Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ivar må være jævlig fyllesjuk, ingen update i hele helga! :lol::mrgreen:

Helt korrekt...

Jeg heiv på meg arbeidsklær i går, men jeg fikk raskt besøk av en haug med mennesker som kom for å kikke på bilen og snakke litt skitt - så da gikk jo hele kvelden der. Men klart den sosiale biten er en viktig ting, så det var bare morro det...

Eneste jeg rakk å gjøre var å flekke litt på det røde understellet, samt å poppe på den ID-plata... Tok ikke engang et bilde... ;)

Så vi får se i kveld... Uansett så er bilen såpass klar, at det blir ikke noen big-time update desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heiv på meg arbeidsklær i går, men jeg fikk raskt besøk av en haug med mennesker som kom for å kikke på bilen og snakke litt skitt - så da gikk jo hele kvelden der.

Ganske typisk det der - så lenge det er hardt arbeid som må utføres er det ganske stille i garasjen. Men når ting begynner å bli ferdig og sjansen for å få sitte på en prøvetur er tilstede, er det mange som finner veien innom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir det egentlig med og godkjenne denne som alpina? blir det problematisk siden den er bygd på en 518?

Å godkjenne denne som Alpina bør gå smertefritt. Problemet er jo, som heftig diskutert her, vekt...

Men dette vil jo snart vise seg, jeg skal på Bavaria for verifisering på fredag - og BT for godkjenning av ombygging neste fredag..

Så da er det bare å krysse fingrene, før dommen kommer... I første omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget imponerende bygg du har gjort. Mye måtte du egentlig betale for begge emblemene på bakluken fra Alpina? Du har kanskje sett denne filmen før, men her er det mye pent :wink:

Takk for det, setter pris på slik tilbakemelding...

Tror de to emblemene kom på ca 2500,-

Den filmen er en flott film. Fra rett under 3 minutt inn i filmen får en høre litt motorlyd også. Legg merke til at den feteste motor-/eksoslyden kommer fra E21 B6 2.8 og E28/E24 B7 Turbo.... Det er kanskje bare meg som er svak for den lyden da, hehe... Men M30/106 med litt grov eksos gir jo akkurat passe dose med mørk og sint/snerrende lyd... Me likey... ;)

Helt på slutten filmer de inni fra den grønne E24 B7S Turbo, og da jeg lukket øynene 2 sekunder der var det nøyaktig samme motorlyd som i min... Deilig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnssyke bilder og lyder der ja. Er den fargen du valgte en opprinnelig farge på på B7? Blir det svarte Alpina striper?

Nei, fargen er opprinnelig en BMW individual farge fra E60 M5 som heter Sepang Bronze Met.

Var kanskje et dristig valg å ikke velge en E28 farge. Den nærmeste E28-fargen er vel gjerne Zobelbraun:

0xnm5qh7kkelerrpk69c.jpg

Men jeg valgte Sepang, for den har litt mere "effekt" i seg. Sepang er ikke en showstopper-farge, men som nyvasket så har den forskjellige "nyanser" som er ganske så stilig og viser seg etter hva lyssetting det er....

Ja, stripene må selvsagt bli svarte - for å følge min "røde tråd" på denne bilen...

Utrolig fin lyd i den som er på rett under 3 minutter. Hvis din er slik så er du en heldig mann :)

Jeg har katalysator og 535 bakpart, så den snerrer litt mindre. Men forhåpentligvis kommer det ny eksos engang etter jeg har vist den på BT. Men motorlyden er den samme, bare at min tikker endel mindre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pedi. De siste ukene har jeg frydet meg over dine prosjektrapporter. Ved ca side 180 lurte jeg på om jeg noen sinne ville komme til slutten da nye sider stadig dukket opp. Liker at du skriver så godt og med god humor og med veldig god tilbakemelding til kommentarer. Har selv hatt E12 der jeg kjøpte en 320 M10B20 som jeg plukket fra hverandre og satte inn ny Schrick kamaksel, nye vippearmer, ny oljepumpe etc. Herlig å tørne nymontert veiv i en bar blokk! M10's og M30's topper er kunstverk!

Er spent på hvordan det går hos BT. Håper som deg at de bruker hodet i stedet for vektlegge formaliteter. Lykke til.

Tar sikte på å besøke (taxi) Bjørn på løå til våren og kanskje se bilen din der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...