Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Tøft med skilt! Er jo forsåvidt greit nok med skilta i og med at dem er tidsriktige fra 518'en. En god stund siden de hadde RF-skilt.

Ser faktisk at tallene på skiltet er de samme som på "familiebilen" jeg kjørte de første månedene jeg hadde lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, det er faktisk ganske deilig å slippe å ha den tunge godkjenningslasta på skuldene.

Fikk tilogmed vognkortet i posten i dag, bare velstand...

IMG_0011-1_zps55e0ca0b.jpg

Av alle ting, så klarte jeg faktisk å dra meg ut i garasjen i dag. Og enda bedre, selv etter lørdagens taco så klarte jeg å karre meg ut i garasjen igjen.

Damn, det tar tid å montere tilbake ting. Ingen riper eller skader er jo ønskelig, og klaringer vil en jo gjerne ha tilbake slik de var.

Men ved å ta en ting om gangen, så klarer en litt etter litt. Siden motorrommet ble ferdig i går, sto eksteriør, interiør og understell igjen.

Frontfanger, spoiler, lokariskjermer og div knask i understellet kom på plass. Skulle jo også hive på de "rette" bremsene bak, men.... De ligger lagret i et slikt "arkiv-skap", og typisk nok, så hadde driten gått i lås. Så ingen bremser bak ble byttet, men jeg fikk nå montert på stålomspunne slanger foran og luftet bremsene der i det minste.

Med understellet og utvendig i mål, var det innvendig igjen.

Godt å få teppe i:

IMG_0010-1_zps8f10d0e3.jpg

Bagasjerommet ja... Det glemte jeg å nevne... Tilleggstank etc samt div teppedetaljer er også kommet på plass. Jeg har IKKE fullført bagasjerommet, for jeg vil ta det litt mer omstendig når jeg først begynner der. Så slik ser det ut nå:

IMG_0009-2_zps8d499d47.jpg

Taco-time....

Etter middag var det å fortsette innvendig. Midtkonsoll og div kom sakte men sikkert på plass igjen det også....

IMG_0013_zps1b7468e6.jpg

Mjaaaa.......

IMG_0014_zps7aa57ea2.jpg

Planen var jo å gå på treff i morgen. Og bilen er jo tilnærmet klar. Men skitten, inn- og utvendig er den. Fysj å fei...

Får gjerne ta en kattavask på den i morgen, jeg får ikke tid til å gnikke den slik den fortjener nå. Jeg bryr meg ikke så alfor mye heller, siden bilen ikke er 100% klar - og dette er en vårmønstring i regi av Amcar-gutter, så uansett så troner nok ikke vi BMW-gutta høyest på "liker"-lista. Så om bilen min var aldri så ren og pen, så er det nok bare de som har BMW i blod som gidder å komme bort til der vi står. Men det er nå morro for det, det er jo den sosiale biten som er viktig...

Hadde meg en liten testrunde for å se at alt fungerte nettopp, og måtte tanke litt i samme sleng. Så jeg slenger med et Iphone-bilde på slutten av innlegget her:

IMG_2980_zps9acc8cd0.jpg

I morgen kveld skal jeg forhåpentligvis legge ut et par bilder av jomfru-treffet mitt.... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nesten så jeg får lyst til å ta meg en tur på treffet selv (et stykke å kjøre menne) for å få sett bilen din, men får vell holde meg til e30meet :P

Vel, å ta en så lang tur bare for denne bilens skyld, blir noe i overkant fornuftig... ;)

Såååå spennende er det ikke....

Kløne. Du har montert Alpina rattet opp ned ;-) Litt mer nøye går det vel ann å være.

Du har helt rett.. Såg det selv, og prøvde å fikse på det... Tok et bilde nå nettopp, og det er nå iallefall blitt LITT bedre nå, hva?

IMG_2983_zps8424fdd6.jpg

Så kanskje neste gang så treffer jeg?? ;)

Som dere sikkert såg, så hadde jeg ikke deksel på bak. Jeg har jo manglet en lås der, pga den siste var ødelagt. Klarte jo ikke å dy meg, så jeg gikk ut i garasjen igjen etter forrige innlegg... ;) Hadde jo ikke fått natteroen over meg ellers....

IMG_2981_zps117715e9.jpg

Få driten i bits'n pieces, så ordner det seg for snille gutter...

Voila!

IMG_2984_zps4fa0be14.jpg

4 stk deksler montert på plass :)

I morgen er det bare en vask, så er jeg klar for treff... BTW... I dag har det jo vært sol og kanonvær, desverre så er det meldt regn og surt i morgen, så vi får se hvordan det går....

Tok tilslutt (igjen) et lite stemningsbilde, hvor det er kun Alpina-stripene som mangler.... Deilig å nesten være i mål...

IMG_2985_zps7310f691.jpg

NÅ er det kvelden i garasjen, helt klart.... ;) Bare en liten kose-sigg nå, så er det natti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...