joachim sørlie Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 gratulerer! endelig, var moro og lese at du har trykk *smile* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Var en liten titt innom facebook før jeg stakk på jobb, å jaggu var det vært det! Gratulerer med oppstart! Satser på å fått tatt en titt på denne igjen nå som den faktisk talt begynner å bli komplett både utseende messig og motor messig.. \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Dette var jammen på tide! Gleder meg å lese at påskekrimmen endelig er over og løst for denne gang! Dog litt på overtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
i2000 Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Gratulerer med oljetrykk. Det fortjener du virkelig etter alt hodekløinga. Copy that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Får henge meg på gratulasjoner jeg også, selv om du sikkert har fått nok Herlig og se at det løste seg!! Da er det bare resten igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Først av alt, takk alle sammen! Det er nesten som jeg kunne si at "dere skulle bare visst hva jeg føler nå", men jeg regner med at flesteparten av dere har nok hatt ei blemme og to selv... Uansett, i går var en fin kveld. I dag har jeg montert eksos, div tilbehør, kjølevann osv. Ved oppstart i dag bikka oljetrykket på tomgang 4 bar, og når jeg touchet gassen så var den oppe i 5.2 bar. Lovende... Lot motoren gå gjennomvarm, luftet kjølevann, sjekket for lekkasjer osv. Ingen lekkasjer, lufta forsvant at once - bare fryd og gammen... Helt utrolig. Ved oppstart røyk den hvit røyk som bare f.... Men det var nok bare vann i eksos osv, for den avtok etter en kort stund. Og den lille blå røyken som jeg hadde med forrige blokk, den er nå helt borte. Tomgang varm motor: 0.8 bar på tomgang kan jeg leve med. hvis jeg bare "ser" på gasspedalen går den rett opp i 1-1.1 bar, så trykk har den. Responsen på oljetrykket er nå også slik det skal være. Har ikke ruset motor så mye, men ved 2500 omdr har jeg rundt 3 bar, og det er jeg også fornøyd med. Øker jeg turtallet, følger oljetrykket med. Tidligere i dag: Egentlig et sorgens syn, for det er pussestøv og skitt over alt... Fikk noe besøk og greier i kveld, så det eneste jeg gjorde i kveld var å smelle av toppdeksel igjen og ettertrakk toppen - så er nå det gjort også. I morgen blir nok å lakkere litt smådeler osv, så kanskje jeg kan få motorrom ferdig i løpet av uka.. Kunne tenkt meg å levert innsug og toppdeksel inn på lakkering for å sette prikken over i'en, men økonomien tilsier at det må bli ved en helt annen anledning desverre. Slik ser det ut nå, tok tidlig kveld i dag - følte nesten at jeg hadde lov til det nå som oljetrykket er på plass... Kom plutselig på at jeg var usikker på om jeg noenssinne har tatt bilde av turboens plassering, så jeg tok nå et bilde for sikkerhets skyld. Og da kommer det selvsagt med her... NB! Ingen monstersize-lastebilturbo her, så effekten er og blir ikke overveldende... Btw.... Helt til slutt... Det var en som insisterte på poengtere at påsken var over, og sa "case closed". Ja, jeg lot han loggføre det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Kjempegreier :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Jeg leste smirnoff i overskriften i går, og jeg ble genuint gla på dine vegne. Har fulgt spent med i kulissene alt for lenge, å det var en stund jeg var innom hver dag å sjekka etter svaret på gåten om det forsvunnede oljetrykket! Det ser som alltid upåklagelig ut, og nå setter jeg meg ned å venter på flotte utendørsbilder av en fullt fungerende bil, og ser frem til alt som måtte komme før det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Jeg leste smirnoff i overskriften i går, og jeg ble genuint gla på dine vegne. Har fulgt spent med i kulissene alt for lenge, å det var en stund jeg var innom hver dag å sjekka etter svaret på gåten om det forsvunnede oljetrykket! Det ser som alltid upåklagelig ut, og nå setter jeg meg ned å venter på flotte utendørsbilder av en fullt fungerende bil, og ser frem til alt som måtte komme før det! Ja, jeg skal love deg at jeg har gledet meg til å skrive Smirnoff i overskrifta!!! Den har vært planlagt lenge.... Morro at du følger med, jeg setter pris på alt av kommentarer og besøk innpå tråden min - det er utrolig innspirerende med all den tilbakemeldingen og alt besøk her på tråden min. Det er jo nesten slik at jeg gleder meg som en drittunge til å legge ut de siste bildene hver gang... Utendørsbilder vil nok desverre vente på seg. Er utrolig mange småting og detaljer som må på plass. Så mange timer igjen, og desverre masse kroner også. Jeg begynner også i ny jobb neste måned (les: dagskift), så det vil bli både mindre tid og penger til overs til bilprosjekt. Men bilen skal være klar til våren, og DA bør det kunne komme noen fine vårbilder etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekkå Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Blir glad når jeg leser dette.. Dette blir bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Kom plutselig på at jeg var usikker på om jeg noenssinne har tatt bilde av turboens plassering, så jeg tok nå et bilde for sikkerhets skyld. Og da kommer det selvsagt med her... NB! Ingen monstersize-lastebilturbo her, så effekten er og blir ikke overveldende... hehe:P burde jeg føle meg truffet her? uansett:) er skikkelig gla for at du har fått på plass oljetrykket og digger hver en update her altid like morro og lese. skulle hatt et sånn alpina instrument som du har i lufte slusa jeg og. så jeg har hatt kontroll på noe og:P har ikke noe annet enn vanntemp målern og oljetrykkslampa i instrumetet jeg:P ikke engang turbo trykksmåler;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 På ingen måte, det var da ikke meningen. Mitt ordvalg skulle bare indikere STOR turbo, ikke noe annet. Får ikke håpe du sitter med følelsen av at du og jeg kjemper mot hverandre, for det gjør vi på ingen måte - du vet hvor godt jeg liker touringen din. Vi har to vidt forskjellige bygg/stiler, og det hadde vært utrolig morro å stått sammen med deg på et treff en gang. Eneste jeg ikke liker med tanken på det, at min bil vil se ut som den eneste E28 4WD ved siden av din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 hehe skjønte det:) var bare for og fyre oppunder litt. gjør ingenting med stor turbo når det funker såpass bra såpass tidlig som det gjør hos meg nå. hadde vært morro og stått sammen på treff ja. så det må vi prøve på nesteår:) tror ikke du trenger og bekjymre deg så mye for at din ser ut som en ix ved siden av min. vis ting skal inn i vognkortet kan su ikke stille opp på bt med 4 cm på travers;) så må nok opp i høyden min og:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Hvatn http://goodsie.com/store/gutenparts/pvg-e30-custom Fikser god pris her. Bare si fra! Tipper det er like sluser som e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Joda, men du stiller nok ikke på treff BT-vennlig da, hehe... DET ser jeg ikke for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå