Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har et "tysk" ledningsnett, jeg monterte inn ledningsnettet fra Alpina'n i sin helhet. Tviler på den hadde kjørelys.

Lysbryteren er fra den norske 518, som hadde kjørelys. Resterende ledningsnett fra 518 er kastet desverre.

Med den tyske lysbryteren virker alt som det skal, men ingen kjørelys selvsagt.

Med den "svenske" lysbryteren virker av- og park-stillingen som den skal, men på "hovedlys-stillingen" virker kun hovedlys - men hovedlysa virker ihht til kjørelys-beskrivelse da..

En annen ting, er at med den tyske lysbryteren så tennes lampa i checkpanel på skiltlys, selv om det er nye pærer osv der.. Det må innrømmes at jeg ikke er sikker på om samme "feilkode" kom opp med den svenske bryteren i... Får se på det senere...

da hadde jeg brukt den tyske. kjørelys er bare plagsomt syns jeg :P fordi om du setter den i nærlys funksjon så slukker det uansett når du skrur av tenninga. jeg syns det er fint å kunne ha bilen gåendes helt uten lys også.

Skrevet

Forresten...

Er det noen som har en delebil stående, med en lysbryter i som de kan selge?

Det er den som har delenummer som slutter på 515. Min virker, men grunnen til at jeg vil bytte den er som tidligere nevnt at det ikke er liv i instrumentpæra... (Og ja, jeg har prøvd å bytte pære, men det er ikke spenning til den... ;) )

Skrevet
Kan sjekke eg og:)

Gjør gjerne det hvis du får tid en dag, men ikke stress. Morten har allerede sendt sin i posten, men i tilfelle den ikke virker kan det være greit å ha en i back-up ;)

Skrevet

Vel, der var tirsdagen både kommet og gått. Tirsdag er egentlig tv-kveld med madammen, men klarte allikevel å snike meg unna en liten stund.

Som jeg har sagt utallige ganger før, mine updates er ikke akkurat spennende lenger. Nå gjenstår jo bare små dilldallting, men cluet er jo akkurat det at DE også må gjøres. Er egentlig ikke updatemateriale de Iphonebildene jeg tok i dag, men de kommer nå med endog...

Jeg måtte jo ha litt liv i hanskerommet mitt. Liv som i lys. den gamle bryteren min var fucked up, men jeg hadde jo en "ny". Men den var jo fucka den også. Så da va det å demontere begge to, og sette sammen en som tidvis virker bedre om ikke annet. Var ikke akkurat avansert kirurgi, så eneste bilde jeg har er ferdig montert... Her er nå bryteren på sin rette plass:

IMG_2459_zps434a71ab.jpg

Og litt lys ble det jo...

IMG_2458_zps7409b16c.jpg

Om ikke spennende, så var det godt å få den i orden. Alle monner drar.

Jeg dro ut ledningsnettet baki bagasjerommet, og teipet den inn med el-tape. Burde kanskje brukt vulk-tape, men er ikke så fan av den. Men uansett ble det nå bedre, selv om jeg ikke tok bilde av den verken før eller etter. Fikset litt dårlige kontakter (som det har vært noen av etterhvert...)

Lys i bagasjerommet hadde jeg egentlig tenkt å droppe, men siden jeg var i lysmodus - så ble det til at jeg måtte ta en økt der også.

gamle lampen:

IMG_2454_zps3e181908.jpg

Ble faktisk bedre med den andre jeg hadde. Den mener jeg på at jeg tok i oppvaskemaskinen, tror ikke den var handlet ny utrolig nok.

Her er den iallefall på plassen sin:

IMG_2460_zps81463a62.jpg

Hadde en original kabel liggende, så da strakk jeg den i bakluka og ned på venstre side der strømtilførsel-stikket låg og ventet.

Men så var jo the big case.... Hvordan trekke kabelen fra luka og ned i bagasjerom? De originale vemmelige clipsa hadde jeg jo ikke (ikke er de verken praktiske eller pene heller, ledningen ligger ikke særlig pent med de..), og vurderte om jeg skulle montere clips ala de som jeg har til spylerslangen foran. Men... Jeg hadde jo bare ett klips igjen av de, og burde hatt tre...

Så da tok jeg heller å la ledningen pent på innsiden av hengsla, og limte den med en klar MS40 fra Wurth:

IMG_2457_zps896dba11.jpg

IMG_2456_zps27278081.jpg

Med å gjøre det slik, ble ledningen iallefall anonym. Jeg er fornøyd, veldig fornøyd...

Dette resulterte nå iallefall i EN god ting:

IMG_2455_zps509bad68.jpg

Jaggu ble det lys...

Jeg har fått gjort flere andre småting, som i å feste midtkonsoll enda bedre osv, men som sagt - ingen bilder av slike ting.

Sorry guys, det ble ikke tid til mer i dag. Vel, ikke det at det skal bli så spennende fremover heller, men dere vil nok høre fra meg igjen...

God natt...

Skrevet

At ikke updatene dine er så store, gjør ingen verdens ting! Di fleste forstår jo at det faktiskt ligger litt arbeid bak dem alikevell.. Og det er uansett gøy å se bilder/fremgang! :)

Men denne prosjekt tråden din, er så mye mer enn bare en byggetråd! Jeg er overbevist om at 95% av dem som har fulgt tråden lenge, føler at dem kjenner deg selv om dem aldri har møtt deg, inkludert meg selv :) Og detaljnivået du har lagt deg på, er så langt over hva vanlige folk drømmer om å oppnå! Jeg synes det er godt gjort, bare å holde styr på hvor alle smådelene du bestiller hører til. Det sliter vertfall jeg litt med, og har en liten pose med nye klips og div, som jeg ikke vet hvor hører til :P

Men så til dagens quis:

Vet du dele nr på di proppene som du har i dørtrekka bak? Eller ca hvilken side i tråden dette står på? Jeg har dørtrekk til rullevinduer i min bil, men har montert eletriske vinduer. Har enda ikke komt over dørtrekk i bra stand, som er til bil uten vindusheis. Så jeg antar at det er samme typen propper jeg trenger :)

Skrevet
tror du det limet holder lenge for å holde på plass ledningen a?

Ja, så lenge den MS40en får gjennomherde så skal den lime godt den...

At ikke updatene dine er så store, gjør ingen verdens ting! Di fleste forstår jo at det faktiskt ligger litt arbeid bak dem alikevell.. Og det er uansett gøy å se bilder/fremgang! :)

Men denne prosjekt tråden din, er så mye mer enn bare en byggetråd! Jeg er overbevist om at 95% av dem som har fulgt tråden lenge, føler at dem kjenner deg selv om dem aldri har møtt deg, inkludert meg selv :) Og detaljnivået du har lagt deg på, er så langt over hva vanlige folk drømmer om å oppnå! Jeg synes det er godt gjort, bare å holde styr på hvor alle smådelene du bestiller hører til. Det sliter vertfall jeg litt med, og har en liten pose med nye klips og div, som jeg ikke vet hvor hører til :P

Utrolig morro med slike tilbakemeldinger, det skal du vite!

Får ikke håpe det har vært for mye mas og fortelling om private ting, denne tråden skal jo være en bil-tråd - ikke "tråden om Hockey-laget til familien Pedersen" lixom... :oops: Men det ligger vel litt der at det blir litt personifisering over bilbygging for min del. Jeg lever jo og ånder for gamle BMWer, og det har vel gjerne en tendens til å skinne igjennom på denne tråden... Eier jo ingen bremser når det er snakk om BMW og retro jeg, jeg er jo som et gammelt diesel-lokomotiv som bare går og går og aldri klarer å holde munn... Blir så altfor lett gira og engasjert, akkurat som en unge... ;)

Jeg har vel en liten ETK innebygget i hjernebarken tror jeg. Er nok over gjennomsnittet på å huske hvordan ting var/er satt sammen - og har en lei tendens til å tenke delefilm når jeg skrur.

Du skulle sett alle posene med deler/klips/skruer osv som jeg har til E21en min du.. Tror du gjerne kunne blitt litt matt da, hehe...

Men så til dagens quis:

Vet du dele nr på di proppene som du har i dørtrekka bak? Eller ca hvilken side i tråden dette står på? Jeg har dørtrekk til rullevinduer i min bil, men har montert eletriske vinduer. Har enda ikke komt over dørtrekk i bra stand, som er til bil uten vindusheis. Så jeg antar at det er samme typen propper jeg trenger :)

De proppene har gått igjen i over 30 år, hvis ikke jeg tar feil så har de vært med oss siden midten av 60-tallet og ut 90-tallet.

Jeg tror delenummeret er 51411869871, men la meg sjekke opp i det før du bestiller nye :) Jeg skal en liiiiten tur i garasjen i kveld også, og skal sjekke opp i det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...