Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Om ikke bildene lyver, så synes jeg høyden forran ser perfekt ut! :) Nå er ikke jeg så glad i senk i utgangspunktet heller da :P Jeg er glad i komfort :P Jeg ønsker ikke å kjøre rundt og være redd for å plante bunnpanne eller eksosanlegg på en fortauskant eller fartsdemper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes høyden var fin som den var jeg. Trodde denne bilen skulle brukes så hvorfor ødelegge funksjonaliteten i jakten på et par centimeter med påfunn som og kappe fjærer. Det er noe som hører hjemme på harry volvo 240'r ikke en så gjennomført strøken bmw som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all info er bra info :P (eller ikke ALL info kanskje)

gleder meg til å se den på e30 meet :)

blir vell benking da for å se hva den klarer ;) ?

Ja, den vil komme i benken. Ikke for at jeg tror jeg har mer hester enn oppgitt, men det er morro å se om de som skal være der virkelig er der. Og klart, noen bilder og film av sin egen bil i benk er nok litt kult...

Regner med de fjærene siger litt om de var nye, for de kappa du satt på har jo sigi ferdig vell?. Men justerbart da?, eller fjærer som skal senke mere?, på e34'n min kjørte jeg ei dtund med e30 fjærer, de passa:-)

Har jo helt nye Bilstein på bilen, som jeg ikke har lyst til å fjerne...

kapp bort runder til du er fornøyd :P heheh..
Kapp det som kappes kan!! HAHA neida :P

Nope, det blir ikke kappet mere...

Tenker nok sss fjærene siger litt jeg med tida :)

Ja, jeg satser på at de siger litt...

Ble good med nye emblemer på felgdekslene... :)

Gikk det "ripefritt"?

Ja, de såg godt ut. Klart at det gikk ripefritt, jeg gikk inn bakveien ;)

Om ikke bildene lyver, så synes jeg høyden forran ser perfekt ut! :) Nå er ikke jeg så glad i senk i utgangspunktet heller da :P Jeg er glad i komfort :P Jeg ønsker ikke å kjøre rundt og være redd for å plante bunnpanne eller eksosanlegg på en fortauskant eller fartsdemper :P

Bildene lyver ikke, men på enkelte bilder så ser bilen ut som den "steiler" litt. Og hvis jeg parkerer på en plass som ikke er helt plan, så kan den virke utrolig høy. Men så lite som 10-20mm hadde jeg nok blitt kvitt det....

Syntes høyden var fin som den var jeg. Trodde denne bilen skulle brukes så hvorfor ødelegge funksjonaliteten i jakten på et par centimeter med påfunn som og kappe fjærer. Det er noe som hører hjemme på harry volvo 240'r ikke en så gjennomført strøken bmw som denne.
trodde aldri eg kom til se ordene "kappa fjærer" i denne tråden..

JFTR: Å kappe fjærene var ikke et påfunn, det var nøye gjennomtenkt.

Bilen skal brukes, og bilen har vokst på meg - jeg har blitt utrolig glad i bilen og med så mye positive tilbakemeldinger som jeg har fått, så har jeg tillatt meg selv å bli stolt av bilen og arbeidet som er gjort.

At jeg er misfornøyd med høyden er et faktum. Er ikke på jakt etter en "lowrider" i det hele tatt, jeg ønsker å kunne kjøre over fartshumper og på/av ferjer uten å rive spoiler og bunnpanne. Men mye av tiden sammen med denne bilen består av å se på bilen (hvor rart det nå enn hørtes ut), og det er kjedelig å hele veien tenke på at "den skulle vært et par cent lavere"...

Ikke vet jeg om jeg hadde blitt fornøyd med 20mm ekstra senk heller, for kjørbarhetenes del - så derfor ville jeg prøve å se hvordan det ble. Både kjøremessig og utseendemessig.

Å kutte i fjører er fy-fy, ingen tvil om det. Jeg er direkte motstander av det, men jeg måtte bare prøve for å se hvordan det ble. Hadde det vært noe annet enn Jamex som sto på, så hadde jeg aldri kuttet i fjørene. Eneste grunnen til at det står Jamex på bilen, er at tidligere erfaringer med nettopp dette Jamex-settet har vært perfekt kjørehøyde. Men siden jeg har gass-dempere på bilen, ble den noget høyere enn tidligere erfaringer. Valget av dette Jamex-settet ble også tatt mtp godkjenning av bilen. Nå som bilen er godkjent med senkesett/motor osv, så kan jeg nå i vinter fokusere mer på de korrekte fjørene som skal monteres tilslutt. Har en følelse av at det blir Eibach eller kanskje H&R. Sikkert Eibach... Får se det litt ann... SSS-fjørene som står på nå får gjøre jobben imens, uten kapping. At Jamex'ene ble kappet gjorde ingenting, de er hadde jo knekt etterhvert uansett, pga dårlig kvalitet ;)

Vil egentlig bare poengtere en liten ting:

Dere må ikke bli skremt av at jeg legger ut bilder av feks kapping av fjører. Jeg vil bare ha fotobevis på alt jeg gjør, og vise hvordan bilen er bygget/montert. Deler jo hele veien mine tanker og meninger, og derfor får dere se grusomheten i øynene. Tror nok mange bygg rundt om har mange detaljer som hadde svidd i øynene til de fleste, men som ikke blir avdekket for allmenheten. Som jeg skrev over så var ikke tanken å ha en bil som er kappet fjører på.

Tanken er at jeg ønsker bilen lavere, høyden foran irriterer meg litt. Nå er jo E30Meet rett rundt hjørnet, og jeg håper jo på å få delta på en photoshoot og to - samt at jeg tror (uten å virke FOR selvopptatt her nå) at det nok gjerne blir tatt litt bilder av bilen av andre også der. Og da er det jo irriterende at høyden ikke er perfekt. For nå er høyden 632mm, og satser på at etter 50 mil over fjellet så har kanskje SSS-fjørene satt seg litt... For de kapper jeg ikke...

Håper dette rettet opp litt, og ga en bedre forståelse av hva som var greia... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Bilstein og FK (80mm) fjører foran til E30 liggende. Hvis du enda er på jakt etter de perfekte fjørene når du er i nærheten, gir du bare en lyd så kan du låne med deg de og prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Bilstein og FK (80mm) fjører foran til E30 liggende. Hvis du enda er på jakt etter de perfekte fjørene når du er i nærheten, gir du bare en lyd så kan du låne med deg de og prøve :)

Thanx, I'll keep that in mind!

80mm fjører med originale topper hadde gjerne funket? Litt redd det kunne blitt litt lavt, E28en er nok litt tyngre foran enn E30en.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet H&R fjører? med senkeskåler?

Nope. Fordi jeg ikke har liggende, ei heller noen i nærheten som jeg kunne lånt/prøvd/kjøpt av :)

Har på lager på jobben ;)

Info?

Syter med å kjøpe et sett med fjører som ikke nødvendigvis blir brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...