Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Nå virker det som det ordner seg, det er jo så mange kjekke mennesker her inne på forumet.

Satser på at Lamek har blokk, og Dralle har stempler...

Så da kan jo det ordne seg det også etterhvert... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låven treffet når er det i år? Vært artig å kjørt se en tur:-)

Da er ikke fastsatt ennå, men snakka med Bjørn på fredag - og de skulle drøye det til august/sept ca. Så jeg håper på å være med der med min... [-o<[-o< Med eller uten oljetrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låven treffet når er det i år? Vært artig å kjørt se en tur:-)

Da er ikke fastsatt ennå, men snakka med Bjørn på fredag - og de skulle drøye det til august/sept ca. Så jeg håper på å være med der med min... [-o<[-o< Med eller uten oljetrykk...

Får håpe du er der MED oljetrykk da! :) Kjedli med all dinna motgangen... Satse på de ordna seg no me ny blokk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan bli spennende. Iogmed at jeg har nå testet oljetrykket med "isolert" topp, så bør jo problemet ligge i blokka. Når den blokka blir byttet, er jo usikkert. Er såpass mye som gjenstår på resten av bilen, at jeg får begynne prioriteringene andre plasser enn i motor. Motor starter og går, og kan flyttes på - så det hjelper jo. Drit å måtte skubbe bilen overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

beklager offtopic, men har ett lite spm angående topp..

Hva er forskjellen på toppene på b34,b35 og m106 "turbotopp" ?

har hørt at det er større innsugsventiler og litt større kanaler på b35 topp enn på b34

har også fått fortalt at det er natriumskjølte ? ventiler på "turbotoppen"

har du greie på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B35 toppene har større innsugsventiler/porter enn B34 toppene, innsuget har også større porter.

M102 og M106 toppene har samme størrelse på ventiler/porter som B34 topp, men med natriumfylte eksosventiler for at de skal tåle høyere eksostemperaturer. Husker ikke om dette gjelder for M106 toppene også, men M102 toppene har i allefall ekstra utgravd forbrenningskammer i forhold til B34/B35 toppene. Dvs at de "halvmånene" eller hva man skal kalle de som befinner seg i forbrenningskammeret i toppen og er plan med toppen på B34 er maskinert/gravd ut og rundet litt mer av så de ikke er plan med toppen lengre. Skal jeg gjette så er det gravd ut for at det påvirker forbrenningen/flowen i forbrenningskammeret, i tillegg til å redusere sannsynligheten for tenningsbank. Det heter seg vel nemlig slik at skarpe kanter i forbrenningskammeret forhøyer sannsynligheten for å få tenningsbank? M106 hadde bankesensorer som justerte tenningen hvis det oppstod tenningsbank, det hadde ikke M102.

Min versjon i allefall.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...