Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har det innskrivd i vognkort at den er omregistrert til ett eldre årstall som gjør den til veteran:P

finns det faktisk ett grunnlag til å få gjøre det?

Skrevet

Det har jeg ALDRI hørt om, den første senatoren kom i 78, dette var et helt annet karrosseri, den første Senator B kom i 87, hvordan han da har gjort dette begriper jeg ikke.

Skyter i blinde her nå, men kunne kanskje vært på motorhistorisk grunnlag..

Er dette mulig så skal selvfølgelig også Senator Bn vi har ståendes bli omregistrert!

Slik brakke vi snakker om?

23519_499107080340_801705340_11373897_3479265_n.jpg

Skrevet
Det har jeg ALDRI hørt om, den første senatoren kom i 78, dette var et helt annet karrosseri, den første Senator B kom i 87, hvordan han da har gjort dette begriper jeg ikke.

Er dette mulig så skal selvfølgelig også Senator Bn vi har ståendes bli omregistrert!

Står og fyller bensin og greier ja Fredrik! :)

Skrevet

Står og fyller bensin og greier ja Fredrik! :)

Klart han gjør!

DSC_0051.jpg

Skrevet

Man kan få klassikerforsikring på biler eldre enn 21 år, hvis man er medlem i en LMK-klubb.

Fritak for årsavgift får man ikke før kjøretøyet er over 30 år.

Hva man kaller veteran spørs på øyet som ser. Noen mener at en 1969 Honda 750 med blinklys ikke er veteran fordi en veteran ikke skal ha blinklys. Andre mener at alt laget etter 1930 ikke er veteran. På treff og løp opererer de ofte med forskjellige klasser ut fra alder.

Men folk flest synes at 30 år er en grei grense. Å kalle en 87 modell veteran er vel å tøye grensene. Jeg synes klassiker er et bra ord. Har vurdert å søke om klassikerforsikring på Hiacen :D

Skrevet

Som sagt kan man søke klassikerforsikring ja, men flesteparten gjør det som regel kun hvis man har en ganske sjelden bil :)

Vår MB 250CE '71 fikk klassikerforsikring i 1995 :D

Veteran er et veeeeldig vidt begrep ja, de "eldre" holder fast på at alle modeller etter førkrigs-Mercedeser og A-Ford ikke er veteran lenger :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...