joachim sørlie Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 liker og lese om garajseprosjektene dine jeg, er morro ser ut som det rommet ble bra, gjør nok ikkenoe og ha bryter på veggen og slikt! deilig! og tviler ikke på at det er deilig og montere nye/reine deler i nylakka motorrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 liker og lese om garajseprosjektene dine jeg, er morro ser ut som det rommet ble bra, gjør nok ikkenoe og ha bryter på veggen og slikt! deilig! Det er nice å ha remote styring til kompressoren ved inngangsdøra ja, ingen tvil om det..... Men kjerringa ble så forvirra av alle "lysbryterene", at Pernezz tok heilt av og Dynomerka bryterene ved døra for henne, hehe.... (sorry at bildet ble på skeiva, men denne sattans Imac'en min lar meg ikke hente inn "stående" bilder... Prøve jeg å snu det, legger det seg bare andre veien...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 jeg liker din sans for detaljer Takk! ps. den hydr beholderen har jeg liggende ny i hylla Åhh?? Hmm... selve beholderen min er fin, men lokket er mindre pent. Koster den beholderen da? Kunne tenkt meg ny spylervæske-/kjølevæske- og bremsevæskebeholder også, men er vel heroinpris på de greiene der... (Og planen var jo ikke å bygge NY bil egentlig...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 haha, har du egen bryter til e21`n? lurt tøft! deilig med brytere til alt da man kan velge litt hva man skal ha på av lys og diverse! ta et helhetsbilde fra porten og inn i garasjen da? vi driver og skal tegen garasje selv, så vi lurer litt på hvordan andre gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Jeg kjøpte ny spylervæske tank og frostvæske.. D var jo lattelig billig på gs;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 Jeg kjøpte ny spylervæske tank og frostvæske.. D var jo lattelig billig på gs;-) Hmmm... Kanskje det kommer på neste bestilling da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 Fikk ånda over meg i dag, siden det kom et par pakker i posten. Men det var ikke bensintanken som kom, det var bare "tilbehøret" rundt den... Fikk også en pakke med noe lite dilldall til E21en fra Tyskland... Sjekk innpakkinga, hehe..... Fant frem dashbordet fra Alpina'en, men det var jo ikke morro... Det var jo likt som alt annet fra donorbilen - dårlig. Uggent, yes.... Sprekk, sprekk og atter sprekk.... Så da ble det å finne frem dash'en fra 518, det såg nå iallefall bedre ut... Ser derrr ja!! Ligner faktisk på noe nå!! Teppe fra B7 montert, dash og varmeapparat fra 518 montert... Fint dashbord? Og det er ikke smurt inn/behandlet med noe ennå engang... Men, det var kanskje litt i raskeste laget. Jeg har jo kutta ut å bruke/montere AC som sto opprinnelig i donorbilen. Og en annen ting er jo at 518 har manuell styring på varmeapparatkrane, luftspjeld og litt diverse andre ting. Så etter mye om og men med meg selv, valgte jeg å gå for elektrisk styring av varmeapparat osv. Så da var det jo ut igjen med dash og varmeapparat... Dammit... Litt flaks er det jo lov å ha. Jeg hadde faktisk IKKE sjekket vifta før jeg monterte den inn, jeg satt jo bare inn komplett enhet fra 518. Så når jeg demonterte skiten, såg jeg jo fort at det var noe gæli... Sjekk lageret som er totalt kaputt, en ser tydelig at akslingen ikke er jevn med motor.... Her ser en iallefall slitasjen som har vært Så da var det å sette sammen en som er oppegående, smøre den "nye" vifta godt osv... Men selvsagt var staget til spjeldet fucka, og skruene (2mm) manglet til innfesting motor. Men borre opp og gjenge til 3mm hjelper jo på, for i RC-utstyret mitt hadde jeg heldigvis diverse 3mm bolter. Og med nærmere ettersyn i gamle uåpnede Traxxas T-Max deleposer, fant jeg "End-rods" som passet perfekt etter litt modifikasjon... Slik ser det ut nå... Dette ble jeg iallefall fornøyd med nå... Ny panservaier er nå iallefall gøy i det minste, ikke sant? Jada... Dash og varmeboks utav, waste of time.... Grrr.... Men fikk nå montert i nye panserlåser, nye panserhengsler (som er ferdig lakkert), skruer, clips, og nye dempere... Fant også frem motorputene som Alpina-motoren skal ha.... Så her står endelig dash'en i, med et varmeregister som jeg håper holder tett - og viftemotor ++ som virker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Du er så effefktiv når du først begynner! Utrolig artig å se hvordan du utfører ting når du først begynner Gleder meg til flere uppdates Ikke mange igjen nå før du er ''ferdig'' ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 Du er så effefktiv når du først begynner! Utrolig artig å se hvordan du utfører ting når du først begynner Gleder meg til flere uppdates Ikke mange igjen nå før du er ''ferdig'' ;p Takk, det var da hyggelige ord Hadde litt planer om å gjøre noe i dag og, men kjerringa hadde visst andre planer for dagen... Men hva hjelper det, hun sover ennå - og jeg kunne ha vært ute og gjort noe fornuftig heller... Men det skal nok bli mange updates, for det er (som jeg har sagt til så altfor mange her inne på forumet når de holder på med sine prosjekt - og "slutten" nærmer seg...) så utrolig mye tid som går til "småputtel" og siste finish... Og jeg skal jo også åpne motoren i vinter, så må jo bygge litt etter lommeboka. Motoroverhaling koster skjorta det også... Men klart, målet er faktisk ennå sommeren 2012..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Flott lesing, og jeg er helt enig med deg. derfor det er så gøy å lese i tråden din. Nøyaktigheten din, finishen og hva du får gjort når du først holder på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Og jeg som hadde håpet på å mekke litt B7 idag Ivar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 Og jeg som hadde håpet på å mekke litt B7 idag Ivar... Jeg óg egentlig... Nå våknet dragen nettopp, så mye kunne vært gjort frem til nå... Grrr... Fikk tanken óg idag, så nå gjenstår det litt sveising og lakkering der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 Jaja, fikk endelig tanken i dag - så når ungene var trygt i seng så måtte jeg ut i garasjen en liten tur. Dagens program sto vel egentlig i noe som jeg definerer som "ikke synlig - men en viktig detalj...". Alpina har jo sveist inn en albue til tilleggstanken, samt en luftenippel i påfyllingsrøret. Så dagens første bilde (ja, jeg elsker bilder ) viser hvor albuen fra originaltanken skal stå. Jeg kunne ha kun sveist inn selve albuen, men valgte å beholde litt av den gamle tanken. Dette hadde en intensjon om en doblingsplate, for mer stivhet/mindre stress på tank/mindre fare for rust osv... Og her er bildet av påfyllingsrøret, uten stussen selvsagt.... Her har Pernezz sneket seg til å ta et bilde av undertegnede et bilde mens jeg sveiser albuen på... Her er jeg godt i gang med å punkte fast albuen... Rengjøring av sveisen etterpå er viktig, for å unngå rust. Og ja, jeg vet at jeg burde sandblåst heller.............. En ny bensintank kan jo ikke monteres uten å få litt beskyttelse, transportgrunninga (som jeg kaller det) duger dårlig mot rustangrep. Og spesiellt med tanke på at det er en uoriginal tank det er snakk om her, så må den iallefall beskyttes. Så her er jeg i gang og matter ned grunninga.... Haaaater pussing, det må jeg innrømme... For å forebygge rustangrep, så har jeg sprøytet 2 lag med 2-komp grunning: Oooog andre siden.....: For så å fortsette med 2 lag med lakk for å forsegle grunninga. Tok et lite stemningsbilde av loftet på nygarasjen som jeg nettopp har bygd, var glimrende å lakkere her oppe. Tanken i bakgrunnen, med 2 strøk lakk.... Close-up.... PS! Det var ikke godt å få noen goe bilder her, ble for mye gjenskinn fra taklampene... Tilslutt så fikk tanken et par strøk med understellsbeskyttelse. Så nå bør det være godt nok til ei gammel E28-brakke... Linselusa Pernezz er iallefall VELDIG fornøyd med resultatet, hehe.... Så det gjenstår å se om det blir montering i morgen.... Kanskje, kanskje ikke.... Hadde nå vært litt morro å få på plass den tanken, godt å få store deler vekk fra "lager" og på plass på bilen... Men dette innlegget viser at en "filleting" som er blitt gjort i dag, stjeler timer som fy. Skulle jaggu ikke trodd det, ei heller er det noen som noensinne vil legge merke til de timene som jeg brant i dag.... Men slik er det bare, jeg vet iallefall med meg selv at denne tanken nå sannsynligvis overlever bilen - og gjerne litt til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 blir bra dette her kommer med bilen min når denne er ferdig? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 blir bra dette her kommer med bilen min når denne er ferdig? hehe Vel... Du er hjertelig velkommen, men det står 2 stk E21 på sida av E28en - og iallefall den ene skal begynnes på så fort E28en er klar for/sendt på utvendig lakkering.... Har noen timer igjen der også. Kanskje du har sett bildene av E21 cab'en min? (Link ligger i signaturen min..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå