Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Enn vis man ikke har penger til å vaske bilen flere ganger i uka? ;)

Har du da i det hele tatt råa til bensin? Å vaske bil koster jo ingenting omtrent :P

Skrevet
Har motoren det bedre hvis man tar motorvask altså? Interessant. :)

Såklart! Støv, sand, blader ++ er ikkje veldig bra å ha for mye av i motorrommet. Men det har vel ikkje du tenkt over ? :) Trenger ikkje vaske motorrommet hver uke, men 1-2 ganger i året.

...eller er støv og sand BRA å ha der hvor det som drar bilen framover ligger? :roll:

...men om du foretrekker å ha eit skittent motorrom, so be it..

edit; Det har fleire gonger blitt konstantert at bilbranner har startet nettopp pga støvoppsamling i motorrom. Tørre løv fra trær, f.eks. -akkurat denne begrunnelsen har jo ikkje noe med at motoren har 'det bra', men kan vere smart å vaske, ja.

Skrevet

Gjentar igjen, 69kr for børsteløs vask på shell mellom 22:00 - 06:00.

Har du ikke råd til dette når du kjører en bil til flere hundre tusen, som har et prisfall på flere tusen i mnd? :)

Skrevet
Det krever en liten tur ut i på snødekket vei, så er bilen like skitten som den ville blitt etter uker på sommerføre, så om du ser en skitten bil, mener du da at eier "hater" bilen sin? Bra tankegang. Så kommer den andre faktoren inn i bildet - vaskemaskiner som skader lakken. En som virkelig er glad i bilen sin kjører den ikke inn i automatiske vaskemaskiner, med mindre man er 100% sikker på at lakkskade ikke er påfølgende. "Men da kan de jo bare vaske bilen sin hjemme?" - Det er minusgrader over så og si hele Norge.

Trådtittelen var totalt feilformulert, og dine første setninger i første innlegg er ufyselig unøyaktig pågrunn av mange gitte faktorer.

Så har man jo den siste, og så absolutt ikke minste faktoren - de som virkelig er glad i bilene sine, bruker de ikke på vinterføre.

Det var igrunn alt jeg ville frem til.

+1

Skrevet

Har du ikke råd til dette når du kjører en bil til flere hundre tusen, som har et prisfall på flere tusen i mnd? :)

Mener du at min bil er en bil til flere hundre tusen? :mrgreen:

Har ikke shell her jeg bor :(

Skrevet

Mye forskjellige meninger her... Og det er jo vel og bra, men kan si en ting ihverfall. Og der er:

Om sommeren vasker du bilen din for din skyld.

Om vinteren vasker du bilen din for bilens skyld.

Og det har jo ingenting og si om bilen blir "like skitten etter 200 meter alikevel". Hele poenget er jo og få av det teite saltet, og at det ikke får ligget og "godgjøre" seg på lakken i en uke.

Og alt som har med automatisk vaskehallmaskin er bannlyst om du ikke vil ha riper og swirls ut av denne verden i lakken, ikke tro at børsteløs vask er så enormt bra heller. Den stripper all eventuell beskyttelse lakken har på seg av voks med sine alt for sterke avfettinger og såpe. Og den "voksen" som blir spraya på er ikke noe og skryte av.

Skrevet

Mener du at min bil er en bil til flere hundre tusen? :mrgreen:

Har ikke shell her jeg bor :(

Nei nei, jeg tenker ikke på deg og din bil, men folk generelt i dette samfunnet som har rektum fult av peng og som ikke vasker bilen sin :)

Jeg skal ringe til Shell og si at de må få satt opp en stasjon hjemme hos deg, hvor bor du? :mrgreen:

Skrevet
Nei nei, jeg tenker ikke på deg og din bil, men folk generelt i dette samfunnet som har rektum fult av peng og som ikke vasker bilen sin :)

Jeg skal ringe til Shell og si at de må få satt opp en stasjon hjemme hos deg, hvor bor du? :mrgreen:

Åååja :P Ja, har man penger til det så syns jeg man skal gjøre det og!

Bor på bardufoss :mrgreen: Hvor lang tid tar det før den er oppe å går? :mrgreen:

Skrevet

Har du da i det hele tatt råa til bensin? Å vaske bil koster jo ingenting omtrent :P

Nei :mrgreen: Bilen står :lol:

Skrevet

Jeg skulle bare skylde av bilen fordi det var masse is på den.. 40,- kosta det.. Først en rask runde med såpe rundt, så skylde av.. Da gikk det 2x20 kroner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...