KalleCow Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Hei igjen Når jeg har startet bilen i det siste har det kommet en "hyling" fra motoren. Lyden høres ut som en god slitt viftereim. Men det rare med dette er at man ikke hører noe lyd inni bilen og at når den er blir varm forsvinner den lyden (når det har blitt litt kjørt). Noen ide hva det kan være? høres litt skremmene ut. Kan det være reimen til AC anlegget som holder på å ta kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Det kan være begge reimene som er dårlige. Som oftest så er det vanskelig å høre den inn i bilen pga lyddemping og at lyder går bort ifra kupèen. Det er bare å starte opp motoren og ta opp panseret og lytte. Lytt mellom viften og motordeksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Eg har og slitt reim lyd når bilen er veldig kald. Men når bilen er varm så er det ikkje sånn lyd i det heile. Syns det er irriterende. Men veit ikkje ka reim det er. Det er jo automatiske reimstrammere, kan det ha noke med dei å gjere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Sjekk reimhjulet! Det er en svingningsdemper. Den blir med tida slitt, og gir en hylelyd. Se etter aluspon rundt reimhjulet. Nr 1 på bilde ca 1600,- på Schmiedmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Takk for svar. Har dei ikkje reimhjul billigere en annen plass? Fannt ikkje hos koed? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Tror nok Schmiedmann har det billigst, fant i hvertfall ikke noen andre steder som hadde det billigere da jeg byttet for ett års tida siden. Koed skal ha 2600,- og GS skal ha 2800/3200(uoriginal/original) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Er vel nå ikke vanlig at det blir slitt ? Såfremt ingen reparatører har vært og "justert" på senterbolt, så går nå dette lenge. Prinsippet er ikke nytt for BMW. Hylelyden kan dog heller være en av rullerene til reimer. Vanlige lager som slites i disse. Når man får varmet lageret litt, så ekspanderer det og lyden opphører. På magisk vis har man fått et "tight" lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Er vel nå ikke vanlig at det blir slitt ? Såfremt ingen reparatører har vært og "justert" på senterbolt, så går nå dette lenge. Prinsippet er ikke nytt for BMW. Hylelyden kan dog heller være en av rullerene til reimer. Vanlige lager som slites i disse. Når man får varmet lageret litt, så ekspanderer det og lyden opphører. På magisk vis har man fått et "tight" lager. Tja, vet ikke det. Det er vel en grunn til at GS har 16 stk på lager av disse svingningsdemperene. Da jeg byttet min sa de på Schmiedmann at det de siste årene hadde blitt oftere at disse gikk i stykker. Men såklart sjekk reim, reimhjul og strammer først. Men er det aluspon der framme så kan man være ganske så sikker på at det er viberasjonsdemperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 Fantastisk.. Takker for flotte tilbakemedlinger Skal ta den titt på dette. Men det dume med bilen er jo at der så mye plastik som beskytter motoren at der jo vanskelig og se noe der nedi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Fantastisk..Takker for flotte tilbakemedlinger Skal ta den titt på dette. Men det dume med bilen er jo at der så mye plastik som beskytter motoren at der jo vanskelig og se noe der nedi Nå må du gi deg! Du trenger bare ta av ett motordeksel, og plukke ut vifta. Det er 4 plugger, 1 skrue, kontakten til vifta og en vakumslange. Gjort på under 2 minutter Deksel som må av-nr 13: Vifta som sitter med en skrue kontakten og vakumslangen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 Hehe, tyter kanskje mye Er virkelig ikke så fag annlakt når det kommer til bil. Men liker og skru på bil xD Takk for flott tegning og gode svar. Skal ta en titt under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå