Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du ha den røde slangen på trykkrørene? Greit nok den er original, men den bryter veldig mot et ellers cleant motorrom. ;)

Ser bra ut med fronten på! Sagt det før, og sider det igjen.. Har trua på at dette blir en grisedeilig bil når den er helt ferdigstilt! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så veldig mange dommere som skal kikke der vet jeg nå ikke helt, men hvis noen har en innvending på det - så lurer jeg på hva argumentasjonen vil bli. Jeg skal jo ikke stille i noen concourse (eller hvordan det nå enn skrives) greier heller. Men sannheten er at jeg fikk blåst alt understellet på jobb for lenge, lenge siden. Og når de skulle sprøyte det, så var de tomme for svart maling. Så mine alternativ var rød, hvit og gul. Derfor ble det rødt understell. Det er drøye 4 år siden, noe av det første jeg fikk gjort med bilen. Hadde jeg visst det jeg vet i dag mtp arbeid og penger jeg har lagt ned i den, så hadde det nok blitt lakkert hjemme heller. Men klart, om jeg skulle "måtte" gjøre noe med det (av en eller annen grunn) - så er det jo ikke værre enn å plukke det ned om omlakkere det en gang...

Blå bremser... Enkelt og greit fordi alle skal jo ha røde. Derfor vil jeg ikke ha røde. Rødt hadde heller ikke blitt fint mtp at fjørbein er røde. Kunne jo gått for svarte, men det ble for tradisjonellt det også ;) Så da havnet jeg på blått, og er fornøyd med det. Det er jo Bilstein-fargen... ;)

Men time will show. Hvis denne bilen skulle bli såpass fin tilslutt at jeg vurderer å stille den ut for bedømming, så får vi se hva som skjer - og hva jeg gjør. For farger på understell er en bagatellmessig ting å fikse opp i, hvis det er det som skiller bilen fra pokal eller ikke. Time will show...

Denne bilen blir fin, og siden det er relativt få strøkne e28 rundt på treff her blir dette en pokal sanker :) for ikke å snakke om hvor få b7'er

Få litt sort på vertfall caliperne så blir det kanon bra, røde og blåe calipere får meg til å tenke på golf 2 eid av personer en del yngre enn deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen blir fin, og siden det er relativt få strøkne e28 rundt på treff her blir dette en pokal sanker :) for ikke å snakke om hvor få b7'er

Få litt sort på vertfall caliperne så blir det kanon bra, røde og blåe calipere får meg til å tenke på golf 2 eid av personer en del yngre enn deg :wink:

Det er faktisk noen av de E28 rundt om som er strøkne. Problemet mitt er at for meg så virker mange av de STRØKNE, da da får jeg mye utfordringer der. Men klart, det er rimelig få E28er i forhold til feks E30 - og DER er det mange strøkne eksemplarer, så det er ikke godt å hevde seg i E30-klassen....

Men beskylder du meg for å være gammel??? 8):lol:8)[-X

Ikke mere en noen-å-tjue år i hodet vettu, så det er gjerne derfor jeg har blå calipere :? Jeg har faktisk heller aldri eid en Golf 2 *pusterlettetut*, så vi får prøve de Bilsteinblå caliperene en stund til. Og får jeg utrolig mye pes for de, så skal jeg heller krype til korset og si at jeg skulle ha hørt på deg :wink:

Den fronten så helt ræva ut, tror du bare må sende den til meg :roll::lol:

Neida, det blir seende eksepsjonelt bra ut, som vanlig :)

Eksepsjonelt faktisk... Må takke for det;)

En sint,veldig sint hai. Gleder meg til å se denne helt ferdig!

Jo det tok vel et par timer å lese gjennom hele tråden, men helt klart verdt det. E28 er en så flott bil, men desverre er fleste ihjel rustet og herja i stykker.

Ja, E28en er flott - men en må liksom gjøre noe med den. For original er den jo helt rævva... Men føler jo at min begynner å komme seg i rett retning nå da, ingen tvil om det.

Her er jo utgangspunktet mitt:

ijw23wkskx585oisyw45.jpg

5eksietoh05xami57pe2.jpg

Egentlig ganske bra til E28 å være, men dårligere enn det selger fortalte... Løgner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge inn noen kommentarer jeg også då, har fulgt denne tråden siden dag 1, selv om jeg ikkje har vore den mest aktive med innlegga. Men det går ikkje en eneste dag uten at jeg ser om det er komt en update :) Fy F.. så fin bilen blir!! blei meget bra med hjulbue listene! Må også legge til at fargen blir bare finere å finere etterhvert som delene kommer på plass, ser fram til felgene kommer på, håper den blir like lav å fin som når den henger på løfte bukken :D ( hvis ikkje så har jeg en vinkelsliper du kan låne) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den blir bra nå, og noe av credz'en skal du og bror din ha for å ha sørga for at felgene og listene blei så bra som dei blei. Dei to tinga der er nok med på å skape den siste prikken over i'en... Ang fargen, så har jeg nå kovertert fra å være skeptisk til superfornøyd. Fargen er helt kanon, og med svart blank så "toppa det heile driden" syns eg. Er såååå glad for at det ikke blei matt som utgangspunktet var, for den avgjørelsen om blank er vel noen av de beste avgjørelsene som er tatt ang denne bilen...

Jeg tror nok at bilen blir en tanke høyere enn på bildene, for bilen skal være kjørbar. Mye senk er dritstilig, men orker ikke å vrenge hjulbuer og knuse bunnpanner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri dravsenket denne.

Originalen kom med 25mm senk (ala M...), men det blir for høyt - selv for en gammel gris som meg. Så det blir vel en 50/30mm senk på denne. Og da får det være godt nok. Selv om det er stilig på bilder med 100mm senk. Men vil ikke bytte til coil-overs heller, for jeg har jo nye Bilstein og nye fjærer på bilen - og det er for mange kroner til å bare hive på hylla...

Så jeg har gitt opp å være "kul" på bilder, jeg satser heller på at en diskre senk med rett stuk der den tipper litt ned på nesen. Skal bli bra det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert allerede vet, Ivar, så står skivene dine RETT veg.

Har nettopp hatt meg en tur på loftet og sett på Black Diamond skivene mine, og de er merket på akkurat samme måte.

Jeg får ta meg en tur med sykkelen en dag/kveld for å se denne live =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...