Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ble ikke noe feilsøking på ABS i helgen, men får ta en økt denne uken heller...

Men...

Jeg har ikke funnet noe ABS-koblingskjema til E28, men kan det være likt på E30?

Jeg har funnet et par skjema fra E30 som kanskje kan være aktuelle for min del:

(Merk: Jeg har IKKE vært å sett på noe i bilen ennå, så har ingen anelse om dette kan være korrekt)

zui6ntovkpvd31mplcqq.png

rwno8prqa96boy3xqlu0.jpg

Noen som kjenner igjen dette?

jeg har ikke målt sensorer, ingenting ennå...

Eneste jeg vet, er at jeg får ABS-lyset opp i instrumentet - og det vil ikke av.

(Forresten... EN gang gikk det av, for så å gå på ganske kjapt. Men da hadde jeg en E24 M6-sensor tilkoplet - og den er jo feil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe feilsøking på ABS i helgen, men får ta en økt denne uken heller...

Men...

Jeg har ikke funnet noe ABS-koblingskjema til E28, men kan det være likt på E30?

Jeg har funnet et par skjema fra E30 som kanskje kan være aktuelle for min del:

(Merk: Jeg har IKKE vært å sett på noe i bilen ennå, så har ingen anelse om dette kan være korrekt)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Noen som kjenner igjen dette?

jeg har ikke målt sensorer, ingenting ennå...

Eneste jeg vet, er at jeg får ABS-lyset opp i instrumentet - og det vil ikke av.

(Forresten... EN gang gikk det av, for så å gå på ganske kjapt. Men da hadde jeg en E24 M6-sensor tilkoplet - og den er jo feil...)

prøv å måle alle abs følerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skal selvsagt måle alle følerene :)

Men det jeg mest lurte på, var om de 2 skjemaene var noe jeg kunne bruke? Sensorene er en kjapp sak å både, måle Ohm og vekselspenning, for å se om det er liv i de. Men ut over det, så er det greit å ha koblingskjema... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampa slukker selv om du mangler sensorene.. men begynner å lyse når du kjører. Selv også om du har feil sensor koblet til.

Tipper det er no annet enn sensorene hos deg.

Ja, vi snakket om det tidligere.

Men selvsagt så måler jeg følerene når jeg først holder på, jeg vil jo gjerne ha en fullstendig status uansett.... ;)

Jeg mistenker at det er no el-fyfasan som er feilen, det har jo vært så forbannet mye galt fra før av. Så jeg skal ta meg en kveld nå snart, og (forhåpentligvis) finne ut av det.

Men jeg fant nå et par sider mer nyttig info (til opplysning, så var det flere sider som hadde tilhørighet til ABS, men ville bare vise det viktigste)

e7a78713f7eb38amue8v.png

68vqw1gtsphf3vf5ukat.png

Sjekk gjerne ut denne linken for nyttig info:

http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm

Be my guest, you`re welcome!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...