Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg til byen en tur, for å plukke opp en kompis:

wndcq0tmvuhhhohclp8a.jpg

Endelig der den hører til - i gamle gode Retrogarasjen

6u6h3srys9obbr2dwm52.jpg

Litt av en effekt i den lakken der, etter hva lys den er i... Ganske imponert faktisk.

Tror denne fargen kommer til å bli grom på E28....

Mer bilder og kommentarer kommer i kveld, nå er det middag og unge-styr de neste timene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var egentlig fast bestemt på marrakesh på min e21 men nå? Sepang er en mer voksen farge om du skjønner hva jeg mener:-) Må du knipse noen bilder langs etter bilen så vi får bedømme grunnarbeidet deres:-) Har kost meg med denne tråden og er spent på fortsettelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Färgen är helrätt Pedi! Kan förstå att det finns några som gärna ser krom på bilen men jag går i tankarna att foilera eller lackera mitt krom till shadowline.

Blank svart tror jag inte passar på min diamantsvarta bil, men Sepang med en mera brun/koppar-ton kan fungera alldeles utmärkt. Ser baklysena framför mig med blank svart och det kommer att bli grymt!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne, du tenker likt som meg ;)

Ang E28-Låven treffet 2012, så har jeg sagt til Bjørn at jeg reiser offshore 13 sept, så etter den datoen kan jeg ikke komme. Jeg har VELDIG lyst til å komme der med E28en, men faktum er som følger:

1) Jeg har ikke oljetrykk til å kjøre bilen til Stavanger, må evnt kjøres på henger.

2) Det er en "haug" med diverse ting/dilldall/dippedutter som jeg vil kjøpe nytt for finishen sin del, og vi snakker 5-sifret beløp bare i småklips osv.

3) Jeg har levert interiøret fra meg til "overhaul", så det kommer ikke før slutten av sept/begynnelsen av oktober.

Så å få alle detaljer på plass samt oljetrykk - og ikke minst å ha tid og råd til alt før treffet.... Jeg ser vel på det som vanskelig å få til. Jeg ser heller ikke for meg at det er vits å stille med en bil som ikke er fullført montert utvendig og som mangler interiør?

At jeg ikke har oljetrykk byr ikke på et større problem enn å dra den på en henger. Snake Oil'en min har jo hengerfeste, så det går greit.

Høres for meg ut som det bare blir stress for deg å stille med bil på e28 løå, og da er litt av penget med bil-bygging borte etter min mening!

Jeg tror det vil være lurt å vente til bilen er "ferdig" før du viser den frem på treff. Er ikke alle som kjenner historien rundt hva du har gjort med bilen, og at den fremdeles er under bygging. Disse vil da lett få inntrykk av at det er tatt enkle løsninger, noe som ikke stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, her var det mange fine kommentarer!

Jeg har hatt meg en liten 3-timers økt i kveld, og som alltid er det ting som ikke er i orden (les: defekt). El. motor til førerdør og dørlås er selvsagt fucka. Og til nå har jeg jo bare sjekka EN dør, hehe...

Først ut så har jeg et par bilder av bilen da den kom. Det må desverre nevnes at fargen blir litt "rar" i lysstoffrør-belysning. Men dere får nå en smakebit iallefall. Ute i dagslys er den helt anderledes, og finere...

m00jaiui7oaq2llf6cqv.jpg

bfzdknh39yjhtdz2j2rb.jpg

Jeg tok også et bilde av et lite utvalg fra dagens koldtbord:

icj5eyul3p7azmfo5sqt.jpg

Først ut måtte jo være å montere de to dekslene på C-stolpen. Nye propper er jo en selvfølge, og nye pakninger også selvsagt.

lq6o356hfba7s3jbygwa.jpg

hg15ryhpnucwajbb130n.jpg

1u25ux7m3eufqa0yn7x7.jpg

Nice? ENDELIG er monteringen i gang!!

Baklyktene måtte også monteres, men jeg såg fort at jeg måtte bremse tempoet på montering. Jeg tok meg selv i å montere skitne baklamper, bare fordi jeg var så ivrig. Så de må av igjen og rengjøres... Men bra ble det.

zcbhn3rhf1m1n1bgd2xj.jpg

Dekslene til panseret kom også på plass, og her får man en formening om hvordan svart blank blir til Sepang...

nf8u36or5ntadwyybdr0.jpg

sqma7n6xdmiqaepbspvw.jpg

Hushmat må jo til, for å dempe litt av den velkjente støyen i E28:

v6vznd3i5h7f8tlp5zrh.jpg

z0tkifyqjm7v0zptwtoh.jpg

Alle som har hatt (eller vært med i) E28 kjenner jo den velkjente "spjoooiiiinnnngggg" lyden når en lukker dørene. Dette er gjerne helligbøde for fantastene, men jeg vil ikke ha den lyden. Her er synderen:

oqyfjlbqa7k08ghcffd8.jpg

Her er et bilde av den i posisjon:

2m0e3dyzkoy1320l0ri9.jpg

Enkelt og greit, en liten bit krympestrømpe gjør susen...

zo2bbfb5ipzgr633vt56.jpg

Montert:

iugx3loohpgkuqh9bh3b.jpg

Nye klips må til...

9qnncy1mrb4kyeb7ekls.jpg

Her er den forbannede dørlåsen som selvsagt måtte være fucka:

qmtj92ics025g4xfkjpt.jpg

Og tilslutt, 3 bilder av førerdøra med svart blanke lister. Ikkeno bra fotografering, men dere får nå en liten smakebit. Og ja, det ser bedre ut i real life...

1iggcbhox787hm6nga6m.jpg

0l3j368dx5wzaatkhu5u.jpg

ojw0kxsglr77fsy3f4hy.jpg

Det var det lille jeg hadde i dag, burde gjerne hatt en bedre og mer omfattende update, men ville så gjerne hive ut noen bilder allerede i dag. Og montering tar desverre fryktelig med tid...

Håper dette gir litt mersmak, jeg for min del har fått blod på tann nå. Men selvsagt så kommer kjerringa hjem i morgen (av ALLE dager), så i morgen blir null mekkings desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...