Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

tenkte det samme selv, bare litt skeptisk hvis de må av en gang igjen...

Ser den, men det tar jeg heller da ;)

Flott update, alltid gøy å lese:)

Hvorfor ville du ha flere skiver fram, som du nevnte?

De nye fjærskålene bygger så mye oppover at de tok oppi tårnlageret. Det fulgte med nye skiver (tykke), men jeg trengte de til noe annet. Og det såg ut som at det skulle gå bra med de originale - noe det ikke gjorde... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en update, men slenger nå et par bilder av noe av dagens gjøremål...

Først, et bilde av hjulbue høyre foran innvendig. Egentlig dedikert Mr. Helland, for å vise hva jeg har skåret bort. Skulle egentlig ta bilde av lista med lim på, men det må ha gått i glemmeboka...

IMG_0094.jpg

Høyre forskjerm har nå fått lista si endelig:

IMG_0095.jpg

Slik ble venstre hjulbue bak. Syns det blir rimelig bra jeg selv iallefall...

IMG_0096.jpg

Rengjøring av gummispoileren før liming/montering:

IMG_0097.jpg

Original Alpina spoiler ;)

IMG_0098.jpg

Har ikke limt på spoileren, er en tomannsjobb det - våger ikke å gamble på å ta det alene...

Montert litt detaljer i motorrom, så slik er det nå...

IMG_0101.jpg

IMG_0102.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0105.jpg

Er diverse detaljer som burde vært lakkert, men tar det litt senere. Har montert såpass som jeg har gjort for å kunne flytte på bilen, samt å tømme hyllene litt for deler.

Var litt uvant å høre motoren med luftfilter på, går utrolig rolig. Må justeres litt den nye luftmengdemåleren, så motoren går litt rufsete nå i forhold til med den gamle LMMen. Ved oppstart i dag gikk oljetrykket opp i 4.8 bar, og ved å gasse litt hadde jeg 5.8 bar. Må se oljetrykksproblemet for løst nå heldigvis.

That's it, jeg gjør allslags dilldall fremdeles som ikke trenger verken bilde eller forklaring. Men stay tuned, mer bilder kommer som alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg skal gjøre det samme jeg også.... hmmmmm...

Magisk den e28n din, så vakkert å se det motorrommet, tror det blir skikkelig rått når du får på leppe, spoiler og resten av bilen :)

Dill dall må du bare ta bilder av, finner jo nesten alt i denne tråden her hvis det er noe man lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D krets kortet? Hvor kjøpte du det? Må ha et jeg også. Og temp føler:-)

Firmaet kaller seg Euro-electric. Her er en link til samme kort:

http://www.ebay.com/itm/BMW-E23-E24-E28 ... 3f1be26c7c

God service, og rask shipping. Tok litt tid før jeg fikk svar på den første mailen jeg sendte, men det hadde visstok sine årsaker. Etter at jeg gjennomførte handelen gikk alt bra.

Hvis noen skal kjøpe, husk å lese hele teksten mtp betaling osv, ikke betal før du får en invoice.

nydeli å strøkent! :) stå på :wink:

Takk for det, begynner å ligne en bil etterhvert nå, men er fortsatt detaljer som må på plass først... ;)

Spørs om jeg skal gjøre det samme jeg også.... hmmmmm...

For meg så funker det som fjell iallefall. Ser nice ut IMHO...

Magisk den e28n din, så vakkert å se det motorrommet, tror det blir skikkelig rått når du får på leppe, spoiler og resten av bilen :)

Dill dall må du bare ta bilder av, finner jo nesten alt i denne tråden her hvis det er noe man lurer på :)

Takk takk, men spar på superlativene til du ser den live. Er alltids noe å pirke på ;)

Jeg må være LITT kritisk til hvor mye jeg skal ta å loggføre, må jo være litt gang i det - slik at jeg klarer å friste lesere til å besøke tråden igjen. For mye dillebilder så går de bare til neste tråd... Men jeg tror jeg har levert det meste av det jeg kan om nyttig info til E28, så den siste kommentaren tar jeg til meg - takker og bukker...

Ser bra ut alt! :)

Skivene dine forran står feil vei forresten, med mindre ventileringen innvendig er motsatt som de som man ser utpå.

Takk for det Larsen.

Ang skivene... Skivene var merket Høyre og Venstre, så hvis de er feil så er de pakket feil. Har sett det selv (og fått det bemerket x antall ganger), tenkt på det og vurdert å sjekke opp i det 1000 ganger ca, men det har sklidd ut hver gang. Men kanskje det er på tide å sjekke det ut en gang for alle? ;)

EDIT! Kikka på skivene nettopp, og ventileringen inni går rett inn mot navet.... Så da vet jeg ærlig talt ikke hva som er rett og galt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å lese alle innleggene dine! Du er så detaljrik og ''riktig'' samtidig som at du har en humoristisk sans. Pøs på med bilder å fortsett å skriv! Jeg har virkelig trua på at dette kan bli en veldig bra bil! Stå på! :D

Takk for det, som jeg har sagt tidligere - dette føles mer som en blogg enn en prosjekttråd. Men føler de fleste nok er "komfortable" med det, så jeg fortsetter bare i samme lest. Det gjør alt mye enklere å skrive litt av det jeg tenker.

fått med deg Castrol merket ja :) nytt eller?

Ikke nytt, så da ble det å maskere det... Måtte jo beholde det... ;)

Må bare bøye meg i støvet. for en flott bil, har lest igjennom alle sidene i denne tråden. verdt vært eneste sekund!:)

Takk for det, hyggelig med slike tilbakemeldinger. Morro at du orket å pløye deg igjennom 137 sider, må jo ha tatt en evighet??

Men som et plaster på såret, så skal du få noen bilder av det jeg har putlet på med i kveld. Blir endel "like" bilder, men det er bare til å scrolle forbi de som er like...

Mens jeg venter på evighetstørkingavlimpåhjulbuelista, så måtte jeg finne på noe annet. Jeg tok meg en tur til Thunegutt og drøste litt, og fikk med meg en halv kaffekopp med 2k epoxygrunning. Så da fikk jeg blant annet grunnet brakettene til støtfangerene 2 strøk. De ruster jo alltid, så med 2 strøk epoxy så ruster de nye brakettene nok aldri....

IMG_0119.jpg

Jeg har jo lagt opp kanten på hjulbuene bak, så de fikk seg et par strøk med epoxy de også - slik at jeg har et godt underlag til understellsmassen som vil komme der. Dårlig bilde, men slik er det bare...

IMG_0120.jpg

Neste på tapeten er jo den helsikes gummispoileren. Fikk ringt etter E34Power, og han var god å ha. Det viste seg etter en stund at det "was not only only, but but..." :) Den forbannede spoileren ville jo ALLDELES IKKE der vi ville ha den. Den spoileren er jo på ingen måte ny, den er nok eldre enn flere av de som er innpå tråden her faktisk ;)

Så etter x antall mislykkede forsøk og varianter på å få korrekt spenn, ble det til å gå ut i Snake Oil'en og hente lastestropper. DA skjedde det ting i positiv retning.

IMG_0109.jpg

Tok først og "tørrmonterte" den, og når den var i posisjon så la jeg dekktape på oppsiden av luka for å guide oss etterpå. Og takk og lov for det ;)

Etterpå var det jo bare å ta tape'n vekk, og alt var flott...

IMG_0115.jpg

Fra andre siden:

IMG_0114.jpg

Linjene er fine, og den runder BMW-merket perfekt:

IMG_0116.jpg

Med den på plass, var det å chille den litt, for så å gjøre noe VIRKELIG morro. Dette har jeg gledet meg til lenge:

Sneak peek (stemningsbilde):

IMG_0110.jpg

Holy Cow!!!!

Det ble jo ikke feil!

I det hele tatt!!!

IMG_0111.jpg

IMG_0118.jpg

Ser litt sintere ut nå, gleder meg til å få på den felger osv, nå som hjulbuelistene begynner å falle på plass. Men det blir ikke ennå at de skal prøves.... Sorry...

Men skal dele enda et tilsvarende bilde:

IMG_0117.jpg

Kommer seg?

Morro med slike bilder, ser liksom ut som det er gjort så mye - med det er jo forarbeidet som tar tid ;)

Have a good night !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...