for lav til at jekken gikk innunder.

Nettopp derfor krevet jeg som eier en kontroll (betalt av meg naturligvis) av ix'en før byttet ble endelig avtalt.

Det er IKKE inngått noen formell juridisk avtale om bytte, dette skulle gjøres ETTER ix'en hadde vært kontrollert på verksted. Eier av ix'en ble informert omgående om at et bytte ikke ble aktuelt. Istedenfor å si seg villig til å diskutere en minnelig løsning, låser han bilen min inne i en garasje, truer med og kaste nøkkelen min, banner og skriker og slenger på røret. Hans foreldre er ikke stort bedre..

At du mener vi ikke har fortjent hjelp gjennom rettssystemet, er ditt problem. Du kjenner fremdeles lite til både oss og saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner fremdeles lite til både oss og saken.

Det er vanskelig for oss å vite noe mer enn du og din sønn forteller... Dessuten er dette et diskusjonsforum, så det kan være at enkelte kommer med et annet svar enn du egentlig hadde ønsket deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det var ikke mulig å få sjekket bilen for rust under pga de kappede fjærene, den var rett og slett for lav til at jekken gikk innunder.

Nettopp derfor krevet jeg som eier en kontroll (betalt av meg naturligvis) av ix'en før byttet ble endelig avtalt.

Det er IKKE inngått noen formell juridisk avtale om bytte, dette skulle gjøres ETTER ix'en hadde vært kontrollert på verksted. Eier av ix'en ble informert omgående om at et bytte ikke ble aktuelt. Istedenfor å si seg villig til å diskutere en minnelig løsning, låser han bilen min inne i en garasje, truer med og kaste nøkkelen min, banner og skriker og slenger på røret. Hans foreldre er ikke stort bedre...

Og det er denne delen av saken enkelte tydeligvis overser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner fremdeles lite til både oss og saken.

Det er vanskelig for oss å vite noe mer enn du og din sønn forteller... Dessuten er dette et diskusjonsforum, så det kan være at enkelte kommer med et annet svar enn du egentlig hadde ønsket deg...

Og nettopp det har jeg jo kommentert. Det at det er veldig greit at folk er uenige, alle innspill kan være av nytte på en eller annen måte.

Lurer noen på noe er det jo bare å spørre :)

Jeg har forøvrig kopier av alle annonsene liggende, både den opprinnelige på Custom's (min) bil, ix'en, og den han som nå har min bil har lagt ut på Auto DB.

Uansett hva dere måtte mene, man averterer vel ikke annenmann's bil til salgs? Spes ikke etter at denne bilen's eier har gjørt det klinkende klart at han/hun vil ha tilbake bilen sin, da et bytte ikke blir aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir helt feil og legge ut annonsen her da den inneholder hans navn og mobilnummer, siden han ikke er her og kan forsvare seg/komme med sin side av saken. Det er ikke poenget mitt å henge ut fyren. Poenget var å høre om noen hadde noen råd om hva vi burde gjøre, evnt. hva dere andre her ville gjort dersom dette gjaldt deres bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat 316:

Det er nå ikke lov å selge bilen til andre da, det er jo ren svindel...

Nøyaktig hva både politi, juristen hos forsikringsselskapet, og min advokat også sier.

Bilen vises tydelig med skiltnummer i annonsen, så siden den står reg. på meg vil jeg tro (og håpe) han har problemer med salget...?

Han får jo aldri noe eierskifte på 520'en min, da må han i så såfall forfalske det :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette var jo en flott fyr :)

41777_603161210_6960_n.jpg

Dette med facebook er avslørdende..

Sjekket en kjøper av en vare som sa at "fruen" hans hadde stukket av med bilen. iom at han brukte lang tid på og hente en oppkravspakke.

Jævlig singel på facebook :lol:

Dessuten, må han skjønne at han gjor noe galt. Siden han låser inn bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er både hva som er bra og dårlig med vårt opplysningssamfunn. Man kan finne vanvittig mye på kort tid. Så er det opp til en selv hva en bruker det til. Jeg ler nesten av folk som tror de kan snakke og bortforklare, mens svarene på at alt det de sier er løgn ligger bare et google eller facebook-søk unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...