R.E.H Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Vurderer å kjøpe carsoft 6.5.. man kan lese av fk og slette med de kit`a man får kjøpt? eller trenger man noe i tillegg? fungerer dette på windows 7? når man leser av fk, står det litt utfyllende, eller bare selve koden som for eks P0100? hvor anbefales det å kjøpe det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Det er stort sett møkk med Carsoft. Den leser av feilkoder og sletter, men leser også av feilkoder som egentlig ikke er der. Tror det virker på windows 7 32 bit i kompabilitetsmodus. Feilkode visningen er latterlig, kun tallet kommer opp. Anbefaler ikke å kjøpe 6,5 ihvertfall, kanskje 8,xxx er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 hmm okei. noen som har prøvd noen andre systemer som kanskje anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Har kjøpt Carsoft 6.5 og syntes egentlig det var ganske bra jeg? Skriver både feilkoden, OG i klartekst på Engelsk hva feilen gjelder. Sletting av servicelamper, og liveverdier på en rekke parameter, både motor, girkasse og brytere. Er ikke USBkontakt, så du må ha Pc med comport, eller usb til com coverter, men mange som har problemer med å få de til å funke skikkelig. Tviler på at det funker med W7 uten en del luretriks, jeg kjøpte meg en eldre laptop med comport og XP. For 3-400,-, anbefales! Carsoft 8.x fåes så vidt jeg vet kun kjøpt originalt til 2-3000,-. "Alle" Carsoft 6.5 som selges er kinakopier, også de til 1000 - 1500,- som selges her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Hmm, da har jeg tydeligvis blitt lurt, da min versjon er drit dårlig. DIS fungerer derimot suverent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Ja lurer på om det kn være forskjellige varianter, for har sett flere som har vært veldig missfornøyd. Jeg kjøpte min på Dealextreme. Her står det en del om Carsoft 6.5, sr ganske likt ut som den jeg har: http://www.meeknet.co.uk/E38/Diagnostics.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Ser ut som han får samme feilmelding som det jeg får, altså kun en kode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 På min sto det litt mere enn det på eksempelbildet der. Bland annet hadde jeg feilkoder på oxygensensorer, sto vel noe ala "Oxygensensor bank 1-3, too lean mixture. Oxygensensor bank 4-6, too lean mixture" (kjørt tom for bensin en gang, antagelig fra det). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 RaymondJ: hvor kjøpte du det for 3-400kr? var det komplett med kontakt og alt man ellers trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Here you go: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16549 Mener det kom på en 110 Nkr i moms som eneste tillegg på den prisen. HUSK! hvis du ikke har pc med comport MÅ du ha overgang fra Usb til com, men det er MANGE som sliter med å få det til å funke. Et alternativ er hvis du har sånn Pcmia(?)port ledig, slike kort med comport skal visst funke mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Grunnen til at en direkte USB til COM adapter ikke fungerer er spenningsforskjellen. COM opererer vel med 12v, mens USB med 5v. Kjøpte et PCMCIA(?)-kort til min laptop. Alt dette for noen få lapper på dealextreme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 10, 2010 Share Skrevet Desember 10, 2010 Hmm, da har jeg tydeligvis blitt lurt, da min versjon er drit dårlig.DIS fungerer derimot suverent. Hvor får du tak i DIS, kan man bruke Carsofttilkoblingen og hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 10, 2010 Share Skrevet Desember 10, 2010 easyDIS heter det jeg bruker som er laget av bmwecu.org, den er lik originalen, men modifisert til å passe på hvilken som helst PC med VMware. Det fungerer med carsoft kabelen med noen modifikasjoner i programvaren. Men du kan heller kjøpe en ny kabel fra ebay.com som er laget for å støtte inpa/dis, de koster ikke mer enn 20$. Alt sammen har jeg lastet ned fra nettet via http://www.bimmerforums.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 10, 2010 Share Skrevet Desember 10, 2010 easyDIS heter det jeg bruker som er laget av bmwecu.org, den er lik originalen, men modifisert til å passe på hvilken som helst PC med VMware.Det fungerer med carsoft kabelen med noen modifikasjoner i programvaren. Men du kan heller kjøpe en ny kabel fra ebay.com som er laget for å støtte inpa/dis, de koster ikke mer enn 20$. Alt sammen har jeg lastet ned fra nettet via http://www.bimmerforums.com/ Hva er VMware? Et program? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 10, 2010 Share Skrevet Desember 10, 2010 VMwar er et virtualiseringsprogram, som gjør at du kan "installere" andre PC inni operativsystemet på en annen PC. Så du kan rett og slett ha flere PC inni den ene. Alt sammen står godt forklart på det forumet som jeg linket til. Absolutt verdt å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå