Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Har liggende pumpe og sensorer fremme som du skal få for en slikk og ingenting om dette kan hjelpe på bilen:) har forresten fulgt med prosjekte ditt idet stille fra starten av og må si meg mektig imponert!! Gleder meg å se bilen live:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om du trenger. Har alt utenom en sensor foran som er 100% i orden.
Har liggende pumpe og sensorer fremme som du skal få for en slikk og ingenting om dette kan hjelpe på bilen:) har forresten fulgt med prosjekte ditt idet stille fra starten av og må si meg mektig imponert!! Gleder meg å se bilen live:D

Takk for det!

Jeg har ikke fått tatt meg en skikkelig feilsøkingskveld ennå, men det lille jeg har fått konstatert er som følger:

Ohmet sensorer bak: 970 ohm begge sider.

Sensor foran V side: 1076 ohm. Sensor H foran må jeg bort med luftfilterhus osv for å komme til stikket. Denne sensor fikk jeg ikke ut tidligere, så er usikker på tilstand på denne.

Hydraulikkenheten har jeg tvangskjørt, og det er nå iallefall liv i den i det minste. Det som forundret meg litt, er at jeg har 12v+ i på powerrele, men 1,76v inn på styrerele. Remote (86) til styrerele er faktisk 12v. Men jeg må se litt på koblingskjema før jeg kan si om det er galt... (Glemte jo koblingskjemaet på jobb, selvsagt...). Fikk nå rengjort godt på jordingspunkter for sikkerhets skyld også.

Jeg byttet også ABS styresentral, for morro skyld. Uten bedre resultat...

Greia er at ved å sette tenning på, tennes ABS-lys i display. Det er jo flott. Men det slukker jo aldri (og det skal det jo etter et par-tre sekunder). Snakket litt med Morty her en dag, og på hans bil slukker lampen (selv om det mangler en sensor) - men tenner igjen når han begynner å kjøre (les: pga manglende sensor).

Snakket med en annen tidligere E28-eiger som var innom i garasjen på besøk, og han mente på at han hadde samme problemet som meg - at lampa ikke slukket. Men når han fikk kjørt bilen så slukket lampa, og alt ok etterpå. Jeg har jo ikke kjørt min ennå, så det er ikke testet.

En annen ting er jo noe jeg er usikker på. Jeg vet at det er et skille i sept -86 mtp sensorene bak. Før 86 er det like sensorer bak, etter 9/86 er det forskjellige sensorer bak. Jeg trodde jo i utgangspunktet at donor-Alpinaen var en produsert 1987-modell, men etter å ha fått prod dato fra Alpina, så vet jeg nå at Alpinaen er produsert 6/86 hos BMW. Jeg husker at jeg for anslagsvis 4 år siden holdt på å styre med å få tak i ABS-sensorer bak til denne bilen, men klarer ikke å huske hvilke jeg fikk tak i/monterte. Ei heller finner jeg delenr PÅ sensorene selvsagt.

Så jeg lurer meg på om en god ting kan være å få tak i "nye" sensorer fra en pre-9/86 for sikkerhets skyld? Så er jeg iallefall sikker på at DE ikke kødder det til for meg.

Hydraulikkenheten er det siste jeg vil bytte, iogmed at det er liv i den ved tvangskjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer påhvordan du skal løse den gåten egentlig? Hadde jeg gjort som deg hadde jeg fått godkjent den før du monterer alt..

Det er ikke bt som er vrange på vekta, men de får ikke lov å endre det ifra vegdirektoratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer påhvordan du skal løse den gåten egentlig? Hadde jeg gjort som deg hadde jeg fått godkjent den før du monterer alt..

Det er ikke bt som er vrange på vekta, men de får ikke lov å endre det ifra vegdirektoratet.

Det er bedre å vise bilen først, for så å vite hvor mange kilo som må av - med mindre jeg får endret vektene da ;)

Så nå at du har bygd opp på en 518. Da lurer jeg også på hvordan du skal klare og holde deg på vektene som 518 har i vognkortet.?

"Begynner nesten å bli skeptisk på dine vegne." Mener og ha lest at du hadde fått forhåndsgodkjenning på og bygge om.

Jeg har inne forhåndsgodkjenning ja, der forutsetningen for godkjenning av bilen er at den må være "identisk" lik når den kom fra Alpinas salgs-lokaler. Så jeg har selvsagt vektene svirrende i bakhodet, men er "overbevist" om at jeg skal få bilen igjennom tilslutt. Jeg er mer skeptisk på om de godtar senkefjærene mine (der det ikke står "Alpina" i TÜV-papirene), jeg har ikke lyst til å kjøpe nye originale fjærer fra Alpina kun for godkjenningens del...

Uansett hvor mye du får lov så må ikke vekta overskrides

Jeg er smertelig klar over dette, men allikevel så har jeg trua... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt for at for at jeg har litt trua på at jeg skal få bilen godkjent "as-is"...

(Pedi'en litt vel overmodig nå?? Hehe..)

Jeg fikk beskjed nå i høst at vekta var det eneste som ikke kunne forandres på 3 serien min. Den måtte være innenfor det som står i vognkortet som 320 nå blir det ikke så mye økning for meg og bygge om til 335i som du har, men er litt nervøs for min vekt.

Men jeg ønsker deg et stort lykke til og sender med en liten bønn til vekt gudene. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...