Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Thanks guys!

Hadde en fin dag i går. Lite produktiv, men sosialt sett meget vellykket!

Logisk at man ikke får skrudd så mye når man antageligvis bruker hele kvelden på poste innlegg i eventyrformat.

En god fortelling dog! Happy birthday! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk at man ikke får skrudd så mye når man antageligvis bruker hele kvelden på poste innlegg i eventyrformat.

Sant nok ;)

Sannheten er at det viktigste for meg var å få litt progress med Sammiguns motor, min egen bil var ikke topp pri i går. Vi hadde en skikkelig guttekveld, og når jeg tok kveld klarte jeg ikke å dy meg. Jeg la inn de bildene jeg hadde, og kladdet sammen en helt bevisst tullogfjas-historie som bare er dårlig humor i overtrøtthets-regi.... Men jeg flirte nå med meg selv mens jeg skrev det, så da ble det en god avslutning på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Leser innlegget her hele tiden, men dårlig på å sitere.. Meget imponert over jobben, og resultatene! B7 E28 er jo en av de aller fineste bilene som noensinne er laget, og sykt morsomt å se at det er noen som er så nøye som du som fikser opp en så spesiell E28:)

Også er det sikkert teit av meg å nevne, siden du endelig har skaffet deg det, og er ferdig med all den jobben det har krevd, men jeg ville nevne at jeg har et orginalt sort m5 taktrekk, og komplett m5 baggasjeromsinredning til salgs om det er av interesse. Det er desverre ikke billig, men det ligger nå her=)

Har faktisk en Alpina baggasjelukespoiler, ratt og girkule også, men i litt brukt tilstand=)

Sorry OT, men ville nevne det ifall det er noe du fortsatt leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Leser innlegget her hele tiden, men dårlig på å sitere.. Meget imponert over jobben, og resultatene! B7 E28 er jo en av de aller fineste bilene som noensinne er laget, og sykt morsomt å se at det er noen som er så nøye som du som fikser opp en så spesiell E28:)

Også er det sikkert teit av meg å nevne, siden du endelig har skaffet deg det, og er ferdig med all den jobben det har krevd, men jeg ville nevne at jeg har et orginalt sort m5 taktrekk, og komplett m5 baggasjeromsinredning til salgs om det er av interesse. Det er desverre ikke billig, men det ligger nå her=)

Har faktisk en Alpina baggasjelukespoiler, ratt og girkule også, men i litt brukt tilstand=)

Sorry OT, men ville nevne det ifall det er noe du fortsatt leter etter.

hadde ikke det da du lette altså, bare så det er sagt så ikke det blir noen misfortsåelser:) det er skaffet nå nylig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Thomas, det begynner å dra seg til nå heldigvis. Har sendt deg en PM BTW...

Det er helt greit at du lufter slike deler for salg her, for det er jo endel som også fikser opp E28 innpå her - og ingenting er bedre enn at de også får tak i slike flotte deler ved å besøke tråden min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Sammigun reist hjem igjen, og nå er det vel snart på tide at jeg gjør noe fornuftig med bilen min igjen. I dag ble det sofasløving, men innimellom tv-slaga måtte jeg jo klø littttt da... Som jeg har sagt før, små ting må også gjøres.... ;)

Først av alt så satset jeg på en ny runde i oppvaskmaskinen/den innvendige delevaskeren, denne gang uten såpe - og kun 50 grader.... Sammy hadde med seg 4 stk lykter, så det var jo ikke noe å lure på:

IMG_0240.jpg

4 stk som ikke var for mye å skryte over desverre. De var "hvite" inni, og glassene ser slitte ut.

Men siden maskinen jobber uten meg tilstede, var det jo forsøket verdt.

IMG_0241.jpg

Etter å ha kjørt 1,5 time inni der, og med litt forsiktig trykkluftstørking - så ble de iallefall bedre.

IMG_0245.jpg

Reflektorene ble sånn ca til å leve med, men glassene (så omtrent samtlige) er veeeeldig slitt. Noen tips her?

For å gjøre noe mere "morro", så har jeg lakkert litt...

IMG_0244.jpg

og litt til....

IMG_0243.jpg

Her er det avbildet ett strøk med svart blank på taklukeramme og deksler til vaiere til takluka.

Fikk tilslutt lagt 2 strøk med svart og 2 strøk med klarlakk. Dette får herde seg til i morgen...

IMG_0246.jpg

IMG_0247.jpg

Håper dette blir bra....

Og som i kompletteringsfasen som jeg er, så er det alltid diverse dilldall som må til. Her er en liten pose fra GS som indikerer litt småstæsj:

IMG_0248.jpg

Småtjafs, men er med å bidrar til en bedre finish.

Sett dette før forresten?

IMG_0249.jpg

Fikk faktisk 2 stk kroker og 2 stk oppheng i svart til den integrerte gardinen i hattehylla! Imponerende!

Men jeg må innrømme at jeg "aldri" har sett (iallefall ikke studert) hvordan de 2 opphenga skal monteres i taket. Er det noen som vet dette, eller i det minste har bilde av slike i posisjon?

Tilslutt så må jeg jo vise et bilde av den eneste store delen jeg fikk i posten i dag:

IMG_0242.jpg

Dekselet over radiatoren... Nice... Men egentlig ikke sååå nice som jeg hadde håpet faktisk. Det har tydeligvis ikke vært oppbevart alene eller tildekket, så div riper osv er det desverre. Det jeg hadde fra før av (som jeg hadde gnikket litt opp) var nesten like pent. Men what the heck, nå er det iallefall nytt...

That's all folks, kommer sterkere tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...