maddafakka Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Chip!? Det e for jenter! Her snakker vi enestående reinskjært Mekaninisk Insprøytning
jeh Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 kan på det varmeste anbefale ess tuning , hold deg for guds skyld unna sånne bokser ,, kan fort bli dyrt å kjøpe billig
flobben Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Det er riktig at de ikke henter ut så mye som andre aktører gjør. Hartge tar f.eks ut 209hk og 415Nm av 520d 177hk, mens Bestchip tar ut 231hk og 439Nm. Førstnevnte tar også ut f.eks 328hk og 675Nm av 535d 286hk, mens sistnevnte tar ut hele 369hk og 676Nm. Bare dette viser jo at Bestchip tar ut enormt mye av motorene - noe jeg vil tro befinner seg helt på kanten av hva som er akseptabelt. Hadde det vært forsvarlig å ta ut 230hk av 520d 177hk så er jeg sikker på at Hartge også hadde gjort dette. Til sammenlikning koster f.eks Hartge sin motoroppgradering ca 25.000kr (+ | -), mens Bestchip koster 2.500kr. For min del er det ikke noe tvil at Hartge er mer gjennomført enn billig-aktørene. Dette kan man bare se ved at det f.eks leveres en tilleggsstyreenhet for 520d 177hk hvor man kobler seg inn på dyser, gasspedal, sensor bak turbo etc. Helt enig, gå for noe ordentlig noe hvis man skal gjøre noe slikt. Når det gjelder de oppgitte tallene fra Hartge så tror jeg nok de er litt mer restrektive på målingene sine. Min skal ha 171hk nå, men har ingen problem med å følge 177hk 320d. @Jørgen Siden din bil ikke lenger har garanti (2005) så ville jeg nok gått for ESS da prisforskjellen blir ganske stor. ESS har jo også ett veldig godt rykte og etter det jeg har hørt blir 320d ganske spreke etter ett besøk i Aremarktraktene.
Jørgen Lie Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Skjønner mer og mer hva jeg må gå for ja! Hva mener du med ikke lengre har garanti? (2005) ? Min er importert i 2009, og er en 2007 modell, så der har jeg vel lite å hente uansett, kanskje?
flobben Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Skjønner mer og mer hva jeg må gå for ja! Hva mener du med ikke lengre har garanti? (2005) ? Min er importert i 2009, og er en 2007 modell, så der har jeg vel lite å hente uansett, kanskje? jeg som så feil, ser nå at du er registert som bruker i 2005, ikke bilen som er 2005 modell, tidlig på morgenen Men en 2007 modell har vel uansett ikke BMW garanti lenger, så da er det kanskje like greit å gå for ESS løsning siden den er god del billigere, og garantien til Hartge antagelig ikke gjelder når bilen allerede er utenfor garantitid.
Jørgen Lie Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 jeg som så feil, ser nå at du er registert som bruker i 2005, ikke bilen som er 2005 modell, tidlig på morgenen Men en 2007 modell har vel uansett ikke BMW garanti lenger, så da er det kanskje like greit å gå for ESS løsning siden den er god del billigere, og garantien til Hartge antagelig ikke gjelder når bilen allerede er utenfor garantitid. Ååh.. Nei har aldri fått noe inntrykk av at jeg har noen som helst garanti nei, egentlig, så står vel fritt mtp den biten.. Det er jo litt mere fristende med en ESS-løsning da, spesielt med tanke på pris..
stigln Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Best chip er boss! Min kompis sin E60 520d sport 150hk fleet fikk motorproblemer etter powerbox fra bestchip,kostet han dyrt til slutt. Mine foreldre fikk også problemer med en 2007mod 1,9tdi passat. Mitt råd er: Er du veldig glad i bilen din? Hold deg unna!! Men rett skal være rett, bimmer`n til kompisen min gikk betraktlig bedre så tallene bestchip opererer med er ganske riktig vil jeg tro!
Jørgen Lie Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Ja, jeg begynner egentlig og falle for tanken å la være.. At den gikk så godt, kan vel ha noe med hvor lenge det varte, eller at problemer oppsto?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå