AndreasBr Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter? Man ser lett hvem som er glad i bilen sin, samt har dyr bil.. De er rene til enhver tid.. Selv vasker jeg min når den blir middels skitten.. Vasket den isted faktisk, var fliink og tørket av den med sånn meguiars magnet tørkehåndkle
Tom K Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 jeg skulle gjerne ha vasket min bil som nå er full av salt og skitt, men med 14 blå og ingen mulighet til å sette bilen i varm garasje etterpå så får heller vasken vente til det blir litt mildere....og ja jeg er glad i bilen min
winchester Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 For en totalt unødvendig, støtende og upresis tråd. Rapportert som søppel.
goty Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Støtende er vell å ta litt hardt i? Håper for din del at du ikke har det vondt etter at du leste denne tråden.
AndreasBr Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 jeg skulle gjerne ha vasket min bil som nå er full av salt og skitt, men med 14 blå og ingen mulighet til å sette bilen i varm garasje etterpå så får heller vasken vente til det blir litt mildere....og ja jeg er glad i bilen min Det har ikke jeg heller.. Jeg vasker som regel bilen på vei ut, ikke på vei hjem ¨ Liker ikke all denne salten Har dere ikke oppvarmet selvvask der du er fra? For en totalt unødvendig, støtende og upresis tråd. Rapportert som søppel. Støtende? På hvilken måte finner du den støtende? Upresis? Dine meninger. Faktum er at folk tar var på bilene sine, og det er meget tydelig i trafikken hvem som tar vare på dem. En helt ren bil, kontra en bil som obviously ikke er vasket på flere måneder. Ja, det er lett å få en bil møkkete om vinteren, men det finnes vaskemaskiner for biler der den både vaskes og tørkes. Selv tørket jeg bilen selv etter å ha vasket den. Om du mener tråden er meningsløs.. Vel, ingen KREVER at du skal svare på den.. Bare overse den om du mener den er meningsløs.. Kanskje jeg skal begynne å kommentere på alle trådene jeg mener er meningsløse? eller upresise? Forresten, innlegget ditt er rapportert.
winchester Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Det krever en liten tur ut i på snødekket vei, så er bilen like skitten som den ville blitt etter uker på sommerføre, så om du ser en skitten bil, mener du da at eier "hater" bilen sin? Bra tankegang. Så kommer den andre faktoren inn i bildet - vaskemaskiner som skader lakken. En som virkelig er glad i bilen sin kjører den ikke inn i automatiske vaskemaskiner, med mindre man er 100% sikker på at lakkskade ikke er påfølgende. "Men da kan de jo bare vaske bilen sin hjemme?" - Det er minusgrader over så og si hele Norge. Trådtittelen var totalt feilformulert, og dine første setninger i første innlegg er ufyselig unøyaktig pågrunn av mange gitte faktorer. Så har man jo den siste, og så absolutt ikke minste faktoren - de som virkelig er glad i bilene sine, bruker de ikke på vinterføre. Det var igrunn alt jeg ville frem til.
ingard Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Folk kjøper biler og kjører dem til de er ødelagte av rust og slitasje. Skulle tro man håndterte bilene bedre med tanke på hvor dyre de er i innkjøp.
Mikael-B Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Jeg er egentlig bare fornøyd når andre er skitne, da ser min bare finere ut Vasker som regel en gang i uka, eller oftere Trenger ikke ha oppvarma garasje heller. Holder med å bruke tørkehåndkler, eller hvis du hater lakken på bilen din: pusseskinn (fyyyysj).
badsha Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 eyy gammle bilen min jo:) fint å se at den fortsatt blir behandlet pent:), vasker min hverdag med høytrykkspyler. så blir det maskin vask 1 gang i uka for grundig vask:)
hauken Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Har rustgaranti på min bil,så hvis de dukker opp er de andre som må betale,vanskelig å vaske nå i kulden...
Mikael-B Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 så blir det maskin vask 1 gang i uka for grundig vask:) maskinvask, dvs. med børste ? Du er vel en av de som bruker poleringsvask også ?
babjorn Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 For en totalt unødvendig, støtende og upresis tråd. Rapportert som søppel. Dust!
Arild G. Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter?Man ser lett hvem som er glad i bilen sin, samt har dyr bil.. De er rene til enhver tid.. Selv vasker jeg min når den blir middels skitten.. Vasket den isted faktisk, var fliink og tørket av den med sånn meguiars magnet tørkehåndkle Er vel en av de heldige du da, som bor slik til at du har muligheten til å vaske bilen gjennom hele vinterhalvåret. Bilen min er gjennomsnittlig mye mer skitten på vintern enn på sommeren. Betyr ikke at jeg hater bilen min fordi, tvert om. Ergrer meg veldig at det ikke finnes bedre selv-vask tilbud om vinteren. Når det er skikkelig kaldt så fryser jo dører og vindu fast momentant når du spyler, og vannet fryser jo før en rekker å tørke av bilen. Selv-vask stasjonene er jo ofte stengt også på vinteren.
Joher Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Vasker bilen selv flere ganger i uken, uansett temp (-5 til -10 siste tiden). Bilen står parkert ute. Bare smøre opp låser og rundt dører hver gang så er det null problem. Bedre med litt is rundt omkring på bilen enn salt som skal gnage på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå