Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

du har ikke brukt opp igjen gamle pakninger? montert en feil oppi alt? bare en liiiiten filleting..

Skulle ønske det var så enkelt. Alle pakninger er nye. Men det hadde vært deilig om det hadde vært en filleting - bare synd at jeg ikke helt ser for meg hvor/hvilken pakning det skulle være desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo fundert på allslags mulig ting om hva som kan være galt.

Og som dere vet, så er det forskjell på vippearmsakslingene innsug kontra eksos.

MTc3X3A=.png

Jeg flyttet på delene mine før jeg monterte toppen sammen igjen, og lurer på om jeg kan ha forbyttet akslingene på innsug kontra eksos kanskje??

Jeg har ingen løs topp til M30 selvsagt, så er det noen som vet om innsugsakslingene passer på eksos og motsatt (noe jeg tror...) ??

Kan det være slik at dette kan være innvirkende på oljetrykket kanskje? Jeg ser jo for meg at det gjerne er noen forskjeller ute å går siden det er forskjellige delenummer ute å går... Noen som har info om dette?

Prøver egentlig bare å se løsninger/andre muligheter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor store hull i spylerøret for kammen, evt. åpning i enden?

Jeg tror egentlig ikke på dette selv men. Og du har vel kanskje nytt rør?

Har du målt trykket kun ved org plassering bak på toppen? Eller har du også målt ved oljefilterhuset og andre steder?

Kan det være at det mangler en bolt (glemt å feste?) til ett eller annet i topp eller blokk som gjør at en oljekanal blir åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minnes også at man ikke kan sette akslingene feil. At dersom man gjør det passer ikke låseringene til vippearmene, slik at man ikke får vippearmen til å treffe ventilen. Og på den måten må se at det er galt.

Er akslingene tette i enden da? Det skal de vel være? (del 2 eller 8 på tegningen du postet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spylerøret er nytt.

Har målt trykket både i bakkant topp og på filterhus. Nå måler jeg på filterhus. Det som er litt rart, er at det går litt lang tid for å bygge opp trykk. Vanligvis er oljetrykket rimelig kjapt, men hos meg må det bygge seg opp på en måte.

Ja, jeg lurer på om du har rett i at de kun kan monteres en vei. Var bare en tanke som slo meg i denne brainstormings-fasen som jeg er i nå.

Jeg er rimelig sikker på at endene er tette, jeg har den utgaven med skruer, og har foreløpig kun sjekket i forkant ved registeret - og der står skruene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg også at vippearmakslingene ikke kan settes feil.

Som GSS sa ville ikke vippearmene truffet ventilene da. :)

Joda, jeg er enig jeg også. Men der og da så gikk jeg bare igjennom alle komponenter og mulige løsninger, og prøvde å sette spørsmålstegn på alt. Ser nå i etterkant at dere har helt rett, var litt fortvilelsen som tok meg... ;)

Jeg ville sjekket passeringen av oljen gjennom toppakningen som en tidligere her skrev. Du har prøvd alt nå. Tar ikke mange timene å ta toppen av, istedet for å tenke seg til en grønnsak.

Har ikke særlig lyst til å ta toppen av igjen, er ikke som en vanlig M30 dette - trangt og jævlig - og spinndyre pakninger, som ikke akkurat er hyllevare... Får se i morgen når jeg våkner, hva jeg tenker....

Kommet hjem du forresten? Skal du ut på kontoret i morgen isåfall??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på langtur i dag for å klarne hjernen litt, og la besøket til en kompis av meg. Dels for å hilse på, og dels for å kikke på hans nyervervede prosjekt. Jeg vil ikke si så mye om bilen, da jeg ikke spurte ham om det var greit å legge ut bilder. Men det var morro å hilse på, og fikk se følgende:

B7081.jpg

Den startet på sekundet, og hadde jo oljetrykk i allmass...

Men det var fantastisk å høre M30/M106-låten utav Boysen-potta.. Snerten låt, er min tanke. Litt snerrende, og ikke for mørk... Deilig.

Måtte bare dele dette med dere, det var godt å skifte stue litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...