Pedi Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Hvatnhttp://goodsie.com/store/gutenparts/pvg-e30-custom Fikser god pris her. Bare si fra! Tipper det er like sluser som e30 De er fete, og billig er det også. Men passer ikke direkte inn da, så noe ombygging må påregnes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Hvatnhttp://goodsie.com/store/gutenparts/pvg-e30-custom Fikser god pris her. Bare si fra! Tipper det er like sluser som e30 er ikke samme slusene nei:P satser på at den orginale b34en min som har gått 240k+ har det bra med gt40n og 1,2bar jeg så klarer meg med det jeg har:D Joda, men du stiller nok ikke på treff BT-vennlig da, hehe... DET ser jeg ikke for meg... shit.. busted again... bygger ikke bil for at bt skal like den. bygger den sånn som jeg vil ha den uansett hvor mange ganger den må vises i godkjent tilstand:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Godt å høre at det er trykk på motoren. Ble litt glad igjen når jeg leste det etter å ha støkket en stor hjortebukk i Trøndelag. Haugesund i morgen;-) så skal se om jeg får kommet innom å hørt på trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 Godt å høre at det er trykk på motoren. Ble litt glad igjen når jeg leste det etter å ha støkket en stor hjortebukk i Trøndelag. Haugesund i morgen;-) så skal se om jeg får kommet innom å hørt på trykket. Nice!! Jeg er hjemme jeg, så hvis du er i nærheten så er du velkommen. PS! Jeg drikker ikke kaffe, så er ikke særlig god på å by på annet enn godt selskap i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Jau... Nå er jeg kommet til det stykket at det er allslags smådill som må til. Ikke alt fortjener bilder, så jeg har ikke så bigtime update idag mtp den store oljetrykksupdaten. Men nevertheless, here we go again. Først ut av alt, så limte jeg første hjulbuelist på i går. Det er ikke alle som er enig i at jeg monterer M-Tech hjulbuelister på en "Alpina", men jeg har sett E28 Alpina bli levert med M-Tech hjulbuelister fra Alpina. Kunden fikk nok det han ville ha, det var nok pengene som rådde på den tiden også. Jeg har sågar sett en E28 B9 bli levert med komplett M-Tech styling fra "fabrikk" (les: Alpina). JEG syns iallefall resultatet ble bra, er spent på å se alle 4 på plass - med de rette felgene tilslutt montert. Her er en liten smakebit fra venstre hjulbue bak: Tørr lim, og klemmene av: Akkurat nå står høyre hjulbue til limings, tørr til i morgen tidlig.... Hull til Alpina-spoileren er kommet på plass, grunnet, flekklakkert og tectylert - og plastmuttere presset i... Så... mens limen tørker på hjulbuelista (i 24 timer sånn ca... ), så måtte jeg jo finne på noe annet. Ledning til ryggelysbryter har jeg fått tak i (den gamle var plutselig borteborteborte) fra E30, samt den støyisoleringsgummien rundt girstanga fra E30 ble montert. Og vips så hadde jeg ryggelys også Dilleting, men måtte gjøres... Men limen var jo fremdeles ikke tørr, så jeg dro ut instrumentbordet fra dash'en igjen. Jeg er så lei av å fikse på det, at nå var det nok. Tilbake på arbeidsbenken... Fikk tak i et firma i statene som overhaler printkort til E28, som påsto at dette kortet skulle dekke BÅDE US og Europa-versjonen. De fleste som fikser SI-korta til E28 gjør det kun med US-bordet, og det funker visstnok heller dårlig.. Så jeg tok en sjangs: Deja-Vu ??? Føøøøler at jeg har vært her før??? Her er det gamle VS det nye: Er jo nesten plankekjøring dette nå, hehe... Her er delene sammen igjen, med nytt SI-bord installert... Og jaggu virket det. Fikk jo ikke teste det skikkelig, men det ble nå liv i det som skulle ha liv i seg. Så får satse på at problemet er utav verden nå. Men sattan så seint tida går da.. Limen er jo ennå ikke tørr... Så da fant jeg frem den nye temp-sensoren som jeg har fått fra George Graves i USA. Dyktig kar, så dette har jeg trua på. Her er den gamle VS den nye: Klippet av kontakten, på med krympestrømpe og litt loddings, så ser den slik ut - ready for action: Yeah! Funker som snus den! Var lei av den gamle som kun virket i perioder... Måtte dille litt med trykkrøra, men det gikk jo rakt til helvete. Lakkerer... DET er jeg ikke.. Så jeg håper at Svein Egil vil lakkere litt ekstra når han skal ta resten av delene som skal ha svart blank farge på seg.... Forbanna mannsjit"!%$##$%" Klarte jo å glippe ene røret rett i bakken.... Grrrr.... Skulle ikke helt være min dag i dag, så jeg gikk heller inn. Jeg har for ellers montert inn et par ekstra skiver under støtdempertoppene foran (de nye skålene likte ikke å kun ha et original-spec skive der), så da er det 2 skiver på hver. Håper det er nok, hvis ikke blir det en til Bak har jeg flyttet fjærskålene 2 hakk ned på demperen, så det blir spennende å se hvor høy den blir bak nå. Siste jeg gjorde før jeg gikk inn, var å montere holder til luftfilterhus i motorrom, samt pusset litt på de nye støtfangerbrakettene. Jeg må til byen i morgen og kjøpe mer 2k epoxy-grunning, slik at de får skikkelig grunning på seg før montering... Avsluttningsvis så har jeg som sagt dillet med allslags småting som ikke verken sees eller fortjener bilde - men det må gjøres det også for å få et ferdig produkt. Ha en fin kveld, over og ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Se der ja! Er litt kos å montere slikt smådill rundt om! Håper på å få sett denne live på treff neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Satser på å kunne være med på et par-tre treff til neste år, så det er ikke umulig nei Men ikke skru forventningene for høyt opp, what you see is what you get... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Blei jo veldig fint med de hjulbuelistene, liker at du monterer M stasj Jeg har jo forøvrig 2k epoxy, viss du skal ha en dasj... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Blei jo veldig fint med de hjulbuelistene, liker at du monterer M stasj Jeg har jo forøvrig 2k epoxy, viss du skal ha en dasj... Ja, jeg syns selv at det ble dritbra. Jeg tenkte faktisk på deg, men du er vel ikke i garasjen i morgen tidlig du...?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Med tanke på hvor nøye du later å være i updatene, tror jeg ikke det ferdige produktet blir så halvgærnt å se til tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 helt enig i det Larsinnj skriver! Angående hjulbuelistene, så tror jeg det kommer til å løfte bilen ett hakk... Synes det er pent med hjulbuelister, uansett om ikke har noe mer i m-tech.. Du skal vel ha vinge på bakluka? Alpina? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Det blir Alpinas gummileppe på bakluka ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Ok hvor kjøpte du de "klemmene" du brukte på listene ? brukte du lim og klips ? `Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det på min Fulgte med nye lister med klips og tape med M5`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Biltema kommer klemmene fra... Geniale og billige. Bruker kun lim, ingen clips. Har skåret bort klips og holdere, vil ikke ha mer hull enn nødvendig i chassiet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 tenkte det samme selv, bare litt skeptisk hvis de må av en gang igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå