Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Bra DIY på luka, håpa det er litt samme prinsipp som på e30, så kan eg følge denne beskrivelsen :) fett med glassluke! Fanst dette på e30 og?

Det finnes, mulig det ikke er org. BMW men har sett det dukker opp i USA av og til.

Fant noen eksempler:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1802105

http://www.ebay.com/itm/BMW-1991-E30-32 ... f4&vxp=mtr

http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=145810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nok en time i kveld, og litt etter litt kommer jeg nærmere målet.

Ingen detaljerte bilder i dag, for det hadde bare blitt en gjentakelse.

Først ut var å få på dørtrekk, og det skulle vel egentlig være plankekjøring.

Høyre bak først, snittet som vanlig ut til skruer, vindushevertbryter og åpner.... På plass med greia!

IMG_0273.jpg

Men for satan da! Liiiiiiiiitt kjapp i vendinga.... Kutta jo faenmeg hull der den sveiva til manuelle vindusheverten kunne stått !!!! BMW har i alle år montert en "plugg" der, og der har alltid irritert meg grenseløst at de gjorde. Så derfor skulle jeg ha en clean-look der... Nå gikk jo det filleveien... Så nå må jeg montere en slik plugg på begge dørene bak. DAMN!!!!

IMG_0274.jpg

Men men... Ikke noe å gjøre med det. Så da ble det bare å montere høyre foran i samme slengen:

IMG_0272.jpg

Dette er jo bilder dere har sett før, så ikke noe mere utfyllende enn dette. Når dette var gjort, så gikk jeg bare inn. Ikke heeelt fornøyd etter den feilkuttinga...

Men.....

Vår alles kjære lakkerer, Svein Egil (840Loaded) sendte meg en mail i dag. Med noen bilder... Jeg har ikke sett dette IRL selv ennå, men deler med glede bildene fra ham. Så da blir det noen bilder allikevel i dag da!

Først ut er matting av diverse plast-detaljer:

03mattet.jpg

04mattet.jpg

05mattet.jpg

Speil:

01mattetogmaskert.jpg

02mattetogmaskert.jpg

Han har i tillegg spandert på plastgrunning:

06grunnetmedplastgrunning.jpg

07grunnetmedplastgrunning.jpg

08dekselbakgrillgrunnetmedplastgrunning.jpg

Å så med feiende flott svart blank farge :)

09svartblank.jpg

10svartblank.jpg

12svartblank.jpg

13svartblank.jpg

Tilogmed dekselet bakom grillen er lakkert, kan ikke ha no tullball bare for at det ikke ligger midt i dagslys ;)

14svartblank.jpg

Og tilslutt... Her har speila fått seg en liten omgang med svart blank i tillegg til Sepang Bronze... Haters gonna hate, men jeg har trua på at dette skal bli bra på bilen!!!!

15svartblank.jpg

16svartblank.jpg

Nice???

Ferdig resultat vil komme til syne når det er montert på bil. Dette skal nok bli en nice detalj, vent å se....

Ha en fin søndag til dere andre, og en kjempetakk til Svein Egil for å gjøre søndagen min til en skikkelig god en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir meget bra. Gleder meg skikkelig til og få noen nydelige bilder av denne bilen montert og i sollys..

Veeeeldig kjedelig med dørtrekket, men heldigvis får du dekket det med original propp. "Selv om det hadde iritert livet av meg, hvis dette var en feil jeg hadde gjort selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "pluggen" du snakker om, er ikke det en nødløsning for elektriske vinduer da? :)

Har lagt merke til at biler med elektriske vinduer har propper på andre steder enn der hull til manuelle sveiver normalt sett ville vært og at dette ikke er for å "plugge igjen" hull for manuell sveiv, men en nødløsning for å kunne sveive igjen elektriske vinduer dersom det blir feil på dem. F.eks har også E24 slike propper i dørtrekkene og de ble ikke engang levert med manuelle sveiver.

Er det dørtrekk for manuelle sveiver du har fått trekt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius, du har helt rett.

Tror jeg fremdeles var omtåket av forbannelsen når jeg skrev inn mitt siste innlegg. Dørtrekka på manuell/el er de samme, med hull i pappen til både sveiven og til motoren. Og jeg kuttet selvsagt i hullet der sveiva kunne ha stått.

Men valget står mellom å sende panelet til rep og å la pluggen dekke feil hull - så det blir nok å gå for "feil hull". (Det har vi jo gjort før, og det har jo gått greit det også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men valget står mellom å sende panelet til rep og å la pluggen dekke feil hull - så det blir nok å gå for "feil hull". (Det har vi jo gjort før, og det har jo gått greit det også ;) )

Jaa, sånn som ungdommen lika :P

Får jo jort mye du på disse få timene du har fri... Blir fint med lakkerte grill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... Jeg er fortsatt på jakt etter noen strøkne frontlykter, noen som har en eller fire liggende? Viktigste er ikke antallet, bare tilstanden. Holdere har jeg, er kun 2 nær- og 2 fjernlys jeg trenger - i topp tilstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...