Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ventetiden på deler synes alltid å være så lang. Jeg har diverse smådill som jeg venter på, og forhåpentligvis kommer det litt etter litt i neste uke. Så kanskje jeg får gjort noe da?

Har hatt kroppen full i feber et par-tre dager nå, så det lysten til å gjøre diverse på E28en har heller ikke vært der.

Men det har vært et par dager med frost her, så kjerringa skulle på død og liv ha vinterhjula på, feber eller ikke. Og siden jeg allikevel plasserte den inn i garasjen i går, kunne jeg jo hive på den et par ting som jeg har i forbannelse flyttet på rundt om i garasjen nå i lengre tider.

Advarer mot sterke scener/bilder, dette er et kinderegg av en bil - og jeg vil ikke tilskrives eller vedkjennes noe som helst i denne sammenheng. Jeg fraskriver meg ethvert ansvar for å scrolle videre nedover her.

So here it comes, Madammens BeEmVee 118d, N47 2.0 diesel 143 hk... Eller noe slik.... Eneste som smaker er full M-pakke, inni, utenpå og under.

y2z03axq8vs3r9b9snxs.jpg

eivfwah1tkos3fbxiddg.jpg

c046gzn6ww8mzprpwpb8.jpg

M-Tech uten splittere ser litt lamt ut...

r624zfhdty3vss5b1g1r.jpg

Vinge fra RDX, jeg synes den var den feteste som var å finne på nett. M-vingen fra BMW ser jo helt dass ut. Verste av alt var jo å at det var ikke mindre enn 5 !! fargenyanser av 2009 Alpinweiss3 (eller hva den nå enn heter), så bilen måtte jo inn for å sjekke at nyansen ble korrekt.

hesoheic39kpz2ltl21q.jpg

Her er vingen i posisjon, med lim og gode greier

pqsyihjl9rlzrjbxg5k8.jpg

qind0i69bfxdbgkonkez.jpg

Glemte å ta bilde av splitterene, med det er splittere i carbon som jeg har fått lakkert opp i hvit. Var mange uenige sjeler der, for "carbon er jo carbon - må jo vise at det er carbon" samt at noen mente at svart (carbon) viser bedre igjen enn hvit. Nope, jeg kjører hvit - og angrer ikke..

Her er en montert, ser straks meget bedre ut ja!

naylcmt538llnomrit5n.jpg

Og begge på plass:

znuaafo9udlrxq33b6zd.jpg

Desverre, for madammens del mtp utseende, så måtte jo de mer goodlooking felgene av siden hun skulle ha vinterdekk. Så her står de i kø for å bli vasket... Ikke av meg, punktum. Det får hun gjøre selv.

f16mt7qhyzjezf3lir9j.jpg

Æsj og bæsj, dekkstrekk.... Godt det ikke er min bil. Hadde 265 først, men de subbet selvsagt tidvis. Såg bedre ut da, men nå er det ingen subbing, og det er jo litt greiere....

tsh9o9grlp4322avhqqc.jpg

Slik ser Kinderegget ut nå, med vinterhjul og endelig monterte splitters samt vinge... Jeg har utsatt dette i månedsvis, uff.... Best å gjøre det i feberrus, så kanskje jeg våkner opp på mandag og tenker at det nok bare var et mareritt...

oha9ifqssqlzfjly0mj2.jpg

o3y753ped0wo7yadeb30.jpg

p1mcvfri0tr59hedyk5k.jpg

Godt å endelig få den vekk fra min garasje, og plassert den der den hører hjemme heller... I nygarasjen...

maimtkp2oq74mqwmv411.jpg

Beklager så mye til de som føler seg litt støtt eller lignende. Jeg lover at det nok ikke skal skje igjen, men ville bare holde tråden litt varm, og gjerne vise litt at det skjer da nooooooe - om ikke så meget lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw performance vingen er hakket kulere ;)

Fysj, nei den syns jeg var fæl!

Jeg tror du liker den litt..

Innerst inne.. ;)

Laangt inne....

Ehhh... Laaaangt inne må det innrømmes at den ligger godt på veien, når en først har kledd på seg bilen...

Dagens trøstende visdomsord: Det er bedre med en pen kone enn en pen konebil ;-)

(Selv likte jeg 1-serien litt, men spoileren ser litt ut som en skyggelue bak frem)

Spoileren ble helt perfekt IMO.

Skyggelue bak frem? Jaja, der har du jo meg :) Jeg har jo gått med caps hele mitt liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld, og kjerringa tok turen i kinderegget i retning sin mor...

Full i feber, og irriterer meg over at jeg ikke får gjort noe...

:idea::idea: Tanke nummer én: Hvorfor ikke la noen jobbe for meg?

Oki! Ut i garasjen, skru ut de skitne baklyktene - og se om det var håp for den huslige delevaskeren å gjøre en jobb for meg.

Dirrrty deans:

cxmz2cv3l6j0asd5n275.jpg

Satte delevaskeren på 50 grader, denne gang KUN 29 minutt (rask vask) - og en anelse såpe.

Ble ikke hundre prosent, men litt bedre ble det... Nå ligger de iallefall til tørk på stuebordet foran varmepumpen.. ;)

Uten blitz:

up4xi8bpq5au3y2k6uik.jpg

Med blitz

igevy0z8777or6358p17.jpg

Utgangspunktet var at spesiellt ryggelysa var rimelig skitne, og glassene var litt matte. Lyktene kommer fra en M535i som jeg hadde for 10-12 år siden, og de var nye da - pga en bakskade rett før jeg fikk bilen. Når bilen ble solgt i 2002 tok jeg av lyktene, og satte på noen andre. Dette mtp at jeg hadde en visjon om ett eller annet ;) Og jaggu fant de veien på en E28 igjen!!

Nå tror jeg faktisk at med litt polering av lykteglassene, så vil de se helt nye ut igjen...

Ikke så spennende, men jaggu meg så er det en ting krysset av på "listen" min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...