Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Arti lesning dette! Godt at det endelig blir litt framgang på denne og tenker jeg! :)

Men tror jeg må se blanke lister på bilen før jeg er enig med meg selv om det er en bra ting. Jeg synes det er tøft med matt sort, men det er jo noe "alle" andre har og da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skepsis er en fin ting, så det setter jeg pris på. Jeg tror (og håper) at det blir dødsbra med blank til Sepang Bronze.

Jeg hadde en giftgrønn E21 i 1996 som jeg hadde svart blank listverk på, og det var helt sjefs. Men iogmed at det nå faktisk er 15+ år siden, så får vi jo snart se om det er like bra, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte prosjekt Pedi. :-)

Du kjenner/jobbar vell ikkje med ein som har NM-rekord i markløft i sin klasse vell?

Halvard Seim fra Årdalstangen du tenker på?

Jeg jobbet en tur sammen med han på Gullfaks B i påsken ellerno... Han er automatiker (eller var han elektriker?), men gikk sammen med meg på instrument den turen... Trivelig kar det.

479899_10151055290870631_656557717_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult med skinnende shadowline :) gleder meg til å se resultatet

Ja, jeg tror faktisk det... Så jeg gleder meg jeg også... ;)

Men idag var en ny dag. Planen var å hive de 2 minste ungene i barnehagen (etter 4 ukers ferie), kjøre bilen til byen first thing in the morning - og være på lakksjappa hver dag til bilen var klar. Så etter å ha våkna 06.30, vekket ungene og fått de i barnehagen 07.30 - så satt jeg meg i Snake Oil'en for å legge snuten mot Haugesund 07.50... Da ringer barnehagen... "Ehh... Tror du må komme å hente ungene dine, de har bare hatt fri 3 uker - ikke 4..."

Dammit! Strek i regningen, hva F... gjør en da, med 5 unger i hus og ingen til å passe på?? Der røyk hele lakkeringa...

Men de to eldste tok de to minste, og jeg fikk E28en til byen. Så i dag har jeg fått justert ferdig panser og forskjermer - deilig. Rakk også å dekke litt osv...

Så ingen super update i dag heller, men den er nå kommet seg i rett lokale om ikke annet......

Her er et par bilder av klaringer - men ser jo nå at det ikke ser bra ut på bilde.... Ikke i det hele tatt!!! Men det er faktisk bra nå. Alt er originale BMW deler, men passformen suger - iallefall hvis en skal ha det 100%. Diverse kompromiss er inngått i denne justerings-prosessen, men så lenge jeg selv er "fornøyd" så er det greit nok.

IMG_1713.jpg

Her ser det jo ut som at klaringene er helt ute å sykler, men det er bare bilde/lakk som lurer oss....

IMG_1715.jpg

Her er guttungen as we speak:

IMG_1712.jpg

Satser på å få noe barnevakt i morgen også, slik at jeg kan være med å få gjort noe. Ikke det at jeg gjør noen god jobb, for dammit jeg suger på dette greiene. Pussing, dekking, sparkling osv er ikke min greie... Gutta på gulvet ler seg ihjel av meg med tape-rullen i hånden, jeg hater det jo - og bruker 3 ganger så lang tid som guttaboys.... ;)

Men men, for alt jeg gjør så er det mindre for lakkereren å gjøre, og raskere får jeg lakk på skiten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå! Nice. Jeg har ikke vært så flink å følge med på prosjekter her på bimmers i det siste, men du mr.Pedi har min fulle oppmerksomhet! :P Klør godt i lakkeringslankene mine når jeg ser de siste bilda dine her. Heldig han som får male denne :)

Men jeg lurer også på hvordan du gjør det når det er lakkert innvendig på forhand først? :P base ,og eventuell grunning(spesielt den), har det med å fyke lenger inn enn klarlakk så... Det blir gjerne ikke helt 100 om man legger porolonpølse heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligt og se fremgang! Du skal vel dekke dørkarmer og dører innvendig også??

Maskeringa som er gjort nå, er bare for å holde litt av pussestøvet ute. Når bilen skal sprøytes, skal det maskeres på nytt.

ååå! Nice. Jeg har ikke vært så flink å følge med på prosjekter her på bimmers i det siste, men du mr.Pedi har min fulle oppmerksomhet! :P Klør godt i lakkeringslankene mine når jeg ser de siste bilda dine her. Heldig han som får male denne :)

Men jeg lurer også på hvordan du gjør det når det er lakkert innvendig på forhand først? :P base ,og eventuell grunning(spesielt den), har det med å fyke lenger inn enn klarlakk så... Det blir gjerne ikke helt 100 om man legger porolonpølse heller.

Vel mr. Dralle... Tror ikke han som skal sprøyte denne føler seg like heldig ;) Dette er en byttejobb fra en god stund tilbake, så han gjør det nok desverre mer fordi at han "må" ;)

Jeg lurer også på hvordan han kommer til å gjøre det, men det vil nok bli en form for overgang som jeg får gjøre det beste utav.

Men siden bilen ikke er hjemme, så måtte jeg jo dille med noe. Så da ble det å ta en kikk på interiøret fra B7en... Litt slitent på seg, men men...

IMG_1720.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom det en update !! :)

Får satse på at det går bra med barnevakt da, så du får ett strøk maling på bilen :)

fikk sparka meg i rævva selv i dag, og har begynt på turbobilen jeg også :)

gleder meg på bilder av lakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...